Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 474  Następna
Autor Wiadomość
#2041 PostWysłany: 27 Maj 2015 20:12 

Rejestracja: 03 Paź 2012
Posty: 15
Dzien dobry! Sprawa bardzo aktualna, bo dzisiejsza.
W związku z awaria systemu kontroli lotów w Belgii, wszystkie loty do i z Belgii zostały dzis odwołane.

W tym momencie stoję na lotnisku w Warszawie zeby przebukować lot, oraz zeby zarezerwować nocleg w hotelu.

Niestety, plotka głosi w kolejce, ze najbliższe wolne miejsca na loty do Belgii bedą nie nawet na jutro, ale na piątek, albo nawet na poniedziałek. Czy w związku z tym przysługuje mi jakies odszkodowanie? Domyślam sie, ze linia lotnicza (Ryanair) uzna to za wypadek losowy, poza ich kontrola. Czy jednak byłaby możliwość otrzymania odszkodowania od lotniska, albo jakies inne rozwiazanie?

Problem jest w tym, ze w piątek mam bardzo ważny egzamin na uczelni, i jeżeli bede mogła przylecieć dopiero w piątek, lub nawet w poniedziałek, to będzie to olbrzymi problem dla mnie.
Oczywiście, uczelnia prawdopodobnie pójdzie mi na rękę i pozwoli mi napisac go w innym terminie. Mimo wszystko jednak, nie jest to dla mnie sytuacja komfortowa.

Czy mam w tym momencie jakiekolwiek prawa?

Byłabym wdzięczna za odpowiedz
Pozdrawiam serdecznie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast Riwiera Turecka luksusowo: tydzień w 5* hotelu z all inclusive od 2084 PLN. Wyloty z 3 miast
Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel Początek wakacji w Maroku: tygodniowy wypoczynek za 1292 PLN. Loty z Wrocławia + hotel
#2042 PostWysłany: 27 Maj 2015 20:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Mar 2010
Posty: 750
Loty: 264
Kilometry: 273 201
Zbanowany
niebieski
Odszkodowanie nie przysługuje , jedynie przebukowanie ,
Próbuj na loty z innych miast
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2043 PostWysłany: 27 Maj 2015 20:50 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
filopator napisał(a):
Czy jednak byłaby możliwość otrzymania odszkodowania od lotniska, albo jakies inne rozwiazanie?

Pewnie jedyną drogą byłoby pozwanie lotniska do belgijskiego sądu powszechnego, co jednak wiązałoby się z koniecznością wykazania, że miało ono jakiś wpływ i pewnie do tego zawiniony na obecną sytuację.

A wracając na ziemię: sytuacja oczywiście jest całkowicie poza wpływem linii i od niej z pewnością odszkodowanie się nie należy. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest ona mało komfortowa i nikt nie chciałby się w niej znaleźć, ale niestety w tej sytuacji nie widzę możliwości uzyskania odszkodowania.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2044 PostWysłany: 27 Maj 2015 20:53 

Rejestracja: 03 Paź 2012
Posty: 15
Ok, dziękuję bardzo za odpowiedz. No noc, pozostaje zagryźć zeby i miec nadzieje ze jakiś lot sie jednak znajdzie :)
Góra
 Profil Relacje PM off
ciacho_majonez lubi ten post.
 
      
#2045 PostWysłany: 27 Maj 2015 21:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
ciacho_majonez napisał(a):
filopator napisał(a):
Czy jednak byłaby możliwość otrzymania odszkodowania od lotniska, albo jakies inne rozwiazanie?
Pewnie jedyną drogą byłoby pozwanie lotniska do belgijskiego sądu powszechnego, co jednak wiązałoby się z koniecznością wykazania, że miało ono jakiś wpływ i pewnie do tego zawiniony na obecną sytuację.
Przyczyną zamknięcia przestrzeni powietrznej była awaria zasilania w centrum kontroli lotów Belgocontrol, więc lotnisko też nie zawiniło...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2046 PostWysłany: 27 Maj 2015 21:02 

Rejestracja: 03 Paź 2012
Posty: 15
A czy w takim razie jest możliwość zabukowania innej lini? W poradniku na fly4free znalazłam informacje:

* zmianę planu podróży, czyli alternatywny lot w najwcześniejszym możliwym terminie albo lot w innym terminie dogodnym dla pasażera (w miarę dostępności wolnych miejsc) na tej samej trasie, w takich samych lub podobnych warunkach przewozu (w tym również za pośrednictwem innej linii lotniczej lub innym środkiem transportu).

Ponoć następne loty sa dopiero do Francji w piątek i do Holandii w sobotę... Ale wiem z wiadomości, ze np. LOT wznowił juz połączenia i to do Belgii. Czy jest sens w ogole o to pytać?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2047 PostWysłany: 27 Maj 2015 21:12 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Cytowany fragment działa dla opóźnień spowodowanych przez czynniki pozostające pod kontrolą linii lotniczej. W Twoim przypadku - niestety, nie.

Co do alternatyw - sprawdź na azair.cz, co Ryanair może Ci zaoferować przy locie z innego lotniska w Polsce lub na inne docelowe.


Ostatnio edytowany przez Anonim3, 27 Maj 2015 21:16, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2048 PostWysłany: 27 Maj 2015 21:37 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Z Ryanair możesz skontaktować się przez darmowy czat i zobaczyć co da się załatwić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2049 PostWysłany: 27 Maj 2015 21:49 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3241
srebrny
Kara napisał(a):
Cytowany fragment działa dla opóźnień spowodowanych przez czynniki pozostające pod kontrolą linii lotniczej. W Twoim przypadku - niestety, nie.

Co do alternatyw - sprawdź na azair.cz, co Ryanair może Ci zaoferować przy locie z innego lotniska w Polsce lub na inne docelowe.

To bzdura. Prawo do zmiany na pierwszy dostępny lot i opieki przysługuje zawsze. Rozporządzenie włącza jedynie w takim przypadku prawo do odszkodowania. Niemniej wyegzekwowanie tego prawa na Ryanair będzie trudne i pewnie sprowadzi się do konieczności zakupu biletu z własnych środków i egzekucji zwrotu kosztów na drodze sądowej, tak że jest to raczej ostateczność. Zażądaj przebookowania na pierwszy dostępny lot, a w razie odmowy pisemnego potwierdzenia odmowy. Później pozostaje skarga do ULC i ewentualna satysfakcja gdy Ryanair zapłaci karę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2050 PostWysłany: 27 Maj 2015 22:29 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
@SPLDER, może i bzdura, ale dla mnie, jak coś jest teorią, a nie praktyką, to nie działa.

Może niezbyt jasno wynika to z mojego postu, ale chodziło de facto o zapewnienie przelotu innymi - nie tanimi - liniami, bo pozostałe dwie możliwości zostały już przedyskutowane wcześniej. Tzw. linie narodowe mają z tym problem, a o przypadku, w którym Ryanair przebookowałby pasażera na np. LOT czy Brussels Airlines, nigdy nie słyszałam (choć sama kiedyś na tej trasie latałam regularnie, a do tej pory robią to moi znajomi).

Ale fakt, mogłam się inaczej wyrazić. Mea culpa.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2051 PostWysłany: 28 Maj 2015 00:15 

Rejestracja: 31 Sty 2014
Posty: 3241
srebrny
W przypadku LH i LO kilka razy przebookowano mnie na lot innego przewoźnika bez żadnych problemów. Nie mam doświadczeń z low costami, ale faktycznie z relacji na forach wynika, że albo udają że nia mają takiego obowiązku, albo twierdzą, że nie mają możliwości technicznych zakupu biletu.

Jeśli sytuacja jest krytyczna, to moża się pokusić o potwierdzenie odmowy przebookowania i zakup biletu na własną rękę, ale jest to ostateczność, bo walka o zwrot kosztów będzie się pewnie toczyć latami. Pamiętać należy, że rozporządzenie daje nam bezwarunkowe prawo przebookowania na pierwszy dostępny lot, lub na inny za porozumieniem - zatem tylko zakup biletu na pierwszy dostępny lot jest "bezpieczny" z punktu widzenia EU 261/2004

Zawsze warto jednak napisać skargę do ULC lub odpowiedniego regulatora - linie żerują na braku świadomości konsumentów, oraz na tym, że większość osób nie będzie się chciała angażować w spory sądowe. Być może kary od regulatora spowodują zmianę tego podejścia.

Ryanair jest na tyle bezczelny, że pobiera dodatkową opłatę za ochronę wynikającą z EU261/2004 a w razie problemów nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#2052 PostWysłany: 28 Maj 2015 07:18 

Rejestracja: 15 Gru 2011
Posty: 925
niebieski
Polubić ostatnie posty @SPLDER to za mało. 1000% racji i wszyscy powinni wbić to sobie w mózg i walczyć w takich przypadkach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2053 PostWysłany: 28 Maj 2015 07:34 

Łatwo jest napisać, że LOT i Lufthansa w takiej sytuacji awaryjnej j/w zaoferowały loty innego przewoźnika, skoro to dla nich jest normalne bo skupieni są w "Aliansie lotniczym to (mówiąc prosto) zrzeszenie kilku lub nawet kilkunastu linii"
Dobrze jest pisać i proponować walkę w przypadku awarii i strajku z liniami lcc (akurat na tym kierunku Ryanair czy też wizzair jest w stanie zapewne szybko zaproponować alternatywne połączenie do Polski, tylko się trzeba pilnie z nimi skontaktować, a nie zaczynać od pytania czy mi się należy odszkodowanie, nawet jeśli pada na forum f4f) jak się np. samemu ma takie pozytywne doświadczenia, osobna kwestia to i tak możliwość zabukowania biletów w innych liniach jak wszystkim, w tym również np. LO i LH posypała się siatka połączeń.


SPLDER napisał(a):

Ryanair jest na tyle bezczelny, że pobiera dodatkową opłatę za ochronę wynikającą z EU261/2004 a w razie problemów nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.


trochę zmienia się na spory plus, poczytaj:
ryanair-mozliwe-anulacje-zmiany-itp,1498,56620&p=520981&hilit=ryanair+pozytywne#p520981
Góra
 PM off
tokajka lubi ten post.
 
      
#2054 PostWysłany: 28 Maj 2015 09:07 

Rejestracja: 26 Sie 2014
Posty: 1498
Ja natomiast wątpię, że jakikolwiek sąd - polski czy belgijski - przyznałby w tej sytuacji (siła wyższa, 147 odwołanych lotów, 32 przekierowania, 20 000 pasażerów z planem podróży do zmiany - za airlive.net) odszkodowanie, a regulator - karę.

A nawet gdyby - nie łudziłabym bym się, że linia lotnicza - Ryanair czy inna - nie odbiłaby sobie skumulowanego efektu odszkodowań, kar i dodatkowych opłat w następnym okresie budżetowania.

Przypomnę może epizod z zaledwie jedno- czy dwudniowym zniesieniem przez Ryanair opłat za przyjmowanie bagażu podręcznego do luku w sierpniu 2006 r. w Wlk. Brytanii, kiedy po wykryciu przygotowań do zamachów z Wysp latało się jedynie z zapakowanymi w reklamówkę najpotrzebniejszymi rzeczami z podręcznego przez ok. tydzień. Co oczywiście nie przeszkadzało MOL tłumaczyć nacisku na rząd brytyjski i BAA troską o dobro klienta.

Owszem, warto walczyć o swoje, ale nie strzelając sobie w stopę przy okazji. Nawet jeśli za spust pociąga się z wielką satysfakcją.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2055 PostWysłany: 28 Maj 2015 09:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 89
Jeśli ktoś chciałby uzyskać mu należne odszkodowanie za opóźniony lot a nie ma czasu się tym zajmować to polecam skorzystać z usług dowolnej większej firmy odszkodowawczej. Większość tych kancelarii odszkodowawczych już wprowadziła do swoijej oferty prowadzenie takich spraw.
_________________
http://skokispadochronowe-pl.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2056 PostWysłany: 28 Maj 2015 10:00 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
TadekNow napisał(a):
Jeśli ktoś chciałby uzyskać mu należne odszkodowanie za opóźniony lot a nie ma czasu się tym zajmować to polecam skorzystać z usług dowolnej większej firmy odszkodowawczej. Większość tych kancelarii odszkodowawczych już wprowadziła do swoijej oferty prowadzenie takich spraw.


Ale po co? Tu nie ma się czym zajmować: pisze się reklamacje do linii mailowo (góra 15 minut) a potem wypełnia prościutki wniosek do ULC lub jego odpowiednika (też góra 15 minut). Korzystanie z pośrednictwa kancelarii w takiej sprawie jest kompletnie pozbawione sensu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2057 PostWysłany: 28 Maj 2015 10:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 89
marek2011 napisał(a):
TadekNow napisał(a):
Jeśli ktoś chciałby uzyskać mu należne odszkodowanie za opóźniony lot a nie ma czasu się tym zajmować to polecam skorzystać z usług dowolnej większej firmy odszkodowawczej. Większość tych kancelarii odszkodowawczych już wprowadziła do swoijej oferty prowadzenie takich spraw.


Ale po co? Tu nie ma się czym zajmować: pisze się reklamacje do linii mailowo (góra 15 minut) a potem wypełnia prościutki wniosek do ULC lub jego odpowiednika (też góra 15 minut). Korzystanie z pośrednictwa kancelarii w takiej sprawie jest kompletnie pozbawione sensu.


Pozwolę się nie zgodzić. To o czym mówisz, to tylko odszkodowanie wynikające wprost z ustawy. Pamiętaj, że jeśli poniosłeś z tego tytułu stratę finansową i jest ona do udokumentowania to możesz sądownie walczyć o naprawdę większe kwoty a nawet o zadośćuczynienie. W przypadku zadośćuczynień limitem górnym jest tylko i wyłącznie fantazja sędziego.
_________________
http://skokispadochronowe-pl.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off
shiver lubi ten post.
 
      
#2058 PostWysłany: 28 Maj 2015 10:11 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3878
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Może mieć sens jedynie w przypadku wydania przez ULC decyzji odmownej - wtedy trzeba bujnąć się ze skargą do WSA. Nie każdy ma do tego głowę, czas i chęci, więc można spróbować z jakąś firmą odszkodowawczą. Ich wynagrodzeniem jest zazwyczaj success fee, więc w razie niepowodzenia klient nic nie traci.

Inne pytanie, czy w wypadku success fee chętnie przyjmują sprawy po decyzji odmownej. Bo co innego wysłać maila do linii, a później kopiuj-wklej wniosek do ULC, co innego jednak poświęcać czas na skargę.

@TadekNow fantazje sędziego to za oceanem ;)
Góra
 Profil Relacje PM off
marek2011 lubi ten post.
 
      
#2059 PostWysłany: 28 Maj 2015 10:13 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 7922
HON fly4free
TadekNow napisał(a):
marek2011 napisał(a):
TadekNow napisał(a):
Jeśli ktoś chciałby uzyskać mu należne odszkodowanie za opóźniony lot a nie ma czasu się tym zajmować to polecam skorzystać z usług dowolnej większej firmy odszkodowawczej. Większość tych kancelarii odszkodowawczych już wprowadziła do swoijej oferty prowadzenie takich spraw.


Ale po co? Tu nie ma się czym zajmować: pisze się reklamacje do linii mailowo (góra 15 minut) a potem wypełnia prościutki wniosek do ULC lub jego odpowiednika (też góra 15 minut). Korzystanie z pośrednictwa kancelarii w takiej sprawie jest kompletnie pozbawione sensu.


Pozwolę się nie zgodzić. To o czym mówisz, to tylko odszkodowanie wynikające wprost z ustawy. Pamiętaj, że jeśli poniosłeś z tego tytułu stratę finansową i jest ona do udokumentowania to możesz sądownie walczyć o naprawdę większe kwoty a nawet o zadośćuczynienie. W przypadku zadośćuczynień limitem górnym jest tylko i wyłącznie fantazja sędziego.



Oczywiście, że można walczyć o wszystko, ale generalnie punktem wyjścia jest 261/2004 -> jeśli ktoś ma inne roszczenia, to oczywiście na którymś etapie będzie potrzebował pomocy prawnej. Ale skoro napisałeś "Większość tych kancelarii odszkodowawczych już wprowadziła do swoijej oferty prowadzenie takich spraw" to wprost sugeruje, że chodzi o odszkodowania zryczałtowane z 261/2004 a do tego absolutnie nie trzeba korzystać z usług kancelarii, pod warunkiem że ktoś jest "cytaty i pisaty"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#2060 PostWysłany: 28 Maj 2015 10:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Maj 2015
Posty: 89
W przypadku Polski sędziowie orzekają odszkodowania według wyliczeń biegłego. Taka a taka szkoda materialna poniesiona i należy się tyle i tyle. W przypadku zadośćuczynienia to już zupełnie inna bajka bo jest to kwestia tylko i wyłącznie subiektywna. Uwierz mi, w jednym sądzie w podobnych sprawach różni sędziowie przyznają zadośćuczynienia różniące się nawet o 1000% :) Nie mówię tutaj oczywiście o odwołanych lotach bo to ogólnie nowy temat.

Mam tu na myśli głównie komunikacyjne bo są częste.
_________________
http://skokispadochronowe-pl.blogspot.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9475 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 474  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group