Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 27 Mar 2014 00:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
Skasowano moje połączenie, które miało być realizowane przez Wizz Air Ukraine. Przesłałam do nich na Ukrainę, zgodnie z wytycznymi z maila, wymagane dokumenty. Po jakim czasie mogę liczyć na zwrot? Ktoś to przerabiał w praktyce? Niestety na infolinii niewiele wiedzą...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: all inclusive w 4* hotelu od 1993 PLN. Wyloty z 7 miast Wczasy w Turcji: all inclusive w 4* hotelu od 1993 PLN. Wyloty z 7 miast
Tanie loty na Alaskę: Anchorage z Berlina od 2148 PLN. Także na wakacje Tanie loty na Alaskę: Anchorage z Berlina od 2148 PLN. Także na wakacje
#2 PostWysłany: 19 Kwi 2014 11:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
odpowiem sobie sama ;) bo widzę na forum, że coraz więcej odwołanych połączeń Wizz Ukraine.. może się komuś przyda.

mniej więcej po miesiącu od wysłania (nadania) dokumentów do Wizz dostałam maila, że przyjęli zgłoszenie. kilka dni później miałam zwrot na koncie karty kredytowej (Citi Wizz). rezerwacja była na ok. 800 zł, dostałam ok. 600 zł zwrotu. Wizz twierdził, że zwrócił pełną kwotę w UAH. W regulacjach bankowych znalazłam, że ta różnica to: inne kurs, podwójne przewalutowanie i prowizja 4% od przewalutowania. mimo to, trochę zrezygnowana, złożyłam reklamację w banku (w systemie bankowości internetowej). w ciągu kilku dni została rozpatrzona pozytywnie i tego samego dnia miałam uznanie (w wysokości tej różnicy) na koncie:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 19 Kwi 2014 18:53 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
A oprócz wskazanych na stronie Wizza dokumentów należy wysłać im jakiegoś maila czy w jakiś inny sposób zgłosić rezygnację z lotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Kwi 2014 19:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lis 2012
Posty: 1372
Loty: 33
Kilometry: 39 451
srebrny
Oddali Ci różnicę skoro tak naprawdę wynikała ona z różnicy kursu? :shock:
Przecież to nie wina banku, że kiedyś był kurs 0,4zł, a teraz jest 0,26 (mniej więcej).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 19 Kwi 2014 20:09 

Prawda faktycznie jest taka, że NIE MUSIELI, tym bardziej szacunek, iż pochylili się nad stratą klienta i różnicę wynikającą ze zmiany kursu zwrócili (bardziej jako ciekawostka bez pewności, że jeszcze kiedyś komuś zwrócą, tym bardziej, że zapewne jak wyszłoby odwrotnie nigdzie by nie pisała)
Góra
 PM off  
      
#6 PostWysłany: 19 Kwi 2014 21:43 

Rejestracja: 20 Mar 2011
Posty: 507
niebieski
Moim zdaniem wizzair powinien zagwarantowac ci polaczenie inna linia lotnicza na tej samej trasie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 19 Kwi 2014 21:48 

Niestety nie do wywalczenia, choć jak ktoś ma wolę to życzę powodzenia w walce z Wizz Ukraina .....
Góra
 PM off  
      
#8 PostWysłany: 20 Kwi 2014 23:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
thingol napisał(a):
A oprócz wskazanych na stronie Wizza dokumentów należy wysłać im jakiegoś maila czy w jakiś inny sposób zgłosić rezygnację z lotu?


nie trzeba

Kański napisał(a):
Oddali Ci różnicę skoro tak naprawdę wynikała ona z różnicy kursu? :shock:
Przecież to nie wina banku, że kiedyś był kurs 0,4zł, a teraz jest 0,26 (mniej więcej).


nie chodziło tylko o różnicę w kursie, ale też o podwójne przewalutowanie i prowizję.

jak dostałam zwrot na konto zaczęłam sprawdzać z czego wynika taka różnica. wyszukałam w różnych regulacjach m.in. jak przebiega to przewalutowywanie, przy czym jak sama to przeliczyłam to wychodziła inna kwota. nie doszukałam się wszystkich regulacji w tym zakresie. z związku z tym napisałam w reklamacji listę pytań (np. dotyczące kursu - czy brany jest kurs banku czy operatora karty, ale też parę innych). po prostu określenie stanu faktycznego i pytania. prosiłam o odpowiedź i wskazanie podstaw prawnych, bo byłam ciekawa tych regulacji (jako prawnik), a i chciałabym wiedzieć na przyszłość. parę lotów już miałam odwołanych, ale pierwszy raz zwrot dostawałam po podwójnych przewalutowaniu.

ale istotą reklamacji jest to, że wskazuje się roszczenie. także (bez większych nadziei) dopisałam na końcu, że w związku zaistniałą sytuacją proszę o zwrot różnicy.
odpowiedzi na moje pytania były zdawkowe, ale roszczenie uznali:) choć wiem, że nie musieli i wiedziałam to pisząc reklamację.

może ktoś kto rozpatrywał nie potrafił odpowiedzieć na te pytania i dla spokoju uznał;) a może jako, że to karta Citi Wizz uznali, że klientom Wizz idą na rękę? oczywiście to nie wina banku, że się kurs zmienił, ale i nie moja, że taki zwrot kasy nastąpił, bo to w końcu Wizz skasował moje połączenie. nie wiem czemu uznali, ale teraz nie będę drążyć, tylko z przyjemnością wydam "odzyskane" 2 stówy;)


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 20 Kwi 2014 23:25, edytowano w sumie 1 raz
post pod postem tego samego autora
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 24 Kwi 2014 14:27 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
Rozumiem, że na wniosku reklamacyjnym do WizzAir Ukraine podawałaś kwotę w UAH, a nie faktyczną wartość dokonanego przelewu w PLN?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 24 Kwi 2014 15:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
Chodzi Ci o ten wniosek заява/Request? To tak, w UAH. Zresztą tam nie ma opcji, żeby wpisać w innej walucie..
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 24 Kwi 2014 15:51 

Rejestracja: 24 Kwi 2014
Posty: 1
A jeśli chodzi o te bank details to wystarczy nazwa banku, swift code, numer rachunku i nazwisko posiadacza?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 24 Kwi 2014 19:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
ja wypełniałam formularz zwrotu na kartę kredytową i tam nic takiego nie podawałam. Ty zapewne wnioskujesz o zwrot przelewem, także to trochę inna procedura i niestety nie pomogę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 19 Maj 2014 10:58 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
Dostaliście już odpowiedź Wizzaira w sprawie reklamacji? Bo ja wysłałem pismo 21 kwietnia i wciąż cisza.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 19 Maj 2014 11:25 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 538
Loty: 57
Kilometry: 114 059
niebieski
Ja nie wysłałem żadnego pisma, napisałem w formularzu reklamacji na stronie Wizzaira coś takiego:

'Witam
Moje loty zostały odwołane, nie zostałem o tym poinformowany w żaden sposób. Dlatego proszę o zwrot pieniędzy na moje konto, albo poinstruowanie mnie co w tym przypadku należy zrobić, żeby odzyskać pieniądze. Swoją drogą sytuacja jest co najmniej żenująca, żeby się trzeba było prosić o coś co powinniście Państwo robić z automatu. '

3 godziny później dostałem odpowiedź:

'Szanowni Państwo,
Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta Wizz Air i serdecznie przepraszamy za wszelkie spowodowane utrudnienia.
Informujemy, że zgodnie z wydaną przez Państwa za pośrednictwem formularza internetowego dyspozycją, wystosowaliśmy zwrot za rezewację G****Q. Przeciętnie zwrot dociera na konto odbiorcy w terminie 3-7 dni.
Jeśli wraz z biletem Wizz Air wykupili Państwo transfer z/na lotnisko lub dodatkowe ubezpieczenie - pragniemy przypomnieć, że serwisy te objęte są warunkami przewozu firmy trzeciej będącej usługodawcą, dlatego jeśli mają Państwo pytania dotyczące tych serwisów prosimy o kontakt bezpośrednio z usługodawcą.
Prosimy NIE wysyłać odpowiedzi na ten adres e-mail, adres ten służy wyłącznie do wysyłki!
Dziękujemy za zrozumienie!'

No i po 3 dniach faktycznie dostałem zwrot. Nie podawałem, żadnego numeru konta ani numeru karty. Wzięli to chyba po prostu z danych o koncie w Discount Club.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 19 Maj 2014 23:14 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
To dziwne, bo jak dzwoniłem na infolinie do Wizzaira to powiedzieli mi żebym wysłał odpowiedni wniosek zgodnie ze wskazówkami ze strony wizzair.com/pl-PL/useful_information/WAU_refund_policy
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 20 Maj 2014 00:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
@timu
Na pewno chodzi Ci o rezerwacje Wizz Ukraine?
Jak wyszedles na przewalutowaniu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 20 Maj 2014 06:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lis 2011
Posty: 538
Loty: 57
Kilometry: 114 059
niebieski
Thingol, U mnie było tak samo. Kazali złożyć reklamacje online, następnie wysłać pismo na Ukrainę, ale po mojej reklamacji sami zwrócili.

Juliana, Na pewno, miałem lecieć z Lwowa do Kutaisi. Bilety kosztowały 270 zł wg aktualnego kursu, z konta sciagneli 299 zł, a zwrotu dostałem 244 zl
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 21 Maj 2014 17:13 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
Napisałem do nich podobną reklamację, zobaczymy jaka będzie reakcja Wizzaira, oby taka jak u Ciebie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 22 Maj 2014 21:40 

Rejestracja: 08 Lut 2013
Posty: 169
Loty: 5
Kilometry: 5 119
I takiego maila dostałem: "Szanowny Panie,

Dziękuję za wiadomość. Uprzejmie informuję, w związku ze zmianą procedur nie ma konieczności wysyłania dokumentów.
W celu uzyskania zwrotu na konto bankowe proszę o uzupełnienie poniższych danych:
1. nazwa banku
2. imię i nazwisko właściciela konta
3. numer konta w formacie IBAN
4. SWIFT/BIC (w przypadku konta zagranicznego)
5. waluta, w jakiej prowadzone jest konto

Z poważaniem,"
Więc jak się okazuje zasady reklamacji się zmieniły.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 22 Maj 2014 22:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lip 2010
Posty: 425
niebieski
O to dobra zmiana, bo to wysyłanie dokumentów było trochę jak z innej epoki...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group