Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 12 Paź 2015 20:43 

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 80
Loty: 53
Kilometry: 76 727
Zarezerwowałem pokój przez booking.com. Hotel pobierze opłatę dopiero podczas pobytu, ale teraz ściągnął mi 1 Euro z karty. Sprawdzają czy jestem wypłacalny czy co?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu Urlop na Malcie za 1549 PLN. Loty z Katowic + 4 noclegi ze śniadaniami w 4* hotelu
Loty na Kubę w dobrej cenie: Hawana z dużym bagażem z Krakowa od 2471 PLN Loty na Kubę w dobrej cenie: Hawana z dużym bagażem z Krakowa od 2471 PLN
#2 PostWysłany: 12 Paź 2015 20:44 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8595
złoty
Sprawdzają, czy karta o podanym numerze nie jest zablokowana.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 12 Paź 2015 21:10 

Rejestracja: 03 Sty 2014
Posty: 306
niebieski
ciesz się że tylko 1 euro :) .... zawsze zastanawiam się nad bezpieczeństwem tych transakcji i naszymi danym karty , pracownik recepcji loguje się do systemu booking i sobie robi " autoryzację " tak naprawdę nie ma żadnej gwarancji naszych danych .... bo robi to człowiek.... recepcjonista który ma takie dane karty / prawie jak pracownik banku / rozumiem że blokada jest robiona z automatu i to nie wzbudza mojego niepokoju, ale w booking.com to jest wolna amerykanka w opcji " hotel pobierze dane podczas pobytu " a pobierają i różne kwoty / ja miałem już takie jaja z booking.com że nigdy nie zrobię przez nich rezerwacji. Zrobiłem rezerwację w Barcelonie z bezpłatnym anulowaniem do / i anulowałem w czasie , hotel autoryzował wartość pierwszej nocy po 3 dniach :) po tygodniu przyblokował mi całość .....anulowałem w czasie i dostałem zwrot po licznych interwencjach po ale po odjęciu kosztów zwrotu :) pisałem kilkanaście razy i zaczął się ping pong hotel-booking. po miesiącu i około 20 e-mailach dostałem pełen zwrot - OSTRZEGAM PRZED BOOKING.COM - oni jadą na formułkach , odpowiedzi są w większości na NIE / nie wspomnę o błędach cenowych - w 90 % anulują NIE oferując żadnej pomocy albo przedstawiając oferty z najniższego progu cenowego.


Ostatnio edytowany przez MUC2014, 12 Paź 2015 21:15, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 12 Paź 2015 21:13 

Rejestracja: 09 Paź 2013
Posty: 2441
Loty: 191
Kilometry: 627 645
niebieski
ja korzystam czesto i od wielu lat. Nigdy problemu nie mialem. Prawie zawsze najtansze oferty. Nikt nigdy nie uzyl mojej karty,nie odwolali mi rezerwacjo itp.

a te 1 euro to oddadza Ci-po prpstu sprawdzali karte.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 12 Paź 2015 21:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2012
Posty: 1137
Loty: 395
Kilometry: 430 556
niebieski
MUC2014 napisał(a):
ciesz się że tylko 1 euro :) .... zawsze zastanawiam się nad bezpieczeństwem tych transakcji i naszymi danym karty , pracownik recepcji loguje się do systemu booking i sobie robi " autoryzację " tak naprawdę nie ma żadnej gwarancji naszych danych .... bo robi to człowiek.... recepcjonista który ma takie dane karty / prawie jak pracownik banku / rozumiem że blokada jest robiona z automatu i to nie wzbudza mojego niepokoju, ale w booking.com to jest wolna amerykanka w opcji " hotel pobierze dane podczas pobytu " a pobierają i różne kwoty / ja miałem już takie jaja z booking.com że nigdy nie zrobię przez nich rezerwacji. Zrobiłem rezerwację w Barcelonie z bezpłatnym anulowaniem do / i anulowałem w czasie , hotel autoryzował wartość pierwszej nocy po 3 dniach :) po tygodniu przyblokował mi całość .....anulowałem w czasie i dostałem zwrot po licznych interwencjach po ale po odjęciu kosztów zwrotu :) pisałem kilkanaście razy i zaczął się ping pong hotel-booking. po miesiącu i około 20 e-mailach dostałem pełen zwrot - OSTRZEGAM PRZED BOOKING.COM - oni jadą na formułkach , odpowiedzi są w większości na NIE / nie wspomnę o błędach cenowych - w 90 % anulują NIE oferując żadnej pomocy albo przedstawiając oferty z najniższego progu cenowego.

Niemal takie same problemy miałem z HRS. To nie jest problem bookingu, tylko raczej wszystkich pośredników oferujących rezerwację z zapłatą na miejscu i podaniem karty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 12 Paź 2015 21:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1098
Loty: 137
Kilometry: 161 438
niebieski
U mnie ni z gruchy ni z pietruchy hotel pobrał sobie z karty 86€. Jestem w trakcie reklamacji z bankiem, sprawa na policji, bo to dla mnie zwykła kradzież. Booking w ogóle nie poczuwa się do odpowiedzialności, bo "to nie ich sprawa". Również ostrzegam przed tym serwisem, bo w razie problemu leją na klienta ciepłym moczem, a wymiana maili daje niewiele, od miesiąca jak grochem o ścianę. Nerwy tylko można sobie zszarpać.
To prawda, że hotel otrzymuje dane karty wraz z kodem CVV i pracownik może zrobić sobie z tymi informacjami cokolwiek. Wystarczy zrobić prt scr czy cyknąć zdjęcie - dane karty nie są chronione!
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
cekace lubi ten post.
 
      
#7 PostWysłany: 12 Paź 2015 22:31 

Rejestracja: 14 Wrz 2015
Posty: 80
Loty: 53
Kilometry: 76 727
Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło. Bywało że jakiś hotel ściągał pełną sumę przed przyjazdem, ale było to określone w warunkach rezerwacji, a w tym wypadku nie. Nie martwi mnie kwota, bo to 1 euro, ale jak pobrali 1 to mogą i 100. Dziwne praktyki, zwłaszcza jak na hotel z oceną 8.5.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 12 Paź 2015 22:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3079
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
nie pobrali, zablokowali.

blokada zejdzie po max 2 tygodniach.

normalna praktyka.
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
tntrt uważa post za pomocny.
 
      
#9 PostWysłany: 12 Paź 2015 23:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1763
srebrny
MUC2014 napisał(a):
ciesz się że tylko 1 euro :) .... zawsze zastanawiam się nad bezpieczeństwem tych transakcji i naszymi danym karty , pracownik recepcji loguje się do systemu booking i sobie robi " autoryzację " tak naprawdę nie ma żadnej gwarancji naszych danych .... bo robi to człowiek.... recepcjonista który ma takie dane karty / prawie jak pracownik banku / rozumiem że blokada jest robiona z automatu i to nie wzbudza mojego niepokoju, ale w booking.com to jest wolna amerykanka w opcji " hotel pobierze dane podczas pobytu " a pobierają i różne kwoty / ja miałem już takie jaja z booking.com że nigdy nie zrobię przez nich rezerwacji. Zrobiłem rezerwację w Barcelonie z bezpłatnym anulowaniem do / i anulowałem w czasie , hotel autoryzował wartość pierwszej nocy po 3 dniach :) po tygodniu przyblokował mi całość .....anulowałem w czasie i dostałem zwrot po licznych interwencjach po ale po odjęciu kosztów zwrotu :) pisałem kilkanaście razy i zaczął się ping pong hotel-booking. po miesiącu i około 20 e-mailach dostałem pełen zwrot - OSTRZEGAM PRZED BOOKING.COM - oni jadą na formułkach , odpowiedzi są w większości na NIE / nie wspomnę o błędach cenowych - w 90 % anulują NIE oferując żadnej pomocy albo przedstawiając oferty z najniższego progu cenowego.


ja powtarzam to już setny raz jak booking to tylko KARTA PREPAID!

Juve napisał(a):
U mnie ni z gruchy ni z pietruchy hotel pobrał sobie z karty 86€. Jestem w trakcie reklamacji z bankiem, sprawa na policji, bo to dla mnie zwykła kradzież. Booking w ogóle nie poczuwa się do odpowiedzialności, bo "to nie ich sprawa". Również ostrzegam przed tym serwisem, bo w razie problemu leją na klienta ciepłym moczem, a wymiana maili daje niewiele, od miesiąca jak grochem o ścianę. Nerwy tylko można sobie zszarpać.
To prawda, że hotel otrzymuje dane karty wraz z kodem CVV i pracownik może zrobić sobie z tymi informacjami cokolwiek. Wystarczy zrobić prt scr czy cyknąć zdjęcie - dane karty nie są chronione!


Nie przegadasz, im nic sie nie stało to znaczy, że booking jest ok.
Tak jak pisze @Juve hotelarze mają pełne dane karty, mogą z nią zrobić co chcą.
Góra
 Profil Relacje PM off
Juve lubi ten post.
 
      
#10 PostWysłany: 13 Paź 2015 00:01 

Rejestracja: 06 Kwi 2011
Posty: 801
niebieski
cekace napisał(a):
Tak jak pisze @Juve hotelarze mają pełne dane karty, mogą z nią zrobić co chcą.


Jak płacisz za zakupy w warzywniaku to ktoś w kolejce może zapamiętać dane z karty jak wkładasz ją do terminala (w końcu kod cvv czasem nie jest już potrzebny do autoryzacji).
Albo kasjer może mieć okulary z wbudowaną kamerką. Do warzywniaka tylko z prepaidem! :P

Jak popadać w paranoję, to popadać! ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 13 Paź 2015 08:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lis 2012
Posty: 1098
Loty: 137
Kilometry: 161 438
niebieski
Nie słyszałem, aby ktoś w warzywniaku uzyskał dane czyjejś karty i potem je wykorzystał, natomiast w przypadku bookingu ten proceder jest regularny.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
cekace lubi ten post.
 
      
#12 PostWysłany: 13 Paź 2015 09:26 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 190
Kilometry: 367 017
niebieski
ostatnio również "dzięki" booking.com musiałem zablokować kartę. (zgłoszona w banku kradzież) ale w związku z tym pytanko: mam kilka potwierdzonych noclegów na listopad z opcją płatności na miejscu. Oczywiście podałem dane karty do zagwarantowania mojej wypłacalności. Ta karta jest już teraz zablokowana, więc, gdy będą chcieli mnie sprawdzić, to będzie problem. I tu pytanie: dzwonić/pisać do booking i podać dane nowej karty, czekać?, kontaktować się z hotelami ? Czy hotel ma prawo z miejsca anulować rezerwację, gdy zauważy, że z podanej karty nie można ściągnąć kasy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 13 Paź 2015 09:29 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Lip 2012
Posty: 3079
Loty: 249
Kilometry: 415 497
srebrny
przyjdzie email ze nie moga zweryfikowac Twojej karty i poprosza Cie zebys w ciagu 24h dodal nowa

jak tego nie zrobisz -> anulacja
_________________
Zanim zadasz pytanie na forum poszukaj. Potem poszukaj jeszcze raz. Potem idź zrób sobie herbaty i poszukaj trzeci raz, tylko dokładniej.
Jest 90% szans że ktoś już pytał o to samo co Ty, tylko nie potrafisz/nie chce Ci się znaleźć odpowiedzi.
Góra
 Profil Relacje PM off
smatekk uważa post za pomocny.
 
      
#14 PostWysłany: 13 Paź 2015 09:32 

[quote="smatekk"
Ta karta jest już teraz zablokowana, więc, gdy będą chcieli mnie sprawdzić, to będzie problem. I tu pytanie: dzwonić/pisać do booking i podać dane nowej karty, czekać?,
[/quote]

- logujesz się na Booking, wchodzisz w daną rezerwację i klikasz w "zmień dane karty kredytowej" wpisując dane np. dowolnej karty np. debetowej, prepaid z WYSTARCZAJĄCYM ZAPASOWYM SALDEM! (trwa to jakieś góra 2 minuty)
- oczywiście jak tego nie zrobisz zapewne wcześniej, czy później się skontaktują, a nawet anulują rezerwację

Załączniki:
Booking 7.PNG
Booking 7.PNG [ 1.36 KiB | Obejrzany 7097 razy ]


Ostatnio edytowany przez Anonymous, 13 Paź 2015 09:33, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 PM off
smatekk uważa post za pomocny.
 
      
#15 PostWysłany: 13 Paź 2015 09:33 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 419
Kilometry: 793 822
srebrny
Skoro masz opcje płatności na miejscu, to nic nie będą sprawdzać. Zapłacisz przy zameldowaniu jakąkolwiek kartą.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
smatekk uważa post za pomocny.
 
      
#16 PostWysłany: 13 Paź 2015 09:40 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sie 2010
Posty: 475
Loty: 190
Kilometry: 367 017
niebieski
dzięki bardzo za rady :)
w takim razie sam się nie będę wybijał, już raz mi dane karty wyciekły, jak się upomną, to najwyżej podam debetową. dzięki.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 13 Paź 2015 10:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1763
srebrny
elwirka napisał(a):
Skoro masz opcje płatności na miejscu, to nic nie będą sprawdzać. Zapłacisz przy zameldowaniu jakąkolwiek kartą.


Nie wprowadzaj w błąd, preautoryzacja karty może wystapić nawet jak masz opcję zapłaty na miejscu!
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 13 Paź 2015 11:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2014
Posty: 2886
Loty: 419
Kilometry: 793 822
srebrny
Owszem, ale zazwyczaj (podkreślę zazwyczaj) pojawiają się krótko po tym, jak ktoś zarezerwował hotel. Skoro nic takiego nie nastąpiło, a rezerwacje (jak dobrze zrozumiałam) są sprzed dłuższego czasu, to zapewne nic takiego nie nastąpi. A nawet gdyby nastąpiło, to Booking wyśle stosowną informację i wtedy można uzupełnić na stronie portalu wg wskazówek górnego77 dane innej karty.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 13 Paź 2015 11:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1763
srebrny
elwirka napisał(a):
Owszem, ale zazwyczaj (podkreślę zazwyczaj) pojawiają się krótko po tym, jak ktoś zarezerwował hotel. Skoro nic takiego nie nastąpiło, a rezerwacje (jak dobrze zrozumiałam) są sprzed dłuższego czasu, to zapewne nic takiego nie nastąpi. A nawet gdyby nastąpiło, to Booking wyśle stosowną informację i wtedy można uzupełnić na stronie portalu wg wskazówek górnego77 dane innej karty.


Ponownie wprowadzasz w błąd! Po co? Preautoryzacja karty przy rezerwacji przez booking zdarza się nawet dzień przed planowanym przyjazdem!

mikerus napisał(a):
cekace napisał(a):
Tak jak pisze @Juve hotelarze mają pełne dane karty, mogą z nią zrobić co chcą.


Jak płacisz za zakupy w warzywniaku to ktoś w kolejce może zapamiętać dane z karty jak wkładasz ją do terminala (w końcu kod cvv czasem nie jest już potrzebny do autoryzacji).
Albo kasjer może mieć okulary z wbudowaną kamerką. Do warzywniaka tylko z prepaidem! :P

Jak popadać w paranoję, to popadać! ;)


Jak masz usunięte CVV na karcie to nikt Ci go nie podejrzy w żadnym sklepie nawet w warzywniaku, PIN do karty też masz zapisany obok CVV?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 13 Paź 2015 11:20 

elwirka napisał(a):
Owszem, ale zazwyczaj (podkreślę zazwyczaj) pojawiają się krótko po tym, jak ktoś zarezerwował hotel. Skoro nic takiego nie nastąpiło, a rezerwacje (jak dobrze zrozumiałam) są sprzed dłuższego czasu, to zapewne nic takiego nie nastąpi. A nawet gdyby nastąpiło, to Booking wyśle stosowną informację i wtedy można uzupełnić na stronie portalu wg wskazówek górnego77 dane innej karty.


@cekace, tu akurat oboje macie rację, mogą preautoryzowac dzień wcześniej, jak się nie uda poproszą o zmianę danych karty i dadzą czas, by to uczynić (wystarczy na stronie hotelu/hostelu, gdzie chcemy zarezerwować nocleg na dole kliknąc na obrazek akceptowanej przez nich karty np. VISA, by nas "oświeciło" tj. poinformowało co mogą)
Góra
 PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group