Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 17 Gru 2014 01:35 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 688
Loty: 194
Kilometry: 167 870
niebieski
Z jednej strony pokazuje to jak sprzedaż Ryanaira jest słaba, a z drugiej cieszy że można teraz tak łatwo i darmowo latać :D Patrząc po polityce cenowej FR wydaje się, że Wrocław trochę lepiej się sprzedaje od GDN
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów Lato na Korfu za 950 PLN. Loty z Warszawy + 5 noclegów
Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN Po najlepsze frytki i czekoladę! Zbiór tanich lotów do Brukseli z polskich miast od 118 PLN
 Temat postu: Re: Zakodowany Johnny
#2 PostWysłany: 17 Gru 2014 02:03 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Może tak może nie. Kto wie czy nie jest to element dłuższej strategii, Ryanair raczej nie miewa sentymentów i przy naprawdę słabej sprzedaży tnie połączenia bez litości. Mimo wszystko te samoloty nie wożą powietrza (co nie znaczy, że zarabiają).

PB też kiedyś sprzedawał dużo bardzo tanich biletów i raczej nie było to związane z faktem, iż słabo schodziły :) Może Ryanair inwestuje w ten sposób w reklamę, a może czeka aż PKP się rozleci :twisted:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Zakodowany Johnny
#3 PostWysłany: 17 Gru 2014 02:14 

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 138
@WojtekGA - Dziwisz się? Zobacz jak z dojazdem do WRO a jak do GDN.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Zakodowany Johnny
#4 PostWysłany: 17 Gru 2014 02:16 

Rejestracja: 24 Wrz 2013
Posty: 410
niebieski
Gdyby sie to nie oplacalo, to nie wprowadziliby trzeciego polaczenia dziennie na trasie WMI-WRO. Tak wnioskuje.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Zakodowany Johnny
#5 PostWysłany: 17 Gru 2014 02:25 

Rejestracja: 23 Sty 2013
Posty: 688
Loty: 194
Kilometry: 167 870
niebieski
Raczej na dziś to im się nie opłaca. Większość biletów idzie po 19-39 zł. Takimi cenami nie są w stanie wyjść na plus - do tego na tej trasie potrzeba ok. 80-100 zł od każdego pasażera przy 100% zapełnieniu ;)

Rozumiem, żę traktują to jako inwestycję. Jednak nie jestem pewien czy w naszym kraju w którym ludzie stawiają głównie na cenę, zwróci im się tak łatwo.. Największa szansa dla krajówek jest właśnie w lotach piątek-niedziela i do WRO czy GDN, i na innych trasach oraz w wysokich cenach pociągów.

Edit: Faktycznie, do HydeParku ;) Koniec tematu z mojej strony.


Ostatnio edytowany przez WojtekGA, 17 Gru 2014 02:37, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
 Temat postu: Re: Zakodowany Johnny
#6 PostWysłany: 17 Gru 2014 02:32 

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 138
Nie bierzecie pod uwagę jakie mają umowy z np. Modlinem itd. Cena biletów to nie wszystko. Szczególnie w Ryanairze...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 17 Gru 2014 07:16 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1191
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
nie zapomninajcie ze samorzady doplacają kazdego pasazera po kilkadziesiat zlotych
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off
Juve lubi ten post.
 
      
#8 PostWysłany: 17 Gru 2014 08:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
O ile pamiętam, P. O'Leary powiedział że przez pierwszy rok ma nauczyć Polaków latać a później przejdzie do biznesu/zarabiania.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 17 Gru 2014 08:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Cze 2013
Posty: 2078
niebieski
Jeżeli w okresie zarabiania bilety Ryanaira będą za 78 zł za OW to ludzie wybiorą jednak Intercity Premium
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 17 Gru 2014 09:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
Dokładnie, bądź co bądź dworce PKP są w centrum miast. Licząc koszty i czas oraz komfort. To ciężko będzie ryanowi.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 17 Gru 2014 11:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Jak czytam niektóre posty powyżej to niestety ale część osób ma klapeczki na oczach i nie chce dostrzec rzeczy oczywistych:
1. FR to nie jest firma charytatywna - gdyby to się nie opłacało to by tego nie robiła
2. Opłacalność nie musi być tu i teraz ale jest planowana jako cel do osiągnięcia w aspekcie długofalowym
3. Globalne zyski FR świadczą o tym że to co napisałem w pkt 1 i 2 ma potwierdzenie w faktach.
4. Zwiększenie aktywności w Modlinie skutkuje zwiększeniem aktywności na krajówkach do Modlina. Modlin w Polsce dla FR staje się głównym lotniskiem operacyjnym co sam szef FR potwierdzał. Połączenia krajowe do Modlina to nic innego jak przerzut pasażerów z lotniska na lotnisko z których cześć potraktuje Modlin tylko jako miejsce przesiadki.
5. FR poprzez zwiększenie aktywności chce odebrać innym firmom (PKP, Polski bus itd) pasażerów. Nawet przy tej samej cenie i porównywalnym czasie podroży dla wielu przelot samolotem jest atrakcyjniejszy niż podroż pociągiem.
6. Samorządy dotują FR więc to dodatkowy dochód dla firmy.
7. Oferta "biznes" ma na celu zwiększenie atrakcyjności FR co jest zbieżne z pkt 5

Tak czy siak jak się tylko FR to nie będzie opłacało to się z tematu od razu wycofa.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 17 Gru 2014 21:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1098
Loty: 137
Kilometry: 161 438
niebieski
Sporo osób nie wie/zapomina o pkt. 6. z Twojej wyliczanki, a jest to jeden z ważniejszych aspektów. Biletowe 19zł czy 39zł to nie jest wszystko, co FR wyciąga za paxa.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 17 Gru 2014 22:29 

Rejestracja: 25 Cze 2011
Posty: 183
zulu napisał(a):
4. Zwiększenie aktywności w Modlinie skutkuje zwiększeniem aktywności na krajówkach do Modlina. Modlin w Polsce dla FR staje się głównym lotniskiem operacyjnym co sam szef FR potwierdzał. Połączenia krajowe do Modlina to nic innego jak przerzut pasażerów z lotniska na lotnisko z których cześć potraktuje Modlin tylko jako miejsce przesiadki.

hmm a mozesz mi powiedziec jaki to ma miec sens? to znaczy uruchamiac najtansze polaczenia z Modlina( czyli de facto do nich doplacac) a potem uruchamiac krajowki,do ktorych tez sie doplaca zeby zapelnic te polaczenia z Modlina paxami? po drugie z Modlina jest tylko kilka polaczen, ktore moga zainteresowac potencjalnego paxa z Wroclawia czy Gdanska, wiec ewentualny przeplyw pasazerow bedzie znikomy( jezeli np do Aten mamy 2 razy w tygodniu polaczenie z WMI a z Wroclawia 2 razy dziennie to jasno widac,ze wiekszosc tych paxow musi byc p2p) i na pewnoniebedzie stanowil znaczacego udzialu...
po trzecie skoro wiekszosc paxow to p2p to kluczowa jest cena, a ta musi oscylowac kolo 100zl by ledwo wyjsc na zero...w tej cenie mamy pociag o podobnym czasie przejazdu( lub nawet szybciej) plus PB, ktory jedzie dluzej ale jest tanszy...
sensownosc krajowek gdy ladujemy w Modliniea potem czekaja nas 2 przesiadki do centrum jest znikoma, sa pasazerowie jak bilety sa za grosze, natomiast powiedzmi kto da 100 zl za bilet plus 15 zl za dojazd do Warszawy, gdy pociag ma za mniej?
zulu napisał(a):
5. FR poprzez zwiększenie aktywności chce odebrać innym firmom (PKP, Polski bus itd) pasażerów. Nawet przy tej samej cenie i porównywalnym czasie podroży dla wielu przelot samolotem jest atrakcyjniejszy niż podroż pociągiem.

a jaki ma miec cel Ryanair w odbieraniu tych pasazerow? czy przelot jest atrakcyjniejszy? watpie, uwzgledniajac calo upierdliwosc na lotnisku plus 2 przesiadki w drodze z Modlina do stolicy...nie lepiej wejsc do pociagu, podlaczyc sobie laptopa i za 3 godzinki byc na miejscu niz czekac na odprawe na lotnisku 40 minut, potem leciec 45 minut, potem czekac na autobus, jechac 10 minut, potem czekac na pociag, potem jechac 40 minut?
ponadto dowozac, jak twierdzisz, paxow do Modlina samolotami Ryanair sam pozbawia sie dochodow np z busow na lotnisko czy parkingow, wiec gdzie tu logika?
zulu napisał(a):
6. Samorządy dotują FR więc to dodatkowy dochód dla firmy.

oczywiscie, ale ta doplata to max 20 zl na paxa w Rzeszowie czy Bydgoszczy, Wroclaw zapewne placi duzo mniej...uwzgledniajc koszt lotu z Wroclawia do Modlina i ceny biletow to kwota pomijalna...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 17 Gru 2014 23:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Paź 2012
Posty: 1183
niebieski
Już kilka razy było pisane o sensowności otwierania połączeń krajowych przez FR w Polsce.
GDN ładnie zapłaciło przewoźnikowi za reklamę, WRO nie wiem gdyż nie posiadam takich informacji, WMI zaoferowało bardzo duże zniżki w opłacie pasażerskiej w przypadku odprawienia znacznej ilość pasażerów. LCC zarabiają głównie na trasach urlopowych oraz okazyjnych (święta, wydarzenia sportowe, itp), natomiast w przypadku innych połączeń po doliczeniu innych bonusów typu "promocja regionu" wychodzą na zero lub muszą dokładać. Jednakże te najtańsze trasy występują ggłównie na lotniskach, gdzie FR obsługuje miliony pasażerów. Wgłębiając się bardziej w temat można policzyć, że np na przykładzie WMI dla FR opłaca się rocznie dołożyć do lotów krajowych 6mln zł i obsłużyć dodatkowe 200tys pasażerów co będzie skutkowało zmniejszeniem opłat pasażerskich z 16zł do 10zł. Dzięki takiemu zabiegowi, przy obsłużeniu rocznie 2,2 mln pasażerów łącznie za obsługę pasażerską zapłaci 13,2mln zł miej, czyli zwiększy swój przychód o 7,2mln zł przez jeden rok. Nie uwzględniłem tu zysków/rabatów otrzymanych z lotniska na które będzie latał. Do tego dochodzi również darmowa promocja i kilka innych bonusów.
Podsumowując: opłaca się włożyć milion aby po roku wyciągnąć dwa :)
Góra
 Profil Relacje PM off
6 ludzi lubi ten post.
luziczek uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 18 Gru 2014 04:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
arafat111 napisał(a):
zulu napisał(a):
4. Zwiększenie aktywności w Modlinie skutkuje zwiększeniem aktywności na krajówkach do Modlina. Modlin w Polsce dla FR staje się głównym lotniskiem operacyjnym co sam szef FR potwierdzał. Połączenia krajowe do Modlina to nic innego jak przerzut pasażerów z lotniska na lotnisko z których cześć potraktuje Modlin tylko jako miejsce przesiadki.

hmm a mozesz mi powiedziec jaki to ma miec sens? to znaczy uruchamiac najtansze polaczenia z Modlina( czyli de facto do nich doplacac) a potem uruchamiac krajowki,do ktorych tez sie doplaca zeby zapelnic te polaczenia z Modlina paxami? po drugie z Modlina jest tylko kilka polaczen, ktore moga zainteresowac potencjalnego paxa z Wroclawia czy Gdanska, wiec ewentualny przeplyw pasazerow bedzie znikomy( jezeli np do Aten mamy 2 razy w tygodniu polaczenie z WMI a z Wroclawia 2 razy dziennie to jasno widac,ze wiekszosc tych paxow musi byc p2p) i na pewnoniebedzie stanowil znaczacego udzialu...
po trzecie skoro wiekszosc paxow to p2p to kluczowa jest cena, a ta musi oscylowac kolo 100zl by ledwo wyjsc na zero...w tej cenie mamy pociag o podobnym czasie przejazdu( lub nawet szybciej) plus PB, ktory jedzie dluzej ale jest tanszy...
sensownosc krajowek gdy ladujemy w Modliniea potem czekaja nas 2 przesiadki do centrum jest znikoma, sa pasazerowie jak bilety sa za grosze, natomiast powiedzmi kto da 100 zl za bilet plus 15 zl za dojazd do Warszawy, gdy pociag ma za mniej?
zulu napisał(a):
5. FR poprzez zwiększenie aktywności chce odebrać innym firmom (PKP, Polski bus itd) pasażerów. Nawet przy tej samej cenie i porównywalnym czasie podroży dla wielu przelot samolotem jest atrakcyjniejszy niż podroż pociągiem.

a jaki ma miec cel Ryanair w odbieraniu tych pasazerow? czy przelot jest atrakcyjniejszy? watpie, uwzgledniajac calo upierdliwosc na lotnisku plus 2 przesiadki w drodze z Modlina do stolicy...nie lepiej wejsc do pociagu, podlaczyc sobie laptopa i za 3 godzinki byc na miejscu niz czekac na odprawe na lotnisku 40 minut, potem leciec 45 minut, potem czekac na autobus, jechac 10 minut, potem czekac na pociag, potem jechac 40 minut?
ponadto dowozac, jak twierdzisz, paxow do Modlina samolotami Ryanair sam pozbawia sie dochodow np z busow na lotnisko czy parkingow, wiec gdzie tu logika?
zulu napisał(a):
6. Samorządy dotują FR więc to dodatkowy dochód dla firmy.

oczywiscie, ale ta doplata to max 20 zl na paxa w Rzeszowie czy Bydgoszczy, Wroclaw zapewne placi duzo mniej...uwzgledniajc koszt lotu z Wroclawia do Modlina i ceny biletow to kwota pomijalna...


Wychodzisz z błędnych założeń to i otrzymujesz nieprawdziwe wnioski:
1. Nie każdy kupuje bilet za 19 złotych. Średnia jest wyższa.
2. Część osób podróżuje z bagażami = dodatkowy dochód dla FR
3. Nie każdy liczy co do złocisza byle wybrać tańszy lot - są tacy dla których kilkadziesiąt/kilkaset złoty więcej nie stanowi różnicy lub firma wlicza to w koszty.
4. Chcąc dojechać na rano do Warszawy np. z Wrocławia musisz pociągiem lub autobusem wyjechać w nocy lub wieczorem i potem do rana czekać w Warszawie. Totalnie bez sensu bo jesteś po takiej nocy zmęczony jak koń szeryfa po westernie. Inna opcja przyjazd wieczorem i hotel = większe koszty. Poranny lot jest idealny w jedną tak samo jak w drugą wieczorny powrót.
5. Docelowo w Modlinie ma stać 5 samolotów = kilkadziesiąt lotów dziennie tylko tymi samolotami na różnych kierunkach czyli będzie w czym wybrać, jeżeli doliczysz takie, które przylecą do Modlina ale nie będą tam stacjonować to oferta będzie całkiem spora więc nie ma co narzekać. Dolot do Modlina i przesiadka będzie naturalną rzeczą.


Ostatnio edytowany przez zbyhu, 18 Gru 2014 12:51, edytowano w sumie 1 raz
poprawiłem cytowanie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 18 Gru 2014 12:40 

Rejestracja: 25 Cze 2011
Posty: 183
zulu napisał(a):
Wychodzisz z błędnych założeń to i otrzymujesz nieprawdziwe wnioski:
1. Nie każdy kupuje bilet za 19 złotych. Średnia jest wyższa.

oczywiscie, nigdzie nie napisalem,ze taka jest cena..co nie zmienia faktu, ze pula tanich biletow jest olbrzymia, a trudno liczyc na sprzedaz biletow drozszych niz 100zl, bo za tyle masz pociag lub nawet za niewiele wiecej LOT czy Eurolot...na pewno srednia biletu nawet nie zbliza sie do progu oplacalnosci..

zulu napisał(a):
2. Część osób podróżuje z bagażami = dodatkowy dochód dla FR

nie sadze by to byla znaczaca liczba, zagranice duzo wieceJ osob podrozuje z bagazem...moze jeszcze napiszesz,ze ktos kupuje napoj na pokladzie i to tez zysk? przeciez to sa niemal stale dochody Ryanaira na kazdej trasie i trasa do WMI nie jest zadnym ewenementem pod tym wzgledem...
zulu napisał(a):
3. Nie każdy liczy co do złocisza byle wybrać tańszy lot - są tacy dla których kilkadziesiąt/kilkaset złoty więcej nie stanowi różnicy lub firma wlicza to w koszty.

tacy poleca LOTEM lub Eurolotem...naprawde myslisz,ze jakas firma bedzie placila 200zl za lot gdzies do Modlina, a potem pracownik bedzie jak w filmach jechal z 2 przesiadkami do centrum? ani to taniej, ani szybciej, wiec jaki tego sens?
zulu napisał(a):
4. Chcąc dojechać na rano do Warszawy np. z Wrocławia musisz pociągiem lub autobusem wyjechać w nocy lub wieczorem i potem do rana czekać w Warszawie. Totalnie bez sensu bo jesteś po takiej nocy zmęczony jak koń szeryfa po westernie. Inna opcja przyjazd wieczorem i hotel = większe koszty. Poranny lot jest idealny w jedną tak samo jak w drugą wieczorny powrót.



dla takich osob sa linie tradycyjne, i masz np LOT do Warszawy 6 czy 7 razy dziennie...polecisz rano, wrocisz wieczorem, i po problemie...Ryanair w zadnym wypadku nie jest alternatywa ...zwlaszcza, ze duza liczba polaczen LOT-u umozliwia dotarcie sensownei na niemal kazda godzine..
zulu napisał(a):
5. Docelowo w Modlinie ma stać 5 samolotów = kilkadziesiąt lotów dziennie tylko tymi samolotami na różnych kierunkach czyli będzie w czym wybrać, jeżeli doliczysz takie, które przylecą do Modlina ale nie będą tam stacjonować to oferta będzie całkiem spora więc nie ma co narzekać. Dolot do Modlina i przesiadka będzie naturalną rzeczą.

tylko, ze wiekszosc lotow to emigracyjne pewniaki, dostepne z kkazdego wiekszego lotniska...naprawde interesujacych kierunkow bedzie tylko kilka, moze kilkanscie, poza tym nie na kazdy sie przesiadziesz, bo przeciez czesc wylotow jest rano, a przylot z Wroclawia jest kolo 8 rano, czyli po pierwszej fali wylotow...sens lotu do Modlina rano a potem czekanie caly dzien na lot np o 16, tez jest watpliwy tak samo jak przylot lotem wieczornym ikoczowanie do rana...do tego dochodzi podwojna oplata za bagaz, co pozbawia sensu cale te dzialanie
wiec traktowanie Modlina jako HUbu to raczej zabawa dla fanow niz realny interes Ryaniara...do tego dochodza ceny, jak masz bilet za 39 zlotych to mozesz sobie na przesiadke leciec, jak bedzie bilet za 100 zl to nie ma to sensu...i caly plan pada..

nie napisales tez jaki ma miec interes Ryanair w odbieraniu pasazerow kolejom czy PB...I AUTOMATYCZNIE TRACAC DOCHODY Z PARKINGOW CZY BUSOW...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 18 Gru 2014 19:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Arafat111 możemy tak rozbijać kisiel na atomy i czepiać się każdego słowa jednak nawet to czy zaklinanie deszczu rzeczywistości nie zmieni. Fakty są takie: FR dynamicznie rozwija się na polskim rynku przewoźników lotniczych i Modlin ma być ich główną baza w Polsce.
Skoro tak to FR wie co robi gdyż:
1) ma doświadczenia w takich procesach z innych krajów
2) mądre głowy już to przeanalizowały, wyliczyły i określiły w drobnych punktach co trzeba zrobić by to osiągnąć.
3) poszczególne elementy układanki świadczą o długofalowej strategii FR = mogą sobie pozwolić na zyski dopiero za jakiś czas kiedy Modlin będzie "pseudo hub-em" dla FR.
4) mają umowy z wybranymi lotniskami i samorządami co daje im albo mniejsze koszty albo dodatkowy dochód przez co cena biletu może być akceptowalna dla coraz większej ilości osób.
5) FR wie że podróż samolotem jest bardziej atrakcyjna od pociągu rodem z PKP czy autobusem i jeżeli dobrze się to sprzeda to ludzie te samoloty wypełnią.
6) dzięki ich rozwojowi rozwija się infrastruktura przy lotniskach (parkingi (to najszybciej), sklepy i restauracje na lotniskach, firmy przewozowe oferujące dojazd do miasta, w przyszłości pewnie i hotele itd po za tym obsługa lotniska, Straż Graniczna, logistyka) = nowe miejsca pracy dla lokalnej społeczności, więcej podmiotów płacących podatki czyli taki jest faktyczny skutek dotacji samorządów dla FR
7) ludziom wcale nie przeszkadza dłuższy dojazd do miasta niż np z Okęcia. Opisy na tym forum są tego najlepszym przykładem Londyn, Paryż, Oslo, Sztokholm itd. mają po kilka lotnisk oddalonych często dużo dalej od centrum niż Modlin i mimo wszystko ludzie tam latają i dojeżdżają do miasta ponosząc dodatkowe koszty. Akceptują to bo przyciąga ich atrakcyjna cena biletu za sam przelot.
8) Warszawa to duża aglomeracja do której ludzie będą przyjeżdżać, i z której będą wyjeżdżać = potencjał dla firmy transportowej

Jeżeli dodamy do tego fakt że

1) PKP jest źle kojarzone (instytucja rodem z głębokiego PRL, w większości brudne pociągi, dworce itd., drogi przejazd)
2) Polski Bus mimo atrakcyjności ceny zmusza nas do przyjęcia jednej pozycji przez wiele godzin a to nie wszystkim odpowiada.
3) Dojazd z Modlina wcale nie jest zły a będzie pewnie coraz więcej firm a i konkurencja zrobi swoje (niższe ceny, lepsza obsługa). Szeroka oferta parkingowa dla dojeżdżających autem.
4) Okęcie pod względem lokalizacji wcale nie jest takim rewelacyjnym lotniskiem. Z wielu miejsc w Warszawie dojazd do Okęcia trwa tyle samo co do Modlina lub niewiele krócej. Nie każdy podróżuje tylko do i z centrum.
5) Jeszcze w wielu instytucjach państwowych, których pracownicy podróżują samolotami tego nie ma ale kiedyś zostanie w ramach zmniejszenia kosztów zmienione nastawienie by zamiast LOT-u wybierać FR linie te zyskają dziesiątki a może nawet i setki tysięcy pasażerów.

Można uważać że Modlin i FR jest do **** ale od mieszania herbata nie stanie się słodsza. Kto będzie odrzucał z założenia coraz bogatszą ofertę FR ten będzie miał mniejsze możliwości podróży z Warszawy samolotem. Można sobie odmrozić uszy na złość mamusi tylko po co ?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#18 PostWysłany: 19 Gru 2014 11:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1135
Loty: 393
Kilometry: 429 676
niebieski
Kolezanka lecac na Gran Canarie, leciala GDN-WMI z rejestrowanym. Mysle, ze na to tez liczy Ryan.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 19 Gru 2014 16:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lis 2012
Posty: 1206
Loty: 12
Kilometry: 8 834
niebieski
Djorkaeff napisał(a):
Kolezanka lecac na Gran Canarie, leciala GDN-WMI z rejestrowanym. Mysle, ze na to tez liczy Ryan.
Wszystko opiera się na statystyce. Ileś procent pasażerów ma bagaż. Sam byłem świadkiem w Gdańsku jak po locie z Modlina wyładowano 4 wózki bagażu. Prawdę mówiąc zdziwiła mnie aż taka ilość.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 19 Gru 2014 17:07 

Rejestracja: 11 Lut 2013
Posty: 202
sobo napisał(a):
Dokładnie, bądź co bądź dworce PKP są w centrum miast. Licząc koszty i czas oraz komfort. To ciężko będzie ryanowi.


To nie zawsze jest zaleta.
Trudniej o miejsce do parkowania, trzeba przedzierać się przez korki by dojechać.\
w praktyce zależy skąd się jedzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group