Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 11 Sie 2015 15:39 

Rejestracja: 11 Sie 2015
Posty: 1
Cześć, słuchajcie mam pewien problem w związku z zakupem biletów lotniczych i nie za bardzo wiem czy jest coś co mogę w tym kierunku zrobić.
Sytuacja mianowicie wygląda tak ze kupiłem lot z Los Angeles do Nowego Jorku realizowany liniami Jet Blue.
Użyłem wyszukiwarki Momondo, która przekierowala mnie na witrynę Opodo - gdzie kupiłem bilet. W wyszukiwarce momondo przed przekierowaniem do kupna biletu w zakładce informacje sprawdziłem co obejmuje cena i czarno na białym napisane jest ze zawiera ona bagaż rejestrowany. W trakcie realizowania płatności na opodo nie było żadnej informacji na temat dodatkowych opłat, no ale nie było również nic o tym ze bagaż jest. Sprawdziłem baggage policy na 2 albo 3 stronach internetowych na których również widniała informacja, ze jetblue ma bagaż w cenie wiec stwierdziłem ze jeśli momondo wyszukalo mi taki lot i napisało ze bagaż jest i inne strony to potwierdzają to lot zakupie.
Ku mojemu zaskoczeniu dzień później zupełnie przypadkiem wyczytałem ze jetblue bodajże na początku lipca zmieniło swój regulamin i wprowadzilo opłaty za bagaż rejestrowany. W ten oto sposób zostałem bez bagażu - opodo broni się tym że wyszukiwarka momondo przekazuje własną informacje i oni nie mają zamiaru z tym nic zrobić. Momondo natomiast odpisalo mi na maila ze przepraszaja za swój błąd i są 'wdzieczni' za mój post dzięki któremu mogą 'ulepszać swoją strone'.
Wiem ze momondo nie jest witryna na której kupuje się bilety i jest tylko wyszukiwarka i zastanawiam się na jakiej zasadzie działają. Tzn, czy mógłbym się z nimi kłócić ze przekazują błędne informacje i należy mi się pokrycie kosztów czy zasadniczo nic im do tego?
Mam nadzieje ze jasno przedstawiłem sprawę i będę mógł liczyć na jakieś wskazówki.

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowany przez Abcn, 11 Sie 2015 16:09, edytowano w sumie 1 raz
Uściślam /mam nadzieję/ tytuł :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem) Odkryj Deltę Mekongu: Wietnam i Kambodża w jednej podróży z Warszawy za 2900 PLN (z dużym bagażem)
Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic Początek lata i wakacji w Grecji: tydzień z all inclusive na wyspie Lesbos z za 2377 PLN. Wylot z Katowic
#2 PostWysłany: 12 Sie 2015 08:35 

UP, nikt nic?
Bo mnie bardzo ten przypadek nurtuje.
Góra
 PM off  
      
#3 PostWysłany: 12 Sie 2015 09:26 

Rejestracja: 20 Gru 2011
Posty: 3045
złoty
Polityka bagażowa jest jasno opisana tu: https://www.jetblue.com/travel/baggage/ Sądzę, że najprościej będzie zapłacić te 20$ i dodać bagaż on-line, o ile informacje przekazane przez opodo są wystarczające do zarządzania rezerwacją na stronie JetBlue (tego nie wiem).

Momondo nie jest stroną, bo nie sprzedało Ci biletu. W multiwyszukiwarkach pojawiają się naprawdę bardzo różne informacje (np. bilety za kwotę ujemną) i nie mogą one być podstawą do roszczeń. Po prostu trzeba wszystko sprawdzić na stronie pośrednika/linii (albo i tu i tu). W tym przypadku nie było informacji o bagażu na stronie Opodo czyli formalnie nie masz podstaw do roszczenia.
Oczywiście gdyby pośrednik był bardzo przyjazny mógłby pójść Ci na rękę (np. jakiś voucher w ramach przeprosin za brak informacji). Ale Opodo to pośrednik mizerny i nic nie uzyskasz.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 19 Sie 2015 10:41 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 3924
platynowy
A to nie jest tak, że gdy bilet kupiony przed wprowadzeniem zmian to obowiązują stare przepisy? Spróbuj uderzyć w tej kwestii do jetBlue.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 19 Sie 2015 13:44 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sty 2013
Posty: 152
Loty: 229
Kilometry: 284 328
Miałem tak w LOT. Kupiłem bilet przed wprowadzeniem płatnego rejestrowanego w najtańszej taryfie i na lotnisku wyjaśniłem sprawę w kasie LOT. Miła pani wydrukowała mi jeszcze potwierdzenie, że należy mi się bezpłatny bagaż do okazania na powrót z Rygi.
Tak więc najlepiej pisz do linii.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 24 Sie 2015 23:43 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Gru 2011
Posty: 265
Loty: 140
Kilometry: 285 616
niebieski
A kiedy bilet został kupiony? Jeżeli był kupiony przed pierwszym lipca to obowiązują Cie stare zasady i bagaż będzie darmowy. Jeśli nie, to niestety bagaż będzie płatny i ostatnią stroną którą możesz winić jest JetBlue...
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group