Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 472  Następna
Autor Wiadomość
#1721 PostWysłany: 27 Gru 2014 09:37 

Rejestracja: 21 Lut 2013
Posty: 22
swider napisał(a):
Witam forumowiczów
chciałbym Was prosić o poradę
31 sierpnia 2014 złożyłem reklamację za odwołany lot ELO6146/07 z 7 sierpnia 2014
22 września poinformowali mnie o o uznaniu zasadności mojego roszczenia
"Uprzejmie informujemy, że uznajemy zasadność Państwa roszczenia,
a tym samym przychylamy się do wniosku o wypłatę odszkodowania
w kwocie 400 EUR dla Pasażera - łącznie 1600 EUR."
- podróżowałem z żoną i 2 dzieci
poprosili o podanie pełnych danych do rachunku na który dokonają przelewu - dane były w reklamacji
ale przesłałem raz jeszcze
26 września uzyskałem odpowiedź:
"Szanowny Panie,
Dziękuję za informację. Przekazuję zlecenie przelewu do osób zajmujących się realizacją.
Termin realizacji przelewu nie powinien przekroczyć 21 dni."

przypomniałem się 22 października - dostałem info 30 paź 2014
...Dział Finansów ma opóźnienie w realizacji przelewów.Dołożymy wszelkich starań, aby Pana przelew został wykonany w najbliższym możliwym terminie
23 listopada wysłałem wezwanie do zapłaty z terminem 30 listopada
a 1 grudnia dostałem maila:
...nie jesteśmy w stanie zrealizować wszystkich wypłat w zadeklarowanym pierwotnie terminie.
Dołożymy wszelkich starań i pracy, aby wypłata przyznanej Państwu rekompensaty była wkrótce sfinalizowana.


wypłaty nadal nie zrealizowali
ile czasu mają na wypłatę? czy składać sprawę do ULC jeżeli uznali reklamację czy pozostaje tylko sąd i walka o odszkodowanie+odsetki

ja mam z Eurolotem identyczną historię - prawie 3 miesiące czekam na przelew a wg pisma od nich jego realizacja nie powinna przekroczyć 30 dni.
Właśnie wysłałam im kolejnego maila i szykuję wezwanie do zapłaty, które zamierzam wysłać pocztą z potwierdzeniem odbioru. Czy coś jeszcze mogę zrobić?
Czy na tym forum w ogóle jest ktoś kto dostał już odszkodowanie od Eurolotu?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN! Duży zbiór lotów z bagażem rejestrowanym do Azji z Budapesztu od 1875 PLN!
Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN Zbiór lotów do Chorwacji: Zadar, Pula, Split i Dubrownik z Polski od 150 PLN
#1722 PostWysłany: 27 Gru 2014 22:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Kwi 2012
Posty: 1839
Loty: 266
Kilometry: 487 169
niebieski
no to wezwanie do zapłaty z podpisem prawnika i ubiegajcie sie o odestki ustawowe za kazdy dzien zwłoki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1723 PostWysłany: 03 Sty 2015 03:03 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 46
Witam,

chciałbym się ubiegać o odszkodowanie za lot linią Enter Air w sierpniu, wykorzystując formularz skargi ze strony ULC http://www.ulc.gov.pl/_download/kopp/20 ... skargi.pdf

Są tam jednak dwie rzeczy które mnie zastanawiają:
1. Numer rezerwacji (PNR) - nie mam czegoś takiego, mam tylko numer rezerwacji z biura podróży z którego została wykupiona wycieczka, ale ten numer dotyczy zarówno lotu jak i hotelu więc zapewne jest nieprzydatny. Odprawę robiło się z wykorzystaniem vouchera (który posiadam i zamierzam dołączyć). Przy odprawie faktycznie dostałem coś na czym ten numer może był ale wywaliłem to :/. Nie wiem co zrobić z tym numerem rezerwacji? Wpisać ten z vouchera (dotyczący całej wycieczki)? Czy napisać, że nie znam?

2. Na końcu tego formularza skargi jest następujący tekst, w którym puste pole mogę zaznaczyć krzyżykiem:

Oświadczam, że posługuję się:
 bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450, ze
zm);
 profilem zaufanym ePUAP


Skoro nie posiadam bezpiecznego podpisu elektronicznego ani profilu zaufanego to czy w ogóle mogę to wysłać mailowo i będzie to miało ważność? Czy muszę normalnie pocztą tradycyjną?

Dziękuję za odpowiedź
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1724 PostWysłany: 03 Sty 2015 12:59 

Rejestracja: 24 Paź 2014
Posty: 6
Czy moge prosic o porade:
Nie wchodzac w szczegoly ... mialem opozniony lot, a Lufthansa reklamacji nie uznala.
Jako, ze wylatywalem z Wielkiej Brytanii napisalem pismo do tamtejszego ULC (czyli CAA) i po kilku czy kilkunastu tygodniach oczekiwania odpowiedziano mi, ze wedlug ich opinii odszkodowanie mi sie nalezy. Lufthansa nadal twierdzi, ze ma to gdzies i odszkodowania nie wyplaca. Spodziewalbym sie takich praktyk po innych liniach FRotniczych, ale nie po Lufthansie.
I pytanie: czy w tym przypadku pozostaje mi tylko droga sadowa?
Jesli tak to jaki sad? Jestem Polakiem, mieszkam w Irlandii, lot byl z Aberdeen do Berlina, a jak wyzej napisalem oblugiwala go Lufthansa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1725 PostWysłany: 03 Sty 2015 17:04 

Rejestracja: 03 Sty 2015
Posty: 1
Hej!
26 Grudnia leciałem Ryanairem z Rzeszowa do East Midlands. Pech chciał, że lotnisko w Anglii zostało zasypane śniegiem, przez co lot został przekierowany na London Stansted. Wszystko byłoby zrozumiałe, ale po lądowaniu (około godziny 20) nie wypuszczono nas z pokładu tłumacząc, że istnieje możliwość "dolotu" ze Stansted to East Midlands. Na pokładzie trzymano nas około godziny, następnie wypuszczono nas na lotnisko i kazano nam czekać na busy, które ostatecznie nie dojechały!! Około 23 zostaliśmy poinformowani, że należy załatwiać sobie transport na własną rękę a Ryanair zwróci nam koszt dojazdu do East Midlands. Teraz pytanie: Od czego zaczynać walkę o tą refundację? Ciężko mi znaleźć numer do adekwatnego działu obsługi klienta, formularz zgłoszeniowy na stronie Ryanair wydaje się nie być przygotowany na podobną sytuację. Ma ktoś podobne doświadczenia? Czy ktoś ma może pomysł jak się za to zabrać? Z góry dzięki za pomoc, jeżeli potrzeba dodatkowych informacji to chętnie uzupełnię :)


Ostatnio edytowany przez Zeus, 04 Sty 2015 01:37, edytowano w sumie 1 raz
Literówka
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1726 PostWysłany: 03 Sty 2015 17:13 

w twoim przypadku nic poza zwrotem kosztów poniesionych na dostanie się do miejsca docelowego nie otrzymasz (przesyłasz Ryanair rachunki związane z transportem czasowo dostosowane do okresu po wylądowaniu na Stansted, posiłki itp.)
Góra
 PM off  
      
#1727 PostWysłany: 04 Sty 2015 00:57 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 36
Loty: 171
Kilometry: 246 758
martinwoj napisał(a):
Czy moge prosic o porade:
Nie wchodzac w szczegoly ... mialem opozniony lot, a Lufthansa reklamacji nie uznala.
Jako, ze wylatywalem z Wielkiej Brytanii napisalem pismo do tamtejszego ULC (czyli CAA) i po kilku czy kilkunastu tygodniach oczekiwania odpowiedziano mi, ze wedlug ich opinii odszkodowanie mi sie nalezy. Lufthansa nadal twierdzi, ze ma to gdzies i odszkodowania nie wyplaca. Spodziewalbym sie takich praktyk po innych liniach FRotniczych, ale nie po Lufthansie.
I pytanie: czy w tym przypadku pozostaje mi tylko droga sadowa?
Jesli tak to jaki sad? Jestem Polakiem, mieszkam w Irlandii, lot byl z Aberdeen do Berlina, a jak wyzej napisalem oblugiwala go Lufthansa.


W takim przypadku musisz ich sądzić w sądzie niemieckim.
Góra
 Profil Relacje PM off
martinwoj uważa post za pomocny.
 
      
#1728 PostWysłany: 04 Sty 2015 14:18 

Rejestracja: 28 Gru 2013
Posty: 173
piwcuk napisał(a):

2. Na końcu tego formularza skargi jest następujący tekst, w którym puste pole mogę zaznaczyć krzyżykiem:

Oświadczam, że posługuję się:
 bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450, ze
zm);
 profilem zaufanym ePUAP


Skoro nie posiadam bezpiecznego podpisu elektronicznego ani profilu zaufanego to czy w ogóle mogę to wysłać mailowo i będzie to miało ważność? Czy muszę normalnie pocztą tradycyjną?

Dziękuję za odpowiedź

To jest jasno napisane: nie masz, to podpisujesz papierowy wniosek i wysyłasz poleconym.
Oczywiście powinna być też możliwość złożenia wniosku osobiście ich siedzibie w Warszawie-zdaje się na zadupiu w okolicach Okęcia :D
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1729 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:04 

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 4
Witam,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :)
a przejrzałem chyba wszystkie i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości - stąd prosiłbym o ustosunkowanie się bardziej doświadczonych podróżników

Leciałem samolotem Ryanair z Modlina do Salonik - lot nr FR1003 - z dnia 15.07.2014.
Opóźniony był i odlot samolotu i przylot do Salonik - powyżej 4 godzin.
Napisałem reklamację do Ryanaira i dostałem odpowiedź że przyczyną były warunki atmosferyczne które uniemożliwiły wcześniejszy odlot tego samolotu z Salonik do Modlina - a tym samym niemożliwe było żeby nasz punktualnie wystartował i wylądował.
Złożyłem zażalenie do ULC w Warszawie i właśnie otrzymałem informację że mam 7 dni na odniesienie się do tego co przewoźnik przysłał. Jeszcze nie wiem co tam napisali (bo do urzędu trzeba udać się osobiście - jakby nie mogli tego załączyć.....) ale przyjmuję że to samo co już i mi wysłali wcześniej.

Moje pytania:
1) gdzie można sprawdzić czy 15.07.2014 w godzinach porannych (ok 7-8:00) faktycznie były tam tak fatalne warunki że nie można było wystartować
2) gdzie można sprawdzić czy 15.07.2014 w godzinach porannych (ok 7-8:00) żaden inny samolot z Salonik nie wystartował
3) czy opóźnienia poprzedniego lotu mają wpływ na odszkodowanie za mój lot (czyli późniejszy od tego z przyczyną atmosferyczną)

Bardzo proszę o odpowiedzi - czasu niewiele bo mam szybko się ustosunkować do tego co oni przysłali a chciałbym tam już iść jakoś przygotowany.

Dzięki z góry,
Marcin
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1730 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:08 

a miales wykupione ubezpieczenie podrozne?
Góra
 PM off  
      
#1731 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:16 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 922
niebieski
1. METARu nie znalazłem, ale zobacz tu: http://freemeteo.pl/pogoda/thessaloniki ... try=greece - wygląda na solidną burzę cały ranek.
2. Nie wiem.
3. Kto to wie... Kwestia interpretacji wydającego decyzję.
Bonus: nie musisz się przygotowywać ani udawać do ULC. Moim zdaniem nic to nie zmieni w kwestii decyzji, chyba że chcesz na własne oczy zobaczyć materiał dowodowy (to może być w sumie ciekawe).

Ja uważam, że (niestety) jesteś bez większych szans.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1732 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:17 

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 4
nie miałem - a czy to coś zmienia?
z tego co wyczytałem to te 250 euro powinno mi się należeć - pytanie jak traktować opóźnienie tego wcześniejszego lotu
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1733 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:20 

jakbys mial to bys dostal odszkodowanie za "byle co", w pozostalych przypadkach te 250e ci sie nalezy jezeli opoznienie jest z winy linii lotniczej, w przypadku sporej burzy (jak opisano powyzej) wina nie lezy po stronie linii więc odszkodowanie ci sie nie nalezy
Góra
 PM off  
      
#1734 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:21 

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 4
shiver - czyli uważasz że opóźnienie tego wcześniejszego lotu zdejmuje odpowiedzialność z ryanaira
szkoda.... :(
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1735 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:29 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 922
niebieski
Nie, ja uważam, że nie zdejmuje. Pisząc o marnych szansach odnoszę się do swoich (i nie tylko) wcześniejszych doświadczeń z Komisjami Ochrony Praw Pasażerów w UE. Ryanair ma 300+ maszyn i ja nie przyjmuję takiego rozwiązania, że "nie chciało nam się szybciej przysłać innego samolotu bo to za drogo". Ale niestety takie coś to mrzonka.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1736 PostWysłany: 05 Sty 2015 15:42 

Rejestracja: 05 Sty 2015
Posty: 4
dzieki Shivere,
to nie udaję się do ULC - zobaczymy co odpiszą

intryguje mnie tylko czy jest możliwość sprawdzenia czy danego dnia - w danych godzinach - jakieś samoloty odlatywały z Salonik
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1737 PostWysłany: 05 Sty 2015 16:13 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 922
niebieski
Ja nie znam i sądzę, że będzie problem. Możesz zapytać samo SKG - np. poprzez Facebooka. Możesz sprawdzić flightaware, ale to raczej w wersji płatnej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1738 PostWysłany: 05 Sty 2015 17:41 

Rejestracja: 05 Lip 2011
Posty: 36
Loty: 171
Kilometry: 246 758
shiver napisał(a):
Możesz sprawdzić flightaware, ale to raczej w wersji płatnej.


Na tej stronie: http://planefinder.net/ można zrobić playback kilka lat do tyłu. Moim zdaniem sprawa jest do wygrania, bo wcześniejszy lot powinien mało Ciebie interesować. ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1739 PostWysłany: 11 Sty 2015 19:27 

Rejestracja: 22 Cze 2013
Posty: 51
LadyM napisał(a):
Witam wieczorowo Forumowiczów,
u mnie ciąg dalszy przepychanki z Enter Air. Otóż po decyzji hiszpańskiej AESY wydanej na moją korzyść postanowili przyznać mi odszkodowanie, ale tylko dla 1 osoby a wszystko przez ten zapis :
Załącznik:
Bez tytułu.jpg

(całe pismo na stronie 92)
według nich zabrakło dopiska 400 euro na każdego z pasażerów, więc przyznali tylko dla 1 osoby.
Przecież logiczne jest, że jeśli odszkodowanie należy się mi to automatycznie pozostałym pasażerom z mojej rezerwacji także. Logiczne dla mnie, ale najwidoczniej dla Entera nie.
Co o tym myślicie? Co ja mam dalej począć?
Czy telefon do ULC coś pomoże? Pewnie nie bo oni mają na piśmie z AESY, że "accordingly the air carrier should pay you compensation for the amount of 400 euro" a nie, że "accordingly the air carrier should pay you compensation for the amount of 400 euro for each passenger" ... :(


LadyM
Po piśmie z Hiszpanii pisałaś jeszcze raz do Enterair czy wysłałaś im wezwanie do zapłaty? Dochodziłaś tylko 400€ czy też o dodatkowe koszta (hotel, tel. Itd.). Mam podobny problem i właśnie dostałem odpowiedź od Aesy i zastanawiam co zrobic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1740 PostWysłany: 12 Sty 2015 10:07 

Rejestracja: 19 Cze 2014
Posty: 15
Chyba mam pecha znów lot opóźniony o ponad 4,5 godzin z Mombasy do Warszawy przewoźnik enter , czarter wykupiony w TUI , zero informacji .Dopiero na pokładzie samolotu informacja że była jakaś usterka techniczna. Ciekawi mnie wynik mojej batali o 600 euro za osobę. Od dziś zaczynam. :) :?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9423 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 472  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group