Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 137 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
#41 PostWysłany: 24 Cze 2015 22:19 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3047
srebrny
Po tym, jak ULC potrafi przyznawać rację LOT-owi, że usterka techniczna nie jest winą przewoźnika, nic mnie już nie zdziwi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy Urlop w Turcji: tydzień w 5* hotelu z all inclusive za 2190 PLN. Wylot z Warszawy
United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów United Airlines: bezpośrednie loty do Nowego Jorku z Berlina za 1576 PLN. Dużo terminów
#42 PostWysłany: 24 Cze 2015 22:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Nie każda usterka techniczna jest winą przewoźnika. Zależy czym usterka została spowodowana.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#43 PostWysłany: 24 Cze 2015 22:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6421
Loty: 171
Kilometry: 188 843
srebrny
witekkowal napisał(a):
Są jeszcze na szczęście sądy administracyjne...

Tylko ile z tych 1400 osób pójdzie do SA...?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#44 PostWysłany: 24 Cze 2015 22:45 

Gaszpar napisał(a):
witekkowal napisał(a):
Są jeszcze na szczęście sądy administracyjne...

Tylko ile z tych 1400 osób pójdzie do SA...?



Od takich akcji warto mieć ubezpieczenie ochrony prawnej, najczęściej pierwsze pismo od prawnika załatwia sprawę ;) .
Góra
 PM off  
      
#45 PostWysłany: 25 Cze 2015 00:44 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3047
srebrny
scomin napisał(a):
Nie każda usterka techniczna jest winą przewoźnika. Zależy czym usterka została spowodowana.

Chodzi o zasadę. Jeśli zepsuje się autobus komunikacji miejskiej, to jest oczywiste, że miasto za ten kurs nie płaci (i jeszcze przywala karę), choćby nie wiem, jak obiektywna była przyczyna. Po prostu - używasz sprzętu, to bierzesz na siebie ryzyko (a może np. zmień dostawcę). A w lotnictwie są nieco inne zasady.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#46 PostWysłany: 25 Cze 2015 00:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lut 2012
Posty: 5438
Loty: 153
Kilometry: 313 223
srebrny
OT - Ostatnio lecąc z POZ do WAW miałem około godzinę opóźnienia, bo jak powiedział pilot, na poprzedniej rotacji w samolot uderzył jakiś mały ptak i nic się nie stało, ale trzeba był zrobić jakiś ekspresowy przegląd. Czy to jest usterka zależna od przewoźnika? Na moje - nie. Zawsze można mówić, że powinni trzymać na płycie każdego lotniska po 5 zapasowych dashów albo że pilot powinien omijać ptaki, ale obiektywnie patrząc to raczej było niezależne od LOTu zdarzenie... - EOT.

To wyżej to tylko w ramach pogawędki, która się tu rodzi o tym czy może istnieć niezależna usterka techniczna czy nie...
W przypadku tego 'ataku hakerskiego' wydaje się być oczywiste, że winę jednak ponosi LOT, choćby dlatego, że nie dopilnował odpowiedniego zabezpieczenia systemu...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#47 PostWysłany: 25 Cze 2015 01:07 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7945
HON fly4free
szymonpoznan1 napisał(a):
OT - Ostatnio lecąc z POZ do WAW miałem około godzinę opóźnienia, bo jak powiedział pilot, na poprzedniej rotacji w samolot uderzył jakiś mały ptak i nic się nie stało, ale trzeba był zrobić jakiś ekspresowy przegląd. Czy to jest usterka zależna od przewoźnika? Na moje - nie. Zawsze można mówić, że powinni trzymać na płycie każdego lotniska po 5 zapasowych dashów albo że pilot powinien omijać ptaki, ale obiektywnie patrząc to raczej było niezależne od LOTu zdarzenie... - EOT.


bird strike co do zasady będzie wywoływał usterki niezalezne od przewoźnika no chyba, że na danym lotnisku dochodzi do tego typu przypadków regularnie 30 razy dziennie, wtedy przewoźnik może i powinien liczyć się z takim ryzykiem oraz je przewidywać
szymonpoznan1 napisał(a):
To wyżej to tylko w ramach pogawędki, która się tu rodzi o tym czy może istnieć niezależna usterka techniczna czy nie...
W przypadku tego 'ataku hakerskiego' wydaje się być oczywiste, że winę jednak ponosi LOT, choćby dlatego, że nie dopilnował odpowiedniego zabezpieczenia systemu...


atak hakerski z reguły jest niespodziewany i nie wpisuje się w zwyczajną działalność linii, ale zależy co go wywołało i czy problem właśnie nie leżał po stronie braku odpowiednich zabezpieczeń lub blędów pracowników linii


Ostatnio edytowany przez Roku, 03 Lip 2015 23:29, edytowano w sumie 1 raz
błędy w cytowaniu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#48 PostWysłany: 25 Cze 2015 07:35 

Rejestracja: 22 Wrz 2012
Posty: 1263
niebieski
singielka_1976 napisał(a):
Od takich akcji warto mieć ubezpieczenie ochrony prawnej, najczęściej pierwsze pismo od prawnika załatwia sprawę ;) .


Nie lubię płacić za coś, czego nie potrzebuję, z czym potrafię poradzić sobie sam. Chociaż trudno nie przyznać Ci racji, że jeżeli reklamacja/skarga sporządzona jest przez radcę prawnego lub adwokata to może to w jakimś stopniu przyspieszyć sprawę. Ja w reklamacjach do przewoźnika już we wstępie piszę, że w przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji bądź nieustosunkowania się do niej w terminie 30 dni od jej otrzymania, składam skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
marek2011 napisał(a):
bird strike co do zasady będzie wywoływał usterki niezalezne od przewoźnika no chyba, że na danym lotnisku dochodzi do tego typu przypadków regularnie 30 razy dziennie, wtedy przewoźnik może i powinien liczyć się z takim ryzykiem oraz je przewidywać


Dokładnie tak. Myślę, że wskazówką wykładni pojęcia "nadzwyczajne okoliczności" będzie lista przykładowych okoliczności dostępna tutaj.

marek2011 napisał(a):
atak hakerski z reguły jest niespodziewany i nie wpisuje się w zwyczajną działalność linii, ale zależy co go wywołało i czy problem właśnie nie leżał po stronie braku odpowiednich zabezpieczeń lub blędów pracowników linii


Mniej więcej na tej zasadzie uzasadniłem swoją reklamację do przewoźnika za odwołany lot.

scomin napisał(a):
Nie każda usterka techniczna jest winą przewoźnika. Zależy czym usterka została spowodowana.


Tak samo nie każda usterka techniczna bądź warunki pogodowe są okolicznościami wyłączającymi odpowiedzialność odszkodowawczą przewoźnika. W praktyce przewoźnicy bardzo często zrzucają winę albo na warunki meteorologiczne lub właśnie na usterki techniczne. W odpowiedziach na reklamacje wskazują, że jest to właśnie okoliczność nadzwyczajna wyłączająca winę przewoźnika. Jako laik w kwestiach technicznych samolotów wolę, żeby sprawą zajął się profesjonalista w tej kwestii, tj. Departament Techniki Lotniczej ULC.

Wracając jeszcze do meritum, to w dopiero po wyjaśnieniu przyczyny odwołania lotów, tj. czy był to atak teleinformatyczny czy też zawinił człowiek, będzie można obrać konkretną strategię obrony.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
ciacho_majonez lubi ten post.
 
      
#49 PostWysłany: 25 Cze 2015 09:05 

witekkowal napisał(a):
singielka_1976 napisał(a):
Od takich akcji warto mieć ubezpieczenie ochrony prawnej, najczęściej pierwsze pismo od prawnika załatwia sprawę ;) .


Nie lubię płacić za coś, czego nie potrzebuję, z czym potrafię poradzić sobie sam. Chociaż trudno nie przyznać Ci racji, że jeżeli reklamacja/skarga sporządzona jest przez radcę prawnego lub adwokata to może to w jakimś stopniu przyspieszyć sprawę. Ja w reklamacjach do przewoźnika już we wstępie piszę, że w przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji bądź nieustosunkowania się do niej w terminie 30 dni od jej otrzymania, składam skargę do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.



Pełna zgoda-też nie lubię płacić za coś z czego nie korzystam ALE taka polisa jest przydatna nie tylko w kwestiach turystycznych, tak samo sprawdza się w przypadku sporu np. po zakupie pralki czy kolizji drogowej (lub posądzeniu o wykroczenie, którego się nie popełniło) -przetestowane.Raz sprawa zakończyła się ugodą, choć był już wyznaczony termin rozprawy, za drugim razem sprawa trafiła do sądu, trwało to kilkanaście miesięcy, w sumie 8 rozpraw-polisa się zwróciła za kilka lat.
Nie mam w rodzinie prawnika = mam polisę od takich spraw ;) .
Góra
 PM off
witekkowal lubi ten post.
 
      
#50 PostWysłany: 25 Cze 2015 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
niebieski
Nie trzeba bawić się w ubezpieczenia, usługi prawne nie są już takie drogie jak kiedyś. Radca prawny, czy adwokat najprostsze pismo typu wezwanie do zapłaty napisze już za kilkadziesiąt złotych.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#51 PostWysłany: 25 Cze 2015 10:09 

Łukasz napisał(a):
Nie trzeba bawić się w ubezpieczenia, usługi prawne nie są już takie drogie jak kiedyś. Radca prawny, czy adwokat najprostsze pismo typu wezwanie do zapłaty napisze już za kilkadziesiąt złotych.



Jaką masz gwarancję, że na jednym piśmie się skończy? Żadnej.
Zastępstwo procesowe kosztuje, no ale co kto lubi.

Rozumiem, że Tobie taka polisa nie jest potrzebna-OK, mnie też nie była dopóki....z niej nie skorzystałam ;) .
Góra
 PM off  
      
#52 PostWysłany: 25 Cze 2015 10:19 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lut 2011
Posty: 633
niebieski
Oczywiście, że nie masz takiej gwarancji, ale wychodząc z Twojego założenia należałoby ubezpieczyć się od wszystkiego, bo nigdy nie wiadomo co się przydarzy. Może jest to słuszne podejście. Ja w każdym razie chciałem powiedzieć, ze nie należy bać się korzystać z usług prawnych bo nie są takie drogie jak się wielu ludziom wydaje. Dodam też, że w razie wygranej koszty zastępstwa procesowego są zwracane. Mi jak słusznie zauważyłaś polisa nie jest potrzebna bo sam jestem radcą prawnym. :P
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#53 PostWysłany: 25 Cze 2015 10:53 

Moment, moment, NIGDZIE nie pisałam, że trzeba się ubezpieczać od wszystkiego :P , proszę żebyś nie nadintepretował tego co piszę.
Jesteś radcą prawnym-super, tylko to zmienia wiele, prawda? [retoryczne]
To czy usługi prawne są drogie czy nie to też kwestia mocno względna i rozmowa na inny wątek ;) .


Wracając do tematu jestem ciekawa jak się w końcu LOT zachowa w takiej awaryjnej sytuacji: czy stanie po stronie Klientów czy się na nich wypnie.
Góra
 PM off  
      
#54 PostWysłany: 25 Cze 2015 11:40 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3047
srebrny
Jak znam LOT, to stanie po stronie klientów - dostaną po 125 mil.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
 
      
#55 PostWysłany: 03 Lip 2015 23:08 

Rejestracja: 23 Lis 2011
Posty: 107
odpowiedź LOT na reklamację:


Szanowny Panie,

W odpowiedzi na przesłane zgłoszenie reklamacyjne serdecznie przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z odwołaniem naszego rejsu LO 3808 z Rzeszowa do Warszawy w dniu 21 czerwca 2015r.

Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności i zapewniamy, że PLL LOT S.A. dokładają wszelkich starań, aby podróż lotnicza przebiegała bez żadnych zakłóceń, zgodnie z rozkładem i dokonaną rezerwacją. Niekiedy jednak w ruchu lotniczym, z różnych przyczyn, występują zakłócenia w operowaniu zaplanowanych połączeń.

Uprzejmie wyjaśniamy, że zakłócenie ww. rejsu było wynikiem ataku teleinformatycznego, który sparaliżował pracę przewoźnika i uniemożliwił planowe wykonywanie połączeń lotniczych. Jednocześnie informujemy, że obecnie wyjaśniane są okoliczności zdarzenia a sprawa badana jest przez prokuraturę.

Przekazując powyższe z przykrością zawiadamiamy o braku możliwości rozpatrzenia Pana reklamacji zgodnie z przekazanym roszczeniem.

Wyrażamy nadzieję, że następne Pana podróże lotnicze będą przebiegały bez zakłóceń.

:roll: no nic pozostaje tylko ULC i UOKiK
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#56 PostWysłany: 03 Lip 2015 23:21 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3047
srebrny
Ja czułem! Ja czułem, że ich przeceniłem. Dziś rano jechałem do pracy na rowerze i w pewnym momencie przyszło mi do głowy, że tych mil to będzie co najwyżej 75...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#57 PostWysłany: 03 Lip 2015 23:34 

zielo53 napisał(a):
odpowiedź LOT na reklamację:

Przekazując powyższe z przykrością zawiadamiamy o braku możliwości rozpatrzenia Pana reklamacji zgodnie z przekazanym roszczeniem.
:roll: no nic pozostaje tylko ULC i UOKiK


Czemu mnie to nie dziwi....
Powodzenia w walce o swoje:).
Góra
 PM off  
      
#58 PostWysłany: 04 Lip 2015 06:05 

Łukasz napisał(a):
Nie trzeba bawić się w ubezpieczenia, usługi prawne nie są już takie drogie jak kiedyś. Radca prawny, czy adwokat najprostsze pismo typu wezwanie do zapłaty napisze już za kilkadziesiąt złotych.

Zadziwiająca jest ta Wasza bezgraniczna wiara w prawników. Takie wezwanie do zapłaty , czy inne proste pismo procesowe można też napisać samemu. Ma taką samą "moc" jak to z pieczątką :D kancelari prawnej.W necie jest np masa gotowców na różne okazje. Wystarczy tylko wpisać odpowiednie dane.
A tym którzy jednak korzystają z usľug różnych "radców" radzę sprawdzać co "wysmażyli".
Często piszą pisma źle i wręcz szkodzą swoim klientom. To samo z dotrzymywaniem terminów na odwołania itp. Pilnować samemu bo lubią "przegapić". Piszę to nie tak sobie , tylko z wieloletnich doświadczeń z klanem prawniczym, przy innych okazjach. ;)
Góra
 PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#59 PostWysłany: 04 Lip 2015 11:48 

Rejestracja: 22 Gru 2013
Posty: 3047
srebrny
Anonymous napisał(a):
A tym którzy jednak korzystają z usľug różnych "radców" radzę sprawdzać co "wysmażyli".
Często piszą pisma źle i wręcz szkodzą swoim klientom.

Wiesz, faktycznie się z tym spotkałem, że gdzieś mi w ręce wpadły pisma, w których ktoś z moim pracodawcą rozmawiał przez prawników, tudzież z innych względów wpadało to w moje ręce. Miałem wrażenie, że te pisma pisali przedszkolacy, a dla pozoru ubarwili je na wstępie kilkoma fachowo brzmiącymi acz niemal niezrozumiałymi (i z punktu widzenia semantyki wręcz komicznymi) sformułowaniami. Zresztą nasi prawnicy nie lepsi. Skoro ja mam umysł ścisły, to trochę dziwne, jak widzę u prawnika błędy ortograficzne i stylistyczne...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#60 PostWysłany: 04 Lip 2015 12:01 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3578
złoty
Taaaa i do Sądu pójdziecie sami. Nie sztuką jest napisać wezwanie do zapłaty, bo takie pismo nie ma jakiegokolwiek znaczenia, jeżeli druga strona w sposób świadomy jest gotowa zaryzykować proces o pietruszkę bo dla nich 250 euro to jest NIC, nawet jak przegrają w sądzie.W przypadku tak dużych firm ekonomia zaczyna brać górę nad przestrzeganiem prawa. Oni doskonale wiedzą, że zdecydowana większość poza rozmową telefoniczną nie zrobi nic, 5 procent napisze jakieś tam pismo, a może 0.5 % pójdzie do sądu. Uwierzcie, że w takie sprawie po drugiej stronie spotkanie dobrą kancelarię i nawet jak przyjdzie jakiś aplikant lub nie przyjdzie nikt ( bo szkoda czasu na sprawę za 1000 złotych ) to nie znaczy że wygracie, bo oni takie sprawy setkami klepią. Ile osób z forum zdecydowało się na proces sądowy z linią lotniczą przez ostatnie lata hmmmm 0?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 137 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group