Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#1841 PostWysłany: 20 Mar 2015 15:55 

Rejestracja: 28 Sie 2013
Posty: 147
to są linie charterowe i nie liczyłbym na jakikolwiek zwrot
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami Wakacje na Azorach za 2598 PLN. Loty z Warszawy + hotel ze śniadaniami
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
#1842 PostWysłany: 20 Mar 2015 16:10 

Rejestracja: 16 Maj 2011
Posty: 123
a jakie to ma znaczenie? Z tego co wiem to objętnie czy to linia tania, rejsowa czy czarter.

Pytanie tylko jak udowodnić ponad 3 godzinne spóźnienie w dotarciu na miejsce. Czy wysyłając wniosek z http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_pl.htm wypelnic tylko to czy wyslac cos jeszcze jakis dodatkowy dokument z informacja do przewoznika ze nie raczyl nawet powiadomic o opoznieniu. Nie mowiac juz o tym ze nie bylo zadnej 'opieki'.

Lotnisko bylo tak zapchane ze musialem z partnerka isc do vipa (oczywiscie zaplacic, akurat tanio bo tylko 25 e od osoby) zeby cokolwiek wypic w normalnych warunkach (na lotnisku jeden bar). Czy taki koszt rowniez przewoznik powinien zwrocic czy to juz jest niby brane jako moja fanaberia i nie dostane zwrotu? Gdyby nie opoznienie nie musialbym wykupic gdyz bardzo dlugo trwala odprawa i praktycznie szybkie zakupy w sklepie i do samolotu. A tu niespodzianka jeszcze dodatkowe 3 godziny...

Pytanie jeszcze tylko czy faktycznie wysylac do lini lotniczych czy do biura podrozy (wg mnie to biuro powinno powiadomic mnie o opoznieniu gdyz to im placilem). Jak wylatywalem z Polski to dzien wczesniej wyslali sms ze wszystko z godnie z planem. Jak odlatywalem do Polski nie dostalem zadnej informacji wiec sprawdzilem w aplikacji tui czy jest zmiana. Tam nie bylo zadnej informacji ze cos zmieniaja.

Ogolnie ciezko bo dosc dlugi lot 6 godz (w ramach UE) plus 2 godz odprawa i 3 godziny czekania. I oczywiscie jeszcze jak to w POZ ponad godzinka czekania na bagaz... bo akurat wlecialy 2 samoloty i cale lotnisko w szoku i pelna dezorganizacja.

Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1843 PostWysłany: 21 Mar 2015 15:48 

Rejestracja: 31 Sty 2013
Posty: 857
niebieski
Panowie i Panie mam pytanie w zwiazku z opóźnieniem.
Lot na jednym bilecie trzy odcinki:
ONT-DFW-LHR-CPH
Na miejscu czyli w CPH 2h 55min po czasie w zwiazku z opóźnieniem na odcinku DFW-LHR (usterka samolotu, brak części i konieczność zmiany samolotu) i konieczność zmiany ostatniego lotu na poźniejszy.

Jak liczymy kwestie opóźnieni czy jako cała trasę czy odcinek bo nie mogę znalezc jednoznacznej odpowiedzi? Ostatni lot to poniżej 1500km czyli 2h wystarczy czy jak to działa?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1844 PostWysłany: 21 Mar 2015 15:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2011
Posty: 5619
HON fly4free
Liczy się cała trasa, w tej sytuacji nie należy się odszkodowanie.
Góra
 Profil Relacje PM off
bbartekk2 uważa post za pomocny.
 
      
#1845 PostWysłany: 21 Mar 2015 15:54 

Rejestracja: 31 Sty 2013
Posty: 857
niebieski
Czyli w przypadku gdyby opóznienie na miejscu było ponad 4h to dopiero wtedy można by wystąpić o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1846 PostWysłany: 22 Mar 2015 00:49 

Rejestracja: 09 Kwi 2014
Posty: 753
Loty: 64
Kilometry: 111 587
niebieski
man4business napisał(a):
Anonymous napisał(a):
a jak to rzetelnie i miarodajnie dla celów dowodowych sprawdzić? (poważnie pytam....)
Przede wszystkim myślę, że sam zainteresowany, który leciał, powinien wiedzieć i zanotować ten moment. A co do reszty to tylko ULC może zdobyć tego typu dane, prywatnej osobie raczej się nie udostępnia. Teraz mi się nie chce odgrzebywać, ale było już orzecznictwo sądowe w tej sprawie, właśnie o ustalenie wielkości opóźnienia i jasno stwierdzono, że nie jest to moment lądowania, tylko moment otwarcia samolotu do wyjścia.


Witam
Przepraszam ze nie odpowiadalem ale brak internetu na Kanarach zrobił swoje, co do tego czasu to dokładnie nie pamiętam, ale nawet dla mnie było to później niż 17 30 bo o 18 stałem w kolejce po samochod. Mogę sprawdzić dokładnie bardziej ponieważ po wyjściu z samolotu zrobiłem zdjęcie stojacemu innemu samolotowi, sprawdze to jak będę miał dostęp do komputera, z drugiej zas strony dziękuje za odzew i pomoc, w tych opóźnionych chwilach : D

EDIT
Skonsultowałem sprawę z dziewczyną i z pamięcią aparatu wylądowaliśmy 17:28 czasu lokalnego w wyszliśmy ok 17:43, wg http://www.airportia.com/flights/fr6125 ... 015-03-14/ opoznienie wynioslo 2:55, jednak drzwi otworzono kilka min potem, czy warto pisać reklamację ? sprawa jest na włosku ocierając się o opoźnienie w zależności od interpretcji
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1847 PostWysłany: 22 Mar 2015 15:33 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
Witam wszystkich serdecznie,

Proszę o poradę w takiej kwestii: kupiłem bilet Modlin-Fuerteventura-Modlin (Ryanair) 9-16 czerwiec. Szukając hotelu i zastanawiąc się czy zarezerwować z możliwością anulowania rezerwacji (koszt 300zł więcej) czy bez, olśniło mnie "a co będzie jak Ryanair odwoła lot" i tak znalazłem ten wątek. Jednak mam wiele wątpliwości. Nawet jeśli zapłacę te 300zł więcej za możliwość anulowania rezerwacji, Hotels.com podaje że "Anulowanie bez opłat Do cze 5, 2015". Podsumowując to co tu przeczytałem, to jeśli przykładowo Ryanair anuluje mi lot np 8go czerwca z powodu mgły/wulkanu/strajku (nieprzewidywalnej siły wyższej) i zaproponuje lot tydzień później to tracę całe pieniądze wydane na hotel. Termin anulowania bez opłat już przecież minął, a Ryanair nie bierze odpowiedzialności za np. mgłę i odszkodowania też nie wypłaci. Nigdzie też nie znalazłem info że muszą zapewnić mi inny lot np. w ciągu 24h, znalazłem natomiast w tutejszym wątku opisy sytuacji kiedy pasażerowie lecieli kilka dni później z powodu takiej właśnie "siły wyższej". Czy mogę się jakoś zabezpieczyć przed taką ewentualnością, czy poprostu jestem zdany na łaskę Ryanaira i albo mi się "uda" albo nie i cała kasa i wakacje w plecy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1848 PostWysłany: 22 Mar 2015 15:47 

Rejestracja: 22 Sty 2014
Posty: 833
Nie ma sensu czarnowidzieć, prawdopodobieństwo takiego scenariusza jest minimalne. Informacje o strajkach są zazwyczaj dostępne na długo przed, mgła to w skrajnym przypadku kilka godzin opóźnienia, a innych sytuacji nie przewidzisz tak samo jak tego, że np. jutro wychodząc z domu złamiesz nogę.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1849 PostWysłany: 22 Mar 2015 15:54 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
H778 napisał(a):
Nie ma sensu czarnowidzieć, prawdopodobieństwo takiego scenariusza jest minimalne. Informacje o strajkach są zazwyczaj dostępne na długo przed, mgła to w skrajnym przypadku kilka godzin opóźnienia, a innych sytuacji nie przewidzisz tak samo jak tego, że np. jutro wychodząc z domu złamiesz nogę.


Staram się zawsze przewidzieć najgorsze opcje i zastanawiam się poprostu czy dopłacenie do "anulowania rezerwacji" mi cokolwiek da, czy nie ma to więszego sensu przy lotach bezpośrednich. Czy realne jest np całkowite odwołanie lotu i poinformowanie mnie o tym na miesiąc przed wylotem? Zwracają wtedy pieniądze za bilet i mają mnie z głowy, a ja albo szukam sobie innego lotu, albo tracę wykupiony pobyt w hotelu. Zdażają się takie sytuacje? Mówiąc krótko - dopłacilibyście do możliwości anulowania rezeracji na moim miejscu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1850 PostWysłany: 22 Mar 2015 15:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2014
Posty: 2876
HON fly4free
Ja na Twoim miejscu nie ryzykowałbym w ogóle rezerwacji lotu i hotelu. Na balkonie we własnym też można spędzić urlop w czerwcu. Bez stresu że coś odwołają, że coś się zmieni, no i temperatura bardziej znośna niż na fuercie ;)
_________________
https://youtube.com/@CamiloPardo
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1851 PostWysłany: 22 Mar 2015 16:02 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
nick napisał(a):
Ja na Twoim miejscu nie ryzykowałbym w ogóle rezerwacji lotu i hotelu. Na balkonie we własnym też można spędzić urlop w czerwcu. Bez stresu że coś odwołają, że coś się zmieni, no i temperatura bardziej znośna niż na fuercie ;)


Rozumiem że moje "wymyślanki" mogą wyglądać śmiesznie :roll: proszę tylko o radę bardziej doświadczonych różnymi sytuacjami, czy warto dopłacać do tego anulowania rezerwacji, dziękuję :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1852 PostWysłany: 22 Mar 2015 16:08 

Rejestracja: 18 Sie 2012
Posty: 468
Loty: 30
Kilometry: 33 014
Ryzyko zawsze istnieje, ale prawdopodobieństwo jest naprawdę małe.

Ja na Twoim miejscu bym się nie przejmowała. :) Rynair ma obowiązek przebookować Ci bilet na najbliższy lot, ostatni zresztą stali sie bardziej elastyczni pod tym względem. Także w wypadku anulacji/przesunięcia lotu, pewnie da się złożyć coś z przesiadką (chyba najłatwiej w Brukseli), np następnego dnia. Stracisz wtedy jedną noc, której koszt nie powinien być chyba większy niż to 300 PLN różnych w cenie hotelu.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1853 PostWysłany: 22 Mar 2015 20:30 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 311
corey10 nie zamartwiaj się zanadto, tym bardziej, że Twój przypadek jest tak prosty i oczywisty (pod względem decyzji) że ach i och ;)

spokojnie kup sobie lot i zarezerwuj hotel jeśli tylko spełniają Twoje oczekiwania
czekaj na datę kiedy rozpoczniesz wakacje
Jesli stałoby się tak, że Ryanair odwoła Twój lot "na amen" będzie Ci przysługiwało odszkodowanie 400e, a to...
chyba więcej niż koszt Twojego hotelu 8-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1854 PostWysłany: 22 Mar 2015 21:31 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
drop napisał(a):
corey10 nie zamartwiaj się zanadto, tym bardziej, że Twój przypadek jest tak prosty i oczywisty (pod względem decyzji) że ach i och ;)

spokojnie kup sobie lot i zarezerwuj hotel jeśli tylko spełniają Twoje oczekiwania
czekaj na datę kiedy rozpoczniesz wakacje
Jesli stałoby się tak, że Ryanair odwoła Twój lot "na amen" będzie Ci przysługiwało odszkodowanie 400e, a to...
chyba więcej niż koszt Twojego hotelu 8-)


Dzięki wszystkim za wsparcie. Stwierdziłem że jednak dopłacę żeby spać spokojnie, a celem sprecyzowania to żadne odszkodowanie od Ryanaira nie przysługuje jeśli odwoła lot do 14 dni przed odlotem. Na hotels.com po przejściu do dalszej części rezerwacji można doczytać szczegóły - przy wykupionej anulacji jest ona bezpłatna do 4 dni przed datą przybycia do hotelu, a po tej dacie potrącają jedynie koszt 1 nocy + podatki. Przy braku tej opcji cała kasa przepada. Do czerwca jeszcze trochę czasu, a jak ktoś trafnie zauważył jutro mogę złamać nogę ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1855 PostWysłany: 22 Mar 2015 21:52 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 311
nie rozśmieszaj mnie, jeśli z powodu mgły odwołają Ci lot 14 dni przed datą to zapytaj ich jeszcze o numery w totolotku :mrgreen:

teraz juz wiem na pewno: NIGDZIE się nie wybieraj to dla Ciebie zbyt niebezpieczne :lol:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1856 PostWysłany: 22 Mar 2015 23:16 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
drop napisał(a):
nie rozśmieszaj mnie, jeśli z powodu mgły odwołają Ci lot 14 dni przed datą to zapytaj ich jeszcze o numery w totolotku :mrgreen:

teraz juz wiem na pewno: NIGDZIE się nie wybieraj to dla Ciebie zbyt niebezpieczne :lol:


Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale odwołanie lotu na 14 dni przed odlotem BEZ ŻADNEJ przyczyny nawet nie upoważnia Cie do żadnej rekompensaty, a jedynie do zwrotu kasy za bilet, no ale cieszę się że coś tam sobie pomieszałeś i Cię to rozbawiło :) sprawa zakończona, dziękuję wszystkim
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1857 PostWysłany: 22 Mar 2015 23:23 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1842
HON fly4free
corey10 napisał(a):
Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale odwołanie lotu na 14 dni przed odlotem BEZ ŻADNEJ przyczyny nawet nie upoważnia Cie do żadnej rekompensaty
Ależ oczywiście że tak. Twój problem jest jednak zupełnie inny: masz jakieś lęki, względem wydumanych możliwości, które praktycznie się nie zdarzają (czytaj: prędzej rzeczywiście się potkniesz na schodach). Wygląda na to, że chcesz się ubezpieczyć od wszystkiego i na wszelki wypadek. Jesteś więc idealnym klientem naciągaczy "ubezpieczających" wszelkie "chodzące nieszczęścia". Przedmówcy chcieli cię przekonać, że wywalasz kasę w błoto, ale może rzeczywiście jesteś typem "przyciągającym nieszczęścia" i "jutro złamiesz nogę".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1858 PostWysłany: 23 Mar 2015 00:07 

Rejestracja: 02 Lut 2014
Posty: 311
corey10 napisał(a):
Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale odwołanie lotu na 14 dni przed odlotem BEZ ŻADNEJ przyczyny nawet nie upoważnia Cie do żadnej rekompensaty, a jedynie do zwrotu kasy za bilet, no ale cieszę się że coś tam sobie pomieszałeś i Cię to rozbawiło :) sprawa zakończona, dziękuję wszystkim


jesteś od 4 lat na tym forum, nie masz elementarnej wiedzy, a jak Ci ktoś próbuje pomóc to się wymądrzasz
zamartwiałeś się, że jak Ci skasują lot to stracisz pieniądze za hotel
Odpowiedz mi w jaki sposób może zajść takie zdarzenie? Jeśli lot skasują więcej niż 14 dni przed to jesli nie znajdziesz innego lotu anulujesz hotel
koszty = 0 (oczywiście nie liczę zawiedzionych nadziei)
jeśli skasują lot dwa dni przed, to nie masz możliwości anulowania hotelu, ale dostajesz odszkodowanie
de facto jesteś pewnie na jakimś tam plusie zależnym od zarezerwowanego hotelu i jego warunków "no show"
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#1859 PostWysłany: 23 Mar 2015 13:39 

Rejestracja: 16 Mar 2011
Posty: 23
Tak, już to wszystko wiem, dzięki, a elementarnej wiedzy mieć nie muszę, to nie moja specjalność i nie przesiaduję na forum zbyt często, pozdrawiam


Ostatnio edytowany przez Zeus, 23 Mar 2015 13:41, edytowano w sumie 1 raz
Cytowanie - nie cytuj całego postu poprzednika jeżeli zaraz pod nim odpowiadasz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1860 PostWysłany: 26 Mar 2015 11:17 

Rejestracja: 08 Wrz 2014
Posty: 6
Loty: 20
Kilometry: 47 066
Mam pytanie.
W jakim czasie dostaliście odpowiedź od ULC? Niestety nie mogę na ich stronie znaleźć informacji o terminie odpowiedzi.
2 miesiące temu wysłałam pismo i czekam ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group