Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Jak działa Chargeback


Do każdej złożonej reklamacji typu chargeback bank jako wystawca karty podaje kod przyczyny wniesienia reklamacji. Kod chargeback ma za zadanie ułatwić zdiagnozowanie błędu i poprawić satysfakcję obsługi klienta. Kody różnią się w zależności od wystawców karty. Przykładowo organizacja Visa przyczyny reklamacji zestawia w sześciu następujących grupach:

- przyczyny związane z nieotrzymaniem przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta – nieotrzymanie od akceptanta wystarczających dowodów dokonania transakcji, np. nieprzesłanie albo przesłanie fałszywego dowodu dokonania transakcji);
- przyczyny związane z podejrzeniem oszustwa (Fraud Codes) – np. posiadacz reklamuje transakcję, w której nie brał udziału, której nie autoryzował, brak jest podpisu posiadacza albo jego podpis jest sfałszowany;
- przyczyny związane z błędami w autoryzacji – np. wydawca otrzymał transakcję, która przekraczała limit dozwolony dla danej karty płatniczej, nastąpiła odmowa autoryzacji, a mimo to transakcja została przeprowadzona, upłynął termin ważności karty, numer konta przesłany do wydawcy nie zgadzał się z numerami kont obsługiwanymi przez wydawcę;
- przyczyny związane z błędami w przetwarzaniu (Processing Errors) – np. akceptant przesłał wydawcy dowód transakcji po upływie przeznaczonego na tę czynność terminu (30 dni), numer konta, które obciążono, jest innym numerem od figurującego na dowodzie przeprowadzenia transakcji, wydawca otrzymał tą samą transakcję więcej niż jeden raz w celu obciążenia konta posiadacza, wydawca otrzymał pisemną skargę posiadacza, stwierdzającą, że dokonał on zapłaty w inny sposób, w szczególności poprzez zapłatę gotówką, czekiem lub innym typem karty;
- przyczyny dotyczące zwrotu lub unieważnienia transakcji – np. akceptant był powiadomiony o żądaniu unieważnienia transakcji, ale mimo to obciążył klienta, przysłane towary lub usługi zakupione poprzez Internet lub drogą telefoniczną nie były towarami zgodnymi z zamówieniem, otrzymane towary były uszkodzone lub niezupełne, nie został dokonany zwrot zapłaty za towary lub usługi zwrócone akceptantowi;
- nieotrzymanie przez posiadacza dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 38  Następna
Autor Wiadomość
#381 PostWysłany: 10 Kwi 2015 15:28 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
Nie jest tańsze i rzadko kiedy się opłaca. Często taniej wychodzi kupno nowego biletu niż zmiana nazwiska na kupionym wcześniej.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast Wczasy w Turcji: tygodniowe all inclusive w hotelu niedaleko plaży od 1763 PLN. Wyloty z 2 miast
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
#382 PostWysłany: 10 Kwi 2015 15:46 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3877
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Opłata za zmianę nazwiska to 186 PLN za pasażera za odcinek podróży. Raczej nigdy się to nie opłaca, może ewentualnie z wyjątkiem lotów last minute, w okresach świątecznych lub przy całkowicie wyprzedanym locie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#383 PostWysłany: 12 Kwi 2015 19:50 

Rejestracja: 07 Kwi 2015
Posty: 18
Cześć,
pytanie: w przypadku rezygnacji z biletu/odwołania lotu, procedura zwrotu pieniędzy za bilet jest łatwiejsza przy płatności kartą kredytową czy przy płatności zwykłym przelewem ? a może nie ma różnicy ?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#384 PostWysłany: 12 Kwi 2015 20:08 

Rejestracja: 27 Sty 2014
Posty: 163
Loty: 17
Kilometry: 15 969
Jaka karta bankowa ma aktualnie najniższe przewalutowania do płatności za loty/ewentualnie hotele. Głównie chodzi o USD
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#385 PostWysłany: 12 Kwi 2015 20:21 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Sty 2013
Posty: 490
Loty: 217
Kilometry: 423 860
niebieski
@Katamaran

Najlepsza będzie karta walutowa. Kupujesz walutę wtedy kiedy potrzebujesz, po kursach dużo lepszych niż naliczane przez banki przy karcie złotówkowej, na przykład w kantorze Aliora (karty USD, EUR i GBP za darmo).
Góra
 Profil Relacje PM off
Katamaran lubi ten post.
Katamaran uważa post za pomocny.
 
      
#386 PostWysłany: 27 Kwi 2015 10:48 

Rejestracja: 04 Kwi 2015
Posty: 18
Loty: 36
Kilometry: 88 822
W Expedii trzeba wpisywać oba imiona (z paszportu), czy tylko pierwsze?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#387 PostWysłany: 27 Kwi 2015 10:52 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 Gru 2012
Posty: 1571
Loty: 565
Kilometry: 709 491
niebieski
@WielkiTarg
Wystarczy jedno imię.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
WielkiTarg lubi ten post.
WielkiTarg uważa post za pomocny.
 
      
#388 PostWysłany: 02 Maj 2015 13:21 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 9
mam pytanie odnośnie rezerwacji u jednego z pośredników z nazwą na F. mianowicie zrobiłem rezerwację, jednak z przyczyny błędu (połączone imiona w jedno) nie chcę jej potwierdzać czyli opłacać. Podstawowe pytanie czy ta rezerwacja po czasie oznaczonym na opłacenie wygasnie i mogę zrobić u nich kolejną już prawidlową??
pozdrawiam
laik:)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#389 PostWysłany: 02 Maj 2015 13:27 
Redaktor F4F

Rejestracja: 08 Kwi 2012
Posty: 3877
Loty: 39
Kilometry: 33 222
Jeśli to nie fluege.de...

W czym problem, że dwa imiona zostały połączone w jedno? :roll:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#390 PostWysłany: 02 Maj 2015 13:38 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 9
nie fluege.de tylko poczciwe Flipo, co się dzieje z rezerwacją po nieopłaceniu? wygaśnie i mogę u nich dokonać nowej?
połączyło bo niepotrzebnie wpisałem dwa.... i tak np. zamiast Jan Tadeusz Kowalski w rezerwacji mam Jantadeusz Kowalski. Nie mam pojęcia czy później nie będzie co chwila z tym problemu.
Biuro nieczynne bo za późno i nie wiem czy nie lepiej poczekać na jej anulacje i dokonać nowej rezerwacji dlatego pytam doświadczonych osób
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#391 PostWysłany: 02 Maj 2015 14:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2011
Posty: 5594
Loty: 169
Kilometry: 241 913
niebieski
Nie będzie z tym problemu. Było nie raz na forum.
bledy-i-pomylki-podczas-rezerwacji-i-odprawy-online,15,7994&p=569752#p568567
_________________
Blbec je blbec a blbcem zůstane
Ja tu tylko sprzątam
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
młody123 uważa post za pomocny.
 
      
#392 PostWysłany: 02 Maj 2015 14:23 

Rejestracja: 01 Maj 2015
Posty: 9
dziękuję za odpowiedzi, a co się dzieje z rezerwacja na flipo w przypadku nie zapłacenia w terminie? Przepada i tyle czy coś jeszcze mnie czeka? Pozdrawiam
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#393 PostWysłany: 13 Maj 2015 19:48 

Rejestracja: 07 Kwi 2015
Posty: 18
czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ile wyniesie przewalutowanie przy zapłacie polską kartą za ten bilet ?
albo jakiej karty użyć, żeby uniknąć dodatkowych opłat ?
jestem laikiem w tym obszarze więc proszę wyrozumiałość, jeśli pytanie jest z serii "głupich"

Załączniki:
lot.png
lot.png [ 44.34 KiB | Obejrzany 1424 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#394 PostWysłany: 13 Maj 2015 20:32 

Rejestracja: 25 Sie 2011
Posty: 8850
Loty: 990
Kilometry: 952 329
platynowy
W przypadku Expedii z HKG nie ma chyba kart, za które coś dodatkowo doliczają.

Dokładnie ile wyniesie przewalutowanie, nikt nie powie, ponieważ transakcje są rozliczane zwykle po paru dniach i kurs może różnić się nawet o kilka % od tego z dnia zakupu.

Możesz sprawdzić zasady rozliczania płatności zagranicznych + kursy walut w banku, którego kartę posiadasz i zrobić przynajmniej symulację. Jeśli masz wiecej kart, po ich porównaniu będziesz przynajmniej miał ogólne pojęcia, płatność którą powinna być najkorzystniejsza.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#395 PostWysłany: 17 Maj 2015 00:18 

Rejestracja: 03 Sty 2015
Posty: 92
Loty: 43
Kilometry: 58 165
Siema, potrzebowałbym pomocy w płatności za bilety w euro. mogłby ktoś wspomóc na pw?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#396 PostWysłany: 17 Maj 2015 08:45 

Rejestracja: 23 Wrz 2014
Posty: 1006
Loty: 130
Kilometry: 249 917
Katamaran napisał(a):
Jaka karta bankowa ma aktualnie najniższe przewalutowania do płatności za loty/ewentualnie hotele. Głównie chodzi o USD


Najlepsza karta na polskim rynku (oprócz walutowych), to karta Raiffeisena.
Niezależnie czy płacisz w USD czy w EUR, to i tak jest ona rozliczana po kursie MasterCard lub Visy.

Przykład z wczoraj/dziś:
USD w kantorze Aliora - 3,55
Transakcja kartą Wizza Raiffeisena po kursie 3,57.

Biorąc pod uwagę, że robiłem transakcję za 15 USD - jestem stratny jakieś 0,30 zł :)
Przy transakcji 100 USD - koszt 2 zł
Przy transakcji 500 USD - 10 zł... ITD...

Wiem, że można kombinować z kantorami, kartami walutowymi, ale jeśli przy 1000 USD koszt transakcji bezgotówkowych nie powinien przekroczyć 20 kilku złotych, to chyba gra nie jest warta świeczki. Ja wychodzę z założenia, że nie jestem palaczem, więc mogę poświęcić taką kasę :)
_________________
ImageImage
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#397 PostWysłany: 21 Maj 2015 21:45 

Rejestracja: 13 Maj 2013
Posty: 11
Witam
Rezerwowałem wlasnie bilety w wizzair. gdy zatwierdzałem płatnosc zawiesił mi sie komputer. Po restarcie poczekałem chwile na jakiegoś maila a że nic nie dostałem zarezerwowałem jeszcze raz. Teraz wszło na to, że pierwsza transakcja przeszła i druga również więc mam podwójne bilety. Co robic w takim przypadku?
z góy dzięki za pomoc,
Kuba
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#398 PostWysłany: 21 Maj 2015 21:50 

pisz w tej sprawie z prywatnego adresu e-mail na ich e-mail:

customerrelations.pl2@wizzair.com

opisując szczegóły rezerwacji dołączając załączniki z screenami z blokad konta karty, bo na teraz masz problem, gdyż wizzair dopuszcza posiadanie 2 biletów tej samej osoby na ten sam lot
Góra
 PM off  
      
#399 PostWysłany: 05 Cze 2015 15:06 

Rejestracja: 05 Cze 2015
Posty: 2
Cześć
Czy mogę zamówić bilet do USA na stronie united.com polską kartą debetową? Bo nie ma naszego kraju na liście, ale czytałem, że ludzie zaznaczają np Niemcy, podają swój adres i jazda. Nie chcę mieć żadnych problemów na lotnisku w Stanach. Na ich stronie znalazłem najlepszą ofertę (jakieś kilkaset zł taniej) i dlatego się przy tym upieram.
Pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#400 PostWysłany: 05 Cze 2015 15:45 

Rejestracja: 30 Maj 2013
Posty: 430
Loty: 644
Kilometry: 1 419 433
niebieski
Wiele razy tak kupowałem i nie było żadnego problemu -uzywałem polskiej karty i amerykańskiego adresu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
Papi lubi ten post.
Papi uważa post za pomocny.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 754 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 38  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group