Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#501 PostWysłany: 18 Sty 2016 15:14 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 31
Wlasnie przyszlo mi potwierdzenie rezerwacji na maila. Jest napisane :" 1 sztuka bagazu - free " to chyba dobrze ;))) Teraz czekam jeszcze na bilet. A dlaczego jest taka potrzeba odbierac bagaz w Sao Paulo i nadawac go jeszcze raz. Czy nie lepiej zeby na poczatku w Amsterdamie dali mi papier ze odprawiaja moj bagaz do Limy a nie do Sao Paulo?
I jeszcze jedno.
Bilet kupilem z kredytowki Visa kolegi. Nie bedzie z tego problemu ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#502 PostWysłany: 18 Sty 2016 15:22 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Nie wiem czy w przypadku Limy będzie taka możliwość, ale znajomy lecąc WAW-CDG-GRU-FOR musiał odbierać bagaż w GRU (więc ostrzegam, że możliwe, że coś takiego będzie). Pewnie względy bezpieczeństwa
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#503 PostWysłany: 18 Sty 2016 15:34 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 31
Bardzo dziekuje :D :D :D
Mam pytanie jeszcze czy nie bedzie problemu ze bilet jest kupiony z kredytowej karty kolegi, ktory ze mna nie leci?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#504 PostWysłany: 18 Sty 2016 15:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Na pewno trzeba nadać bagaż ponownie przy przesiadce na lot krajowy w Brazylii. Nie wiem jak jest w przypadku połączeń międzynarodowych.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#505 PostWysłany: 18 Sty 2016 16:11 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
misza552 napisał(a):
Bardzo dziekuje :D :D :D
Mam pytanie jeszcze czy nie bedzie problemu ze bilet jest kupiony z kredytowej karty kolegi, ktory ze mna nie leci?


W przypadku zakupu przez pośrednika (tutaj tripsta) nie będzie.
Natomiast jeśli kupuje się bezpośrednio na stronie przewoźnika, to niektóre linie wymagają pokazania karty, którą był kupowany bilet.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#506 PostWysłany: 18 Sty 2016 16:21 

Rejestracja: 02 Lis 2014
Posty: 31
Dziekuje Sudokom, Krasnalom i innym fajnym ludkom :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#507 PostWysłany: 25 Sty 2016 20:19 

Rejestracja: 25 Sty 2016
Posty: 3
Na stronie smallplanet dokonałem rezerwacji - wybrałem płatność przelewem.
Po dokonaniu przelewu strona smallplanet "zawisła". Odświeżenie nie pomogło.

Dostałem już potwierdzenie - trwało to ok 3h i trochę nerwów :)
Post do usunięcia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#508 PostWysłany: 08 Lut 2016 11:42 

Rejestracja: 05 Sie 2015
Posty: 4
Visa simplyone Getinu.
Czy ktoś doszukał się w dokumentach / doświadczył prowizji za przewalutowanie?

Wydaje sie, ze do nieregularnego uzytkowania jest tansza niz konto w Pekao, a regulamin mowi o przeliczaniu z dowolnej waluty na PLN po kursie Visy. Stąd pytanie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#509 PostWysłany: 19 Lut 2016 17:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Cze 2010
Posty: 852
Loty: 95
Kilometry: 156 953
niebieski
czy wciąż istnieje zasada, że Visa przewalutowuje przez jedną walutę (EUR/USD) a MC przez drugą?

Jeśli tak, to MasterCardem Citibanku lepiej płacić w EUR czy w USD jeśli wg kursu oficjalnego kwoty są identyczne?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#510 PostWysłany: 21 Lut 2016 23:55 

Rejestracja: 21 Lip 2015
Posty: 8
Czy na forum istnieje jeszcze grupa, a której ktos kto posiada czlonkostwo Wizz Air pomagal w zakupie tanszych biletow tym, ktorzy go nie maja?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#511 PostWysłany: 22 Lut 2016 08:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Nie istnieje, bo nie jest to teraz opłacalne. Posiadacz WDC musi być jednym z pasażerów.
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#512 PostWysłany: 22 Lut 2016 21:26 

Rejestracja: 14 Lis 2015
Posty: 162
niebieski
Mam problem z kartą debetową Mastercard - Pekao. 2 tyg. temu przeszła bez problemu na booking, dziś wiadomość, że mam się z bankiem skontaktować. Na infolinii mówią, że to wina booking bo im kodu CCV nie przetwarza... To samo na airbnb. To raz działa a raz nie, co jest grane? i co zrobić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#513 PostWysłany: 03 Mar 2016 10:58 

Rejestracja: 16 Lut 2012
Posty: 108
Odpowiedź na pytanie raczej znam ale wolę się upewnić u bardziej doświadczonych osób.

Wczoraj na stronie AA kupiłem bilety z HEL do MIA. Niestety dziś uświadomiłem sobie, że nie była to przemyślana decyzja.

Czy gdy je anuluje, są jakieś szanse na odzyskanie choćby części pieniędzy ? Płaciłem kartą kredytową może więc chargeback może wchodzić w grę ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#514 PostWysłany: 03 Mar 2016 11:07 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
Żaden chargeback Ci nie pomoże, nawet nie ma co próbować składać wniosku o niego - polecam przeczytać najpierw co to jest.

A odpowiedź na Twoje pytanie kryje się w regulaminie, który zaakceptowałeś przed kliknięciem "Kup"
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#515 PostWysłany: 03 Mar 2016 11:18 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 22331
Jezu...
Chargeback to nie rutinoscorbin, dobre do wszystkiego...

Skontaktuj się z AA, może mają jakąś opcje, typu 24 godziny do skasowania biletu lub coś w tym stylu.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#516 PostWysłany: 03 Mar 2016 11:26 
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Maj 2011
Posty: 8990
@Zeus, umieścisz może ten wyciąg z Wikipedii do wikipostu?

Cytuj:
Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji[1]. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.
Góra
 Profil Relacje PM off
Zeus lubi ten post.
Zeus uważa post za pomocny.
 
      
#517 PostWysłany: 04 Mar 2016 14:11 

Rejestracja: 08 Lip 2015
Posty: 5
Przynajmniej dwa razy będę w tym roku wypożyczał auto za granicą (Hertz w Norwegii i nieokreślona wypożyczalnia w Szkocji). Niestety Hertz na lotnisku w Aalesund wymaga karty kredytowej i nie da rady tego ominąć (próbowałem wybrać płatność na miejscu, ale BOK poinformował mnie, że i tak będę musiał płacić kredytówką). W związku z tym moje pytanie o jakąś sprawdzoną kartę kredytową. Tzn. dobrą do podróży (głównie wynajem samochodu, do płatności mam teraz debetowe mBanku w EUR i GBP), z opcją zbierania mil (są karty zbierające na wiele linii?) lub niskimi opłatami (idealnie oba warunki).
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#518 PostWysłany: 04 Mar 2016 15:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Polecam lekturę: dla-podroznika,181,1454
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#519 PostWysłany: 13 Mar 2016 19:20 

Rejestracja: 02 Mar 2015
Posty: 18
Chciałbym opłacić na Atrapalo 9 biletów karta Maestro. Jest jakaś możliwość żeby dokonać tych płatności? Karta walutowa z ING przejdzie?

Czekam na pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#520 PostWysłany: 13 Mar 2016 20:24 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Maj 2013
Posty: 2392
niebieski
Prawdopodobnie nie, portal atrapalo toleruje ostatnimi razy tylko maestro wydane w ich kraju.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group