Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#1801 PostWysłany: 24 Lut 2015 08:53 

Rejestracja: 24 Lut 2015
Posty: 2
Dzień dobry wszystkim,

bez zbędnych wstępów przejdę do rzeczy:
ponad pół roku temu mój lot z Majorki do Katowic został opóźniony (prawie 6h) i dowiedziałam się o tym na lotnisku kilka godzin wcześniej. Z tego, co się orientuję, należy mi się odszkodowanie i to niemałe (400 euro), a więc postanowiłam zgłosić reklamację.
Dodam, że leciałam z Neckermannem - wykupiłam u nich sam przelot tam i z powrotem.
Najpierw, jak mnie poinstruowano, złożyłam reklamację do biura podróży, które z kolei przekazało sprawę liniom lotniczym (Small Planet). Następnie Small Planet odpowiedziało, że zazwyczaj w ciągu miesiąca można spodziewać się odpowiedzi z ich strony. Niestety nie doczekałam się jej i po kilku miesiącach złożyłam skargę do ULC. W tej chwili otrzymałam pismo od ULC, że przekazują oni sprawę do hiszpańskiego urzędu, gdyż to do niego należy obowiązek rozwiązania tej sprawy.
Z tego co zdążyłam się już dowiedzieć, hiszpańskie urzędy są baaardzo mozolne i mogę sobie jeszcze dłuuugo poczekać na rozpatrzenie przez nich reklamacji, zwłaszcza, że na stronie urzędu nigdzie nie podano, ile czasu mają na odpowiedź.

W związku z tym chciałabym się dowiedzieć:
1. czy fakt, że polski ULC oddał sprawę dalej oznacza, że odtąd mam się kontaktować z hiszpańskim ULC?
2. czy ktoś miał już podobną sytuację i jest w stanie powiedzieć, ile czekał/czeka na odpowiedź?
3. czy jest coś dotyczącego mojej sprawy, o czym powinnam wiedzieć?

Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź - będę wdzięczna :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom) Lato w Grecji: Ateny i wyspa Egina za 440 PLN (loty z Katowic + prom)
Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów Bezpośrednie loty do Alicante z Gdańska za 260 PLN. Dużo terminów
#1802 PostWysłany: 24 Lut 2015 09:00 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
Powtarzana tutaj do znudzenia jest informacja, że o tym kto rozpatruje sprawę decyduje kraj wylotu, mogłaś więc nieco przyspieszyć sprawę sama. Tak, kontakty z AESA. Przyspieszenie w tej chwili może polegać na wysłaniu SPA przedsądowego wezwania do zapłaty a potem procedurze sądowej, gdyż postępowanie administracyjne (które się toczy) nie zamyka drogi prawnej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
oleksja uważa post za pomocny.
 
      
#1803 PostWysłany: 24 Lut 2015 09:16 

Rejestracja: 24 Lut 2015
Posty: 2
Dziękuję za informację. W takim razie żałuję, że nie odkryłam wcześniej tego forum, bo wówczas kierowałabym sprawę od razu do AESA.
Ale rozumiem, że jeszcze nic straconego.
Nie wiem na ile się orientujesz, ale może jesteś w stanie powiedzieć, czy często takie przedsądowe wezwania do zapłaty skutkują?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1804 PostWysłany: 24 Lut 2015 09:47 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
oleksja napisał(a):
Dziękuję za informację. W takim razie żałuję, że nie odkryłam wcześniej tego forum, bo wówczas kierowałabym sprawę od razu do AESA.
Ale rozumiem, że jeszcze nic straconego.
Nie wiem na ile się orientujesz, ale może jesteś w stanie powiedzieć, czy często takie przedsądowe wezwania do zapłaty skutkują?


Nie nie orientuję się. Możesz jedynie postawić się w sytuacji przedsiębiorcy, do którego zamiast nędznego maila z reklamacją dociera "czerwone" wezwanie przedsądowe. Szansa, że się obudzi pewnie ciut większa. Tak czy siak jest to wymóg sprawnego złożenia sprawy w sądzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1805 PostWysłany: 03 Mar 2015 18:44 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Lis 2012
Posty: 2245
Szwedzki urząd zarekomendował W6 wypłatę 250 EUR odszkodowania z prośbą o odpowiedź z aktualizacją sprawy w terminie miesiąca. Werdykt został przesłany do W6 z żądaniem przelewu i pytaniem, kiedy on nastąpi, odpowiedź jest następująca:
"Uprzejmie informujemy, że w związku ze złożeniem skargi do organu uprawnionego do kontroli linii lotniczych Pana reklamacja została przekazana do działu prawnego. Dział reklamacji zamknął Pana sprawę. Obecnie w celu uzyskania statusu sprawy prosimy kontaktować się z urzędem do którego została złożona skarga."

Czyli jak rozumiem to nie koniec sprawy, od Wizzair niczego się nie dowiem i będę się z tym bujał dalsze miesiące? A teraz muszę naskarżyć szwedzkiemu urzędowi, że Wizzair ma mnie gdzieś?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1806 PostWysłany: 03 Mar 2015 18:52 

Z treści pisma wynika to co piszesz. Ja bym spróbował skontaktować się telefonicznie z ULC Polska z prośbą o poradę.
Góra
 PM off  
      
#1807 PostWysłany: 06 Mar 2015 16:02 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
Chorwacka CCAA nie uznała zasadności odszkodowania w przypadku 12h opóźnienia lotu DBV-KRK (pasażerowie czekali na lotnisku od ok. 16:00 do 4:00 dnia następnego). Przyczyną opóźnienia była przebita opona podwozia przedniego PRZED poprzednim lotem maszyny GDN-DBV. Uznano, że jest to okoliczność nadzwyczajna (bla bla bla), pomimo sugestii, że jest to element normalnej działalności operacyjnej na którą przewoźnik powinien być przygotowany. Martwy przepis, mówię Wam.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1808 PostWysłany: 06 Mar 2015 23:51 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1863
HON fly4free
shiver napisał(a):
Przyczyną opóźnienia była przebita opona podwozia przedniego PRZED poprzednim lotem maszyny... Martwy przepis, mówię Wam.
Nie taki martwy. Właśnie miałem się zabierać do opisania mojej kolejnej "historii, ku pokrzepieniu serc" (poprzednia tu: http://www.fly4free.pl/forum/lot-odwolany-lub-opozniony,15,2646&start=1780#p451638), a tu proszę, taki sam przypadek!

We wrześniu wracałem Air Berlin (okropne linie, swoją drogą) z ORD przez TXL (koszmarne lotnisko) do Krakowa. Po nocy spędzonej w samolocie na fotelach niczym w liniach LCC, w TXL-u czekałem już tylko na w miarę szybką przesiadkę (2 h). Samolot przyleciał z Krakowa, pasażerowie załadowani, boarding zakończony. Już mamy odkołowywać, a tu technik coś krzyczy z dołu... pilot wylazł z kabiny, odryglował drzwi. Macie kapcia w prawym kole! Konsternacja, co dalej. Czekamy na decyzję techników (AB ma bazę na tym lotnisku i wszelkie zaplecze), może zmienią oponę bez naszego wysiadania? Jednak nie. Wysiadamy. Czekamy, zero informacji, podobno mają zmienić oponę. Poszedłem coś zjeść... wracam, a tu "moja grupa" defiluje w kierunku karuzeli. Mamy zabrać bagaże. Nadal zero ogłoszeń i nawet nie wiadomo gdzie pojawią się walizki. Wychodzimy na zewnątrz, żeby stanąć w długiej kolejce do serwisu Air Berlin. A tam, bez szczególnego pytania o cokolwiek, wręczają karty boardingowe na kolejny lot za... 8 godzin (drugi późnopopołudniowy lot do Krakowa) i voucher na 10 euro na jedzenie. Nie omieszkałem zabrać potwierdzenia, że poprzedni lot skasowano.

Tyle epickiej narracji. Długie godziny czekania na koszmarnym Tegelu spędziłem wypełniając od razu stosowny wniosek o odszkodowanie 250 euro, za duże opóźnienie. Wniosek można złożyć elektronicznie, na stronie AB, załączając pdf. Tak też zrobiłem (oczywiście kilka dni później). Ku mojemu zaskoczeniu AB odpisał już po tygodniu. Zaoferowali voucher na 250 euro. Nie zgodziłem się, żądając należną gotówkę. Odpisali, że w takim razie się muszą zastanowić. Zastanawiali się długo. Po miesiącu napisałem, że jeśli mi nic nie odpowiedzą, skieruję moje roszczenia do Luftfahrt Bundesamt. Tak też uczyniłem, tworząc kolejnego PDF-a ze skargą i wszystkimi załącznikami (w tym korespondencją z AB). LB przysłał pismo (list), że się sprawą zajmą.

Wczoraj okazało się, że AB zmiękł. Nie wiem, czy pod wpływem śledztwa LB, czy sami z siebie, ale wystosowali kolejną, tym razem rozsądną :mrgreen: ofertę. Przeprosili, że ich poprzednia oferta nie spełniła moich oczekiwań, a ponieważ jestem dla nich bardzo ważnym klientem (hahaha... pierwszy raz leciałem AB - bo latam dużo, ale prawie wyłącznie *A) i teraz albo mogę dostać 250 euro w gotówce, albo... podwyższają voucher do kwoty 350 euro. Mogę go wykorzystać dowolnie, na raty, u dowolnego OTA (oczywiście loty AB), na dodatkowy serwis etc. etc. Wygląda na to, że się jeszcze raz muszę pomęczyć AB... :lol:

Tak więc przebita opona przebitej oponie nierówna...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1809 PostWysłany: 07 Mar 2015 00:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1050
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
Hmm, ja się nie orientuję aż tak dobrze w tych przepisach, ale czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli na jednym bilecie miałeś podróż z ORD, to należy się odszkodowanie 600 euro?
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off
shiver lubi ten post.
 
      
#1810 PostWysłany: 07 Mar 2015 01:19 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1863
HON fly4free
olus napisał(a):
Hmm, ja się nie orientuję aż tak dobrze w tych przepisach, ale czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli na jednym bilecie miałeś podróż z ORD, to należy się odszkodowanie 600 euro?
Nie potrafię na to jednoznacznie odpowiedzieć. W art. 7 dyrektywy UE261/2004 jest napisane: "Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu." Dla mnie to zdanie nie brzmi jednoznacznie. Jednoznaczne jest tylko to, że liczy się opóźnienie w miejscu docelowym (tzn. np. gdyby pierwszy odcinek miał opóźnienie mniejsze, ale przez to drugi miał takie, że do celu dociera się później niż X godzin, to odszkodowanie się należy). Tak rozstrzygnął najwyższy sąd niemiecki (http://www.altalex.eu/content/multi-leg-journeys-compensation-due-if-passenger-arrives-final-destination-3-hours-late). Może więc podrążę temat, a jak się czegoś ciekawego dowiem, to napiszę ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1811 PostWysłany: 07 Mar 2015 04:06 

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 36
Wczorajszy ryanair Modlin-Wrocław został odwołany. Lot z Wrocławia został zawrócony http://www.flightradar24.com/data/fligh ... 2/#5aef878
2h czekania na busy i zamiast być o 9 byłem o 16.

Jaki jest 'success rate' jeżeli chodzi o odszkodowania od ryanaira? :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1812 PostWysłany: 07 Mar 2015 05:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
Jesli przyczyna odwolania/opoznienia byly warunki atmosferyczne to "success rate" wynosi 0.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1813 PostWysłany: 07 Mar 2015 07:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Lut 2012
Posty: 984
Loty: 635
Kilometry: 703 614
niebieski
-- 07 Mar 2015 06:11 --

mikam napisał(a):
Wczorajszy ryanair Modlin-Wrocław został odwołany. Lot z Wrocławia został zawrócony http://www.flightradar24.com/data/fligh ... 2/#5aef878
2h czekania na busy i zamiast być o 9 byłem o 16.

Jaki jest 'success rate' jeżeli chodzi o odszkodowania od ryanaira? :)

Szans nie masz zadnych. Zwlaszcza,ze zostales dowieziony. Przeczytaj moj post o sytuacji we Wro wczoraj rano. Dla tych, ktorzy odlecieli i wrocili do Wroc Ryan okazal sie mega pomocny. Staneli na wysokosci zadania na calej linii
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1814 PostWysłany: 07 Mar 2015 12:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Gru 2012
Posty: 1050
Loty: 271
Kilometry: 540 311
niebieski
man4business napisał(a):
olus napisał(a):
Hmm, ja się nie orientuję aż tak dobrze w tych przepisach, ale czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli na jednym bilecie miałeś podróż z ORD, to należy się odszkodowanie 600 euro?
Nie potrafię na to jednoznacznie odpowiedzieć. W art. 7 dyrektywy UE261/2004 jest napisane: "Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu." Dla mnie to zdanie nie brzmi jednoznacznie. Jednoznaczne jest tylko to, że liczy się opóźnienie w miejscu docelowym (tzn. np. gdyby pierwszy odcinek miał opóźnienie mniejsze, ale przez to drugi miał takie, że do celu dociera się później niż X godzin, to odszkodowanie się należy). Tak rozstrzygnął najwyższy sąd niemiecki (http://www.altalex.eu/content/multi-leg-journeys-compensation-due-if-passenger-arrives-final-destination-3-hours-late). Może więc podrążę temat, a jak się czegoś ciekawego dowiem, to napiszę ;)


Tak, ja właśnie też przejrzałam rozporządzenie i to zdanie rzeczywiście wydaje się niejednoznaczne. Daj znać, czego się dowiesz, bo to ciekawa sytuacja.
_________________
Relacje na forum: Izrael | Tajlandia | Korea Południowa | Grecja | Portugalia | Teneryfa i Gran Canaria | Palau
Zapraszam na bloga: olus blog
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1815 PostWysłany: 07 Mar 2015 14:16 

Rejestracja: 23 Wrz 2012
Posty: 65
Loty: 217
Kilometry: 353 534
olus napisał(a):
man4business napisał(a):
olus napisał(a):
Hmm, ja się nie orientuję aż tak dobrze w tych przepisach, ale czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli na jednym bilecie miałeś podróż z ORD, to należy się odszkodowanie 600 euro?
Nie potrafię na to jednoznacznie odpowiedzieć. W art. 7 dyrektywy UE261/2004 jest napisane: "Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu." Dla mnie to zdanie nie brzmi jednoznacznie. Jednoznaczne jest tylko to, że liczy się opóźnienie w miejscu docelowym (tzn. np. gdyby pierwszy odcinek miał opóźnienie mniejsze, ale przez to drugi miał takie, że do celu dociera się później niż X godzin, to odszkodowanie się należy). Tak rozstrzygnął najwyższy sąd niemiecki (http://www.altalex.eu/content/multi-leg-journeys-compensation-due-if-passenger-arrives-final-destination-3-hours-late). Może więc podrążę temat, a jak się czegoś ciekawego dowiem, to napiszę ;)


Tak, ja właśnie też przejrzałam rozporządzenie i to zdanie rzeczywiście wydaje się niejednoznaczne. Daj znać, czego się dowiesz, bo to ciekawa sytuacja.


Należy się 600EUR.

Warto dodatkowo powołać się na wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej:
http://europa.eu/rapid/press-release_CJE-13-18_pl.htm

Odpowiedź na moją reklamację do AirFrance - 7 godzin opóźnienia w Warszawie, lot z Miami:


Dear Mr xxxxx,

Thank you for your message. Please accept our apologies for the inconvenience you mention.

Please note that due to exceptional circumstances Air France is experiencing a very high volume of claims at the moment. We apologize for the unusual delay in the handling of your claim

I am sorry to learn that you were unable to travel as planned due to the delayed arrival of your inbound flight. Our records show that flight AF009 from Miami to Paris was delayed due to to lack of loading equipment. Unfortunately, there was no longer sufficient time for you to transfer onto your onward connection flight from Paris to Warsaw. I recognise and sincerely regret the inconvenience that this must have caused you and offer my sincere apologies on behalf of our Company.

Having studied your request, we are pleased to confirm that in accordance with the applicable European Regulation 261/2004, your bank account will be credited with 600 EUR over the next few weeks.

I would also like to consider reimbursing any reasonable expenses you may have incurred as a direct result of this delay (meals, telephone costs etc) and would be grateful if you would forward us the supporting receipt(s) together with the enclosed bank details form duly completed via the online form or the address below.

Please, once again accept our sincere apologies for the difficulties you encountered which should in no way reflect the level of service we aim to offer our passengers.

We hope that your subsequent journeys with us will be to your entire satisfaction.

Yours sincerely,

xxxxxx
Customer Care Europe
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1816 PostWysłany: 07 Mar 2015 14:42 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1863
HON fly4free
No nie wiem, twój przypadek jest inny. Ty miałeś klasyczne opóźnienie tego długiego odcinka lotu, oczywiście z wszystkimi skutkami. Przypadek, na który się powołujesz też zacytowałem, dotyczy decyzji, że liczy się ostateczna wielkość opóźnienia u celu. Nie opisuje on mojego przypadku, na razie nie udało mi się znaleźć (co dziwne) takiego przypadku, gdy bezpośrednio i ostatecznie powodem opóźnienia był ostatni, krótki, odcinek. Trzeba podrążyć temat ;-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1817 PostWysłany: 07 Mar 2015 16:28 

Rejestracja: 29 Sty 2013
Posty: 36
tomwie napisał(a):
Szans nie masz zadnych. Zwlaszcza,ze zostales dowieziony. Przeczytaj moj post o sytuacji we Wro wczoraj rano. Dla tych, ktorzy odlecieli i wrocili do Wroc Ryan okazal sie mega pomocny. Staneli na wysokosci zadania na calej linii


Dzięki, przeoczyłem post, miałem dzwonić na lotnisko z pytaniem czemu zawrócił :lol:
Dziwna decyzja, Gdańsk normalnie lądował z lekkim opóźnieniem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1818 PostWysłany: 07 Mar 2015 21:26 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3240
srebrny
man4business napisał(a):
No nie wiem, twój przypadek jest inny. Ty miałeś klasyczne opóźnienie tego długiego odcinka lotu, oczywiście z wszystkimi skutkami. Przypadek, na który się powołujesz też zacytowałem, dotyczy decyzji, że liczy się ostateczna wielkość opóźnienia u celu. Nie opisuje on mojego przypadku, na razie nie udało mi się znaleźć (co dziwne) takiego przypadku, gdy bezpośrednio i ostatecznie powodem opóźnienia był ostatni, krótki, odcinek. Trzeba podrążyć temat ;-)



Ja miałem 2 przypadki łączonych lotów z odszkodowaniem - jeden VDB, a drugi niejednoznaczny IDB / opóźnienie

1) POZ-MUC-YYZ-LAX
overbooking POZ-MUC (w zasadzie nie dotyczył mnie ale osoby w check-in desk obok usłyszałem jak się awanturowała, więc powiedziałem do obsługi że ja mogę polecieć później na ochotnika).
Skończyło się na 300 EUR odszkodowania (dostałem je od ręki , bez reklamacji) , przebookowaniu na poźniejszy rejs do FRA i bezpośredni do LAX. Odszkodowanie było wyliczone dla całej trasy , ale pomniejszone o 50 % , bo w sumie w LAX byłem kilka godzin przed planownym przylotem pierwotnym rejsem.



2) POZ-FRA-BJS
lot do FRA opóźniny ok 2h, w efekcie prawie nie zdązyłem na lot do PEK - dobiegłem jakies 10 min przed odlotem - bramka była jeszcze odtwarta, ale mój boarding pass anulowany, bo podobno system uznał, że nie zdąże. Obsługa walczyła jeszcze z 5 min aby wystawić nową kartę, ale w końcu się poddała. Nie byłem zachwycony bo miałem pierwszy raz w życiu lecieć A380
Skończyło sie na przebookowaniu na lot Air China niewiele później.
Po reklamacji - 300 EUR (czyli ponownie policzone jako 1/2 )

Nie jest to identyczny przypadek jak u Ciebie - ale w obu przypadkach pomimo problemów z lotem PL-DE do odszkodowania była przyjęta stawka dla całej trasy.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#1819 PostWysłany: 07 Mar 2015 21:53 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 1863
HON fly4free
SPLDER napisał(a):
Nie jest to identyczny przypadek jak u Ciebie
No właśnie, we wszystkich przykładach i przypadkach czytam o sytuacjach, gdy w wyniku opóźnienia pierwszego odcinka (choćby krótszego) ten drugi z automatu musiał być też przestawiony (co równa się faktowi - opóźniony, z opóźnionym dotarciem do celu). Chętnie bym zobaczył jakiś prawdziwy przykład, gdy to sama końcówka była opóźniona. Niezależnie od tego, chyba spróbuję wystąpić do niemieckiego LBA o wykładnię tej sytuacji z ich strony (a może i polski ULC mógłby się wypowiedzieć).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1820 PostWysłany: 08 Mar 2015 00:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 Gru 2014
Posty: 55
Witam . Moja siostra z szwagrem miala opoznienie na Gatwick lecac do warszawy ponad 4h . Napisalem prosbe o odszkodowanie na stronie norwegiana. Oto mail jaki od nich dostalem .
Thank you for contacting us with your claim.

We sincerely apologise for the inconvenience caused by the disruption to your flight. We understand that punctuality is vital for our passengers, and we strive to ensure that all flights operate according to schedule.

Unfortunately DY2498 from London Gatwick Airport to Warsaw Airport on the 28 December 2014 was delayed by 4 hours and 9 minutes due to unforeseen technical problems with navigation light.

Regarding your claim for compensation we would like to inform that Norwegian follows The Regulation (EC) 261/2004 (‘the Regulation’). This Regulation confers on passengers a right to fixed compensation when their flights are either cancelled or delayed by in excess of three hours. However, Article 5(3) of the Regulation creates an exception to that right where the cancellation or delay was “caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken”.

Norwegian’s position is that the delay to your flight resulted from technical problems beyond its actual control, which constitute “extraordinary circumstances” within the meaning of Article 5(3) of the Regulation.

This means that we will not be paying you compensation in this case. However we will keep our position under review in light of the pending case C. van der Lans v. Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (Case C-257/14) to be heard before the Court of Justice of the European Union.

Given the importance of the decision in C. van der Lans, Norwegian intends to postpone processing all [claims for compensation involving a technical problem until the outcome of that case is known.

Processing your claim - Next steps
There is not yet a date for the hearing in the Court of Justice. You do not need to take out proceedings in respect of your claim as we have your claim on file and will contact you once the outcome of C. van der Lans is known. If you do not accept our position following the outcome of that case, it will be open to you to take such further action, including taking out proceedings, as you then deem appropriate.

Yours Sincerely,






Co o tym myslicie sa jakies szanse na dostanie od nich odszkodowania?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9471 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group