więcej okazji z Fly4free.pl

Lotnisko Chopina będzie ochraniała… firma sprzątająca

Foto: Lotnisko Chopina
Od 15 czerwca ochronę na lotnisku Chopina przejmie należąca do Portów Lotniczych spółka ACS – dawniej Airport Cleaning Services, która... specjalizuje się w sprzątaniu i utrzymywaniu czystości - wynika z informacji Fly4Free.pl. Do dbania o bezpieczeństwo na lotnisku ACS zatrudni zaś głównie pracowników Konsalnetu, z którym PPL w grudniu... rozwiązały umowę. Skąd więc zmiana? PPL tłumaczy, że chodzi o pełną kontrolę nad firmą ochraniającą lotnisko.

O zmianie firmy ochroniarskiej na lotnisku było wiadomo od połowy grudnia, gdy Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (zarządzające m.in. lotniskiem Chopina) zerwały umowę z Konsalnetem. Decyzja ta zbiegła się w czasie z wyjściem na światło dzienne informacji o kontroli zleconej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego – według doniesień mediów kontrolerom udało się przemycić na teren lotniska niebezpieczne przedmioty, w tym atrapy broni.

Kwestia bezpieczeństwa miała być priorytetem dla nowego szefa PPL Mariusza Szpikowskiego, który objął stanowisko w połowie stycznia. Przedstawił wówczas swoją koncepcję na zabezpieczenie lotniska.

– Byłem przeciwny wprowadzaniu firm zewnętrznych do ochrony lotnisk. Dlatego wracamy do pomysłu stworzenia własnych formacji, które będą chroniły lotnisko i będą w pełni kompatybilne z naszymi wymogami, a także zapewnią odpowiedni standard ochrony – mówił Szpikowski tuż po objęciu stanowiska.

Dziś wiemy już, że ochronę na lotnisku przejmie należąca do PPL spółka ACS, znana wcześniej pod nazwą Airport Cleaning Services.  Jak doszło do tego, że firma odpowiadająca za sprzątanie i czystość na lotnisku będzie ochraniać największy port w Polsce?

Zaczęło się od Babimostu

Przygotowania do przejęcia ochrony przez firmę sprzątającą zaczęły się 1 lutego, gdy ACS przejął wrocławską firmę ochroniarską Mar-Old, która czuwała nad bezpieczeństwem na lotnisku w zielonogórskim Babimoście. Dla lotniska zmieniła się jedynie nazwa – od 12 lutego ochraniają je ci sami pracownicy, tyle że pod szyldem ACS.

Czemu to przejęcie? W PPL słyszymy, że chodziło o uzyskanie licencji SUFO (Specjalistycznej Uzbrojone Formacje Ochronne), bez której ACS nie mógłby ochraniać lotniska Chopina.

– Do niedawna ACS była rzeczywiście jedynie firmą sprzątającą, jednak po dokonanym rozszerzeniu i przekształceniu jej działalności w oparciu o koncesje SUFO, czść sprzątająca będzie jedynie działalnością uzupełniającą, a głównym zakresem w oparciu o wszystkie wymagane przez prawo kryteria będzie ochrona na rzecz lotniska Chopina. Pracownicy zatrudnieni w ACS będą posiadać wszystkie niezbędne kwalifikacje i uprawnienia związane z wykonywaniem powierzonych zadań – wyjaśnia Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy lotniska Chopina.

Nowa firma – ci sami pracownicy

Ale to nie koniec zaskoczeń, bo jak udało nam się dowiedzieć, PPL przejął też część firmy Konsalnet, a ściślej – wszystkich etatowych pracowników Konsalnetu ochraniających lotnisko Chopina.

– Aktualnie trwają rozmowy PPL i spółki ACS z pracownikami Konsalnetu, dotyczące ustalania warunków pracy oraz wynagrodzenia. Konsalnet od stycznia aktywnie wspiera wszelkie działania mające na celu sprawne przejęcie przez PPL i/lub ACS wszystkich pracowników. Priorytetem jest zapewnienie ciągłości zabezpieczenia największego lotniska w kraju – mówi Bartosz Pawłowski, rzecznik prasowy Konsalnetu.

Nieoficjalnie wiemy, że rozmowy z pracownikami są trudne, bo lotniskowa spółka proponuje ludziom niższe pensje niż mieli w firmie ochroniarskiej. Dlatego ACS równolegle prowadzi zewnętrzny nabór na pracowników ochrony lotniska.

– Firma ACS będzie zatrudniać pracowników z odpowiednimi uprawnieniami – chodzi przede wszystkim o osoby z certyfikatem Operatora Kontroli Bezpieczeństwa wydanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego – mówi Przybylski.

Czy to dobra zmiana?

Skąd właściwie taka decyzja? PPL nie pozostawia wątpliwości – chodzi o to, by spółka miała pełną kontrolę nad służbami odpowiedzialnymi za ochronę lotniska.

– Firma ACS należy do grupy kapitałowej PPL. Dzięki temu zarządzający lotniskiem Chopina ma pełną kontrolę nad sposobem organizacji wykonywania powierzonych jej zadań i jakością wykonywanej usługi. Nowo organizowana część spółki, będzie budowana na bazie doświadczonej kadry zarządzającej. Gwarancję realizacji powierzonych zadań na wysokim poziomie daje nam również nadzór Straży Granicznej nad tą działalnością oraz kontrola i merytoryczne wsparcie Urzędu Lotnictwa Cywilnego – tłumaczy Przybylski.

Od 15 czerwca oprócz ACS ochroną na Chopinie w dalszym ciągu będzie się też zajmowała Straż Ochrony Lotniska. Podział zadań jest następujący:

– pracownicy ACS będą odpowiedzialni kontrolę bezpieczeństwa pasażerów, bagażu kabinowego, rejestrowanego oraz kontrolę bezpieczeństwa członków załóg statków powietrznych,

– SOL będzie zaś odpowiedzialna za kontrolę bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami, kontrolę dostępu do strefy zastrzeżonej lotniska oraz sprawdzanie pojazdów do niej wjeżdżających. SOL zajmie się też „bezpośrednią ochroną fizyczną terenu lotniska”.

Czy taka zmiana rzeczywiście gwarantuje lepszą ochronę lotniska? Tym bardziej zakładając, że port ochraniać będą te same osoby, które kilka miesięcy wcześniej nie sprawdziły się przy okazji kontroli ULC?

– Trochę dziwi nas ta sytuacja, zwłaszcza w kontekście uzasadnienia wypowiedzenia umowy. PPL nie zarzucał nam niedopilnowania obowiązków, stwierdzono jedynie, że prywatny podmiot nie może ochraniać państwowego lotniska. A potem do ochrony bierze się firmę sprzątającą – mówi nam osoba z Konsalnetu, chcąca zachować anonimowość.

Od zawsze podlegaliśmy szeregowi kontroli, ze strony ULC, PPL, straży granicznej i te kontrole zawsze wypadały dobrze. W moim przekonaniu lotnisko Chopina jest jednym z lepiej zabezpieczonych lotnisk w Europie. Naszą przewagą nad ACS jest większa elastyczność – mamy więcej wyszkolonych pracowników, których możemy przenosić na lotnisko w zależności np. od natężenia ruchu – dodaje nasz rozmówca.

PPL podpisze z ACS umowę na czas nieokreślony.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Jaj ciąg dalszy
mikrobit, 19 marca 2016, 11:13 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Komandosi będą przebrani za sprzątaczki, a karabiny będą mieli schowane w mopach i kijach od szczotki.
julk1, 19 marca 2016, 11:21 | odpowiedz
No tak... I znów została pogrzebana szansa na uzdrowienie sytuacji w kontroli bezpieczeństwa w WAW. Od czasu, gdy kontrolą zajął się Konsalnet, czuję się intruzem na lotnisku, a z tak nieprzyjemnym stosunkiem do pasażerów i opieszałością nie spotykam się nigdzie indziej. Zdarza się (ok. 10-20%), że trafi się ktoś rzeczowy, sympatyczny i myślący, dbający o sprawny przebieg kontroli i pomagający mało doświadczonym pasażerom - ale dziwnym trafem, zwykle podczas kolejnych wylotów już tych osób nie spotykam - widocznie nie pasują do zespołu... Ostatnio wyraziłem swoje niezadowolenie i wskazałem, że na szczęście już niedługo będę się z obecnymi "ochroniarzami" spotykał. Pracownik Konsalnetu odpowiedział mi: "Jeszcze się pan zdziwi, he he" i wrócił do pogawędki ze swoją koleżanką, a kolejka zablokowana pustymi kuwetami stała i stała i stała... Żenada.
WAW, 19 marca 2016, 11:34 | odpowiedz
Czy ja dobrze rozumiem, ze lotnisko mają ochraniać ci sami ludzie, którzy nie sprostali wymogom bezpieczeństwa podczas kontroli tylko, że z mniejsze pieniądze? Znaczy się cała szopka z bezpieczeństwem miała doprowadzić do tego aby było taniej? "Dobra zmiana"
kpt_morgan, 19 marca 2016, 11:41 | odpowiedz
Kolejna "dobra zmiana".
Tinerfenio, 19 marca 2016, 12:19 | odpowiedz
Wszystko nie chodzi o pieniądze tylko o politykę. Jak Pis doszedł do władzy od razu zaczął wprowadzać zmiany. A że w konsalnecie na gorze stoją ludzie nie przychylni pis to trzeba było zmienić. Poza tym wszystkie kontrolę z urzędu lotnictwa oraz pozostałe kontrolę były w porządku bo firma ciągle sprawowala i sprawuje kontrolę. Wiadomo było że gdyby ludzie zawalili to nikt by ich nie przyjął w nowej firmie. A place są na poziomie pracowników sprzątających więc nikt nie chce przyjść!!!!
Leszek, 19 marca 2016, 12:32 | odpowiedz
A jak zielone ludki prowadzily kontrole bezpieczenstwa to nie czuliscie sie lepiej? Czy konsalnet, czy zielone ludki, czy ACS - to sa te same osoby. Dlaczego? A no dlatego, ze sprostac wymogom aby zdobyc uprawnienia do kontroli bezpieczenstwa nie jest wcale latwo, szereg szkolen, egzaminow panstwowych, wszystko jest platne a nie jest latwe zeby zdac. Dlatego w calej Polsce nie ma takich ludzi duzo, co wiecej odchodzily one za czasow zielonych ludkow, za czasow konsalnetu, a teraz beda odchodzic z ACS, gdy tylko znajda lepiej platna i lepiej MOTYWUJACA prace. 2 tysiace, ktore chce placic spolka to drastyczne obciecie zarobkow. Drodzy pasazerowie, za takie pieniadze motywacji nie bedzie wcale wiec prawdopodobnie bedziecie jeszcze gorzej traktowani na lotnisku w Warszawie. Gdyby tym ludziom zaplacili godne pieniadze to i stosunek do pasazerow mieli by inny. Zapowiada sie, ze bedzie tylko gorzej na tak "prestizowym" lotnisku.
byku, 19 marca 2016, 12:33 | odpowiedz
Także od czerwca strach latać. Nowi niskooplacani pracownicy co wiąże się z niskim poziomem kontroli a w obecnych czasach jest wysokie ryzyko ataku terrorystów itd a zbliża się sezon, mistrzostwa Europy w piłce nożnej, szczyt nato oraz światowe dni młodzieży także będzie wesoło i ciekawe
Max, 19 marca 2016, 12:35 | odpowiedz
Nie można wszystkich pracowników mierzyć jedną miarą, są też tacy, którzy nigdy nie mieli tzw. wpadki z ULC czy Bezpieką, również nie mieli zatargów z pasażerami. Co do firmy ACS: oferują nędzne grosze, porównywalne do tych jakie zarabia Sprzątaczka. Czego się spodziewają, że za tak nędzne wynagrodzenie ludzie będą się starali, utrzymywali standardy? Wątpię. Obudzą się gdy coś pier.... tylko wtedy będzie już zapóźno. To kłamstwo, że wszyscy Konsalnetowcy przechodzą do ACS, znam wielu takich, którzy mimo wieloletniej pracy w SOL nie pracowali na Ciągach i nadal się tam nie widzą, zwłaszcza za takie pieniądze. ACS jest w czarnej d.... bo nie mają ludzi do pracy i dlatego ogłosili nabór. Praca jako OKB (operator kontroli bezpieczeństwa) jest bardzo trudna niewdzięczna i odpowiedzialna, niektóre z osób nie wytrzymują napięcia, zwłaszcza z tymi trudnymi pasażerami (a tacy też bywają) i poprostu odchodzą czasem po pierwszym dniu pracy. Powiem tylko, że życzę powodzenia nowej firmie ACS, zwłaszcza że ludzie w tej firmie nie mają bladego pojęcia o kontroli bezpieczeństwa.
AAA, 19 marca 2016, 12:49 | odpowiedz
bykuA jak zielone ludki prowadzily kontrole bezpieczenstwa to nie czuliscie sie lepiej?
Czułem się lepiej, bez porównania.
Czy konsalnet, czy zielone ludki, czy ACS – to sa te same osoby.
Niekoniecznie.
Gdyby tym ludziom zaplacili godne pieniadze to i stosunek do pasazerow mieli by inny.
Moim zdaniem, jednak najpierw powinna być rzetelna praca, a dopiero potem można rozmawiać o płacy, a obecna ekipa pokazuje, że nie potrafi bądź nie chce pracować. Co więcej, każdy przychodząc do pracy, wie jakie będzie mieć warunki finansowe. Jeśli warunki nie odpowiadają, nie korzystam z oferty pracy.
WAW, 19 marca 2016, 13:09 | odpowiedz
WAW
bykuA jak zielone ludki prowadzily kontrole bezpieczenstwa to nie czuliscie sie lepiej?
Czułem się lepiej, bez porównania.
Czy konsalnet, czy zielone ludki, czy ACS – to sa te same osoby.
Niekoniecznie.
Gdyby tym ludziom zaplacili godne pieniadze to i stosunek do pasazerow mieli by inny.
Moim zdaniem, jednak najpierw powinna być rzetelna praca, a dopiero potem można rozmawiać o płacy, a obecna ekipa pokazuje, że nie potrafi bądź nie chce pracować.Co więcej, każdy przychodząc do pracy, wie jakie będzie mieć warunki finansowe. Jeśli warunki nie odpowiadają, nie korzystam z oferty pracy.
to dziwne bo są to te same osoby, tak samo z SOLu, ze straży granicznej, jest bardzo dużo takich osób bo certyfikat uprawniający do kontroli bezpieczeństwa nie jest wydawany jak gazetki w biedronce. Praca w tym zawodzie musi być rzetelna, bo w innym wypadku pracownicy płacą z własnych kieszeni za nierzetelnie wykonaną pracę. Konsalnet, czyli firma cieciowska płaciła lepiej niż obecnie proponuje ACS - spółka "państwowa". Co do nie skorzystania oferty to tu się zgadzam, część uprawnionych osób na pewno odejdzie, co spowoduje w sezonie makabryczne kolejki, spóźnienia, nerwy. Dlatego, że nie będzie miał kto odprawiać pasażerów a nadchodzi szczyt NATO, EURO 2016, ŚDM, wakacje. Także zapowiada się ciekawie. Zamiast podchodzić do wszystkich urządzeń, pasażerowie będą podchodzić do 4, może 5. Nie bez powodu mówią - jaka płaca, taka praca. Państwo chce poprawić standardy bezpieczeństwa na Okęciu kosztem kontroli bezpieczeństwa? Absurd. Ja z taką świadomością, przy obecnym zagrożeniu terrorystycznym nie będę czuł się bezpiecznie jeśli przyjdzie mi gdzieś lecieć. Doskonale zdaje sobie sprawę mentalności w tym kraju. Nisko opłacany pracownik sprawujący kontrole bezpieczeństwa to jest wielkie ryzyko. Co więcej, za pieniądze proponowane przez spółkę, do pracy przyjdą emeryci i ludzie w podobnym wieku, którzy będą chcieli "dorobić". Okulary na nos, oglądania obrazu przez pół minuty, konsultacja z drugim pracownikiem, cofnięcie bagażu, wypakowanie kabelków i obraz jeszcze raz. Bardzo ciekawa wizja, prestiż lotniska idzie w dobrym kierunku.
byku, 19 marca 2016, 13:47 | odpowiedz
Puste kuwety ciuuulu trzeba odłożyć na miejsce, one same nie latają
WAWNo tak… I znów została pogrzebana szansa na uzdrowienie sytuacji w kontroli bezpieczeństwa w WAW. Od czasu, gdy kontrolą zajął się Konsalnet, czuję się intruzem na lotnisku, a z tak nieprzyjemnym stosunkiem do pasażerów i opieszałością nie spotykam się nigdzie indziej. Zdarza się (ok. 10-20%), że trafi się ktoś rzeczowy, sympatyczny i myślący, dbający o sprawny przebieg kontroli i pomagający mało doświadczonym pasażerom – ale dziwnym trafem, zwykle podczas kolejnych wylotów już tych osób nie spotykam – widocznie nie pasują do zespołu…Ostatnio wyraziłem swoje niezadowolenie i wskazałem, że na szczęście już niedługo będę się z obecnymi „ochroniarzami” spotykał. Pracownik Konsalnetu odpowiedział mi: „Jeszcze się pan zdziwi, he he” i wrócił do pogawędki ze swoją koleżanką, a kolejka zablokowana pustymi kuwetami stała i stała i stała… Żenada.
Max, 19 marca 2016, 13:49 | odpowiedz
Operatorów kontroli bezpieczeństwa w Polsce jest 1200, także wiadome jest ze musza być ci sami pracownicy, lecz jakby dobrze zarabiali to inaczej by wszystko wyglądało. A obecnie minister infrastruktury wymyślil zmianę firmy także do niego trzeba mieć pretensje i to on będzie odpowiedzialny za jakąś katastrofę, zamach
Freddy, 19 marca 2016, 13:55 | odpowiedz
Nie wiem do jakich szkół chodziliscie ale 168 godzin za które obecna firma wam płaci to 1860 bo tyle macie na umowie o pracę. ACS płaci wam 4200 i macie wszystko na umowie.
Spa, 19 marca 2016, 14:08 | odpowiedz
SpaNie wiem do jakich szkół chodziliscie ale 168 godzin za które obecna firma wam płaci to 1860 bo tyle macie na umowie o pracę. ACS płaci wam 4200 i macie wszystko na umowie.
Masz niewiarygodne źródło informacji. Na rękę proponują 2100 z groszami + premia, która owiana jest tajemnicą. Aby ją dostać trzeba spełnić szereg warunków. Wychodzi jakieś 3 tys brutto. W ogólnym rozrachunku liczą się pieniądze a nie to, że ktoś dostał umowę o pracę i to wszystko co zarobi. Pracownicy wolą przepracować 200h w miesiącu i zarobić więcej (umowa o prace + zlecenie) niżeli 168h i dostać ochłap w wysokości 2100 zł bo premii w ACS jeszcze nikt nie widział. Liczy się to, jakie pieniądze każdy indywidualnie musi zarobić, żeby utrzymać siebie i rodzinę. Dla porównania, praca w biedronce na dzień dobry niecałe 2 tys na rękę, praca w Lidlu, około 2,5 tys, Auchan ok. 2 tys, TVN 2,5 tys. Odpowiedzialność na lotnisku a w markecie bez porównania (od razu uprzedzę, że sam na miejscu tych ludzi wolał bym prace w markecie biorąc pod uwagę pieniądze). Co to w ogóle jest za argument, że wszystkie pieniążki są na umowie o pracę skoro nie są adekwatne do wykonywanej pracy, do szkodliwych warunków, do ponoszonego stresu z powodu kontroli ze strony ULC, komisjii europejskiej czy też działu bezpieczeństwa Portów Lotniczych?
byku, 19 marca 2016, 14:24 | odpowiedz
MaxPuste kuwety ciuuulu trzeba odłożyć na miejsce, one same nie latają
Ja zawsze swoją zabieram i idę do stołu za końcem taśmy. Stąd, pakując się, dobrze widzę, co się wyprawia. Nie bronię niekumatych pasażerów, nie o tym tu mowa. Praca z ludźmi jest ciężka, nie kwestionuję tego, ale każdy wie, na co się pisze.
WAW, 19 marca 2016, 14:28 | odpowiedz
Panie redaktorze firma ACS proponuje pracownika konsalnetu 4200 brutto za etat a w konsalnecie mają 1860 brutto na umowie o pracę to nie wiem jakim cudem firma ACS chce przejąć pracowników za mniejsze wynagrodzenie problemem jest to że w ACS będzie można pracować tylko etat czyli 168 godz.a w konsalnecie można pracować 400 za 17zł na godz. na umowie sieciowej.Ps. I teraz proszę sobie zadać pytanie czy taki pracownik może zapewnić prawidłową kontrolę bezpieczeństwa gdy pracuje tyle godzin.
qwert, 19 marca 2016, 14:29 | odpowiedz
Ciekawe do jakiej ty szkoły chodziłas/chodziles, ale jesteś niskiego poziomu świadomości bo nikt nie proponuje nawet 4200brutto, a obecnie tyle netto pracownik zarobi przy 200 h
SpaNie wiem do jakich szkół chodziliscie ale 168 godzin za które obecna firma wam płaci to 1860 bo tyle macie na umowie o pracę. ACS płaci wam 4200 i macie wszystko na umowie.
Leszek, 19 marca 2016, 14:32 | odpowiedz
Tak w acsie 168 h miesięcznie plus 400h nadgodzin w skali roku, rozliczenia rocznego które w ekstremalnych warunkach może wejść tutaj w życie i ma wejść.
qwertPanie redaktorze firma ACS proponuje pracownika konsalnetu 4200 brutto za etat a w konsalnecie mają 1860 brutto na umowie o pracę to nie wiem jakim cudem firma ACS chce przejąć pracowników za mniejsze wynagrodzenie problemem jest to że w ACS będzie można pracować tylko etat czyli 168 godz.a w konsalnecie można pracować 400 za 17zł na godz. na umowie sieciowej.Ps. I teraz proszę sobie zadać pytanie czy taki pracownik może zapewnić prawidłową kontrolę bezpieczeństwa gdy pracuje tyle godzin.
Max, 19 marca 2016, 14:34 | odpowiedz
Szereg warunków do zdobycia premi -wykrywalnosc TIP 80-100% -jak najmniej absencji chorobowe. -nieuzasadnionych skarg od pasażerów Naprawdę duże wymagania:-) źródło dyrektor na spotkaniu. Jeżeli masz umowę o pracę przysługuje Ci urlop którego nie było w firmie obecnej, jeżeli złapie Cię chorobą będziesz miał płacone a teraz jak zachorowalem dostałem 50zl. Mnie interesuje pracować etat wziąść 4200brutto =2900netto. Ja mam rodzinę i wolnych chwilach chce przebywać z nią A nie na Porcie i pracować po200-300 godzin jak ma to miejsce. Spanie na monitorze w ciągu 20min. Będę pracowal etatowe godziny jestem wyspa by efektywny w pracy miły dla pasażera z czego Port będzie zadowolony.
Spa, 19 marca 2016, 14:36 | odpowiedz
Ciekawe kto i kiedy proponuję 4200 brutto, wczoraj byłem na spotkaniu i nawet nie ma mowy o takiej kwocie, chyba że dowódca albo zastępca dowódcy. I jaki etat 168 h? Jak oni nie wiedzą jak będzie wyglądał etat, czy 168 h czy w sezonie nadgodziny, jaką pracę, czy po 8 h czy po 12 h Kompletnie nie mają pojęcia co ma być Nie ma regulaminu pracy Narazie szukają jeleni do pracy I wg mnie jak pójdziesz podpisać umowę albo na spotkanie to się Rozczarujesz że nagle inne masz warunki
SpaSzereg warunków do zdobycia premi-wykrywalnosc TIP 80-100%-jak najmniej absencji chorobowe.-nieuzasadnionych skarg od pasażerówNaprawdę duże wymagania:-) źródło dyrektor na spotkaniu.Jeżeli masz umowę o pracę przysługuje Ci urlop którego nie było w firmie obecnej, jeżeli złapie Cię chorobą będziesz miał płacone a teraz jak zachorowalem dostałem 50zl.Mnie interesuje pracować etat wziąść 4200brutto =2900netto.Ja mam rodzinę i wolnych chwilach chce przebywać z nią A nie na Porcie i pracować po200-300 godzin jak ma to miejsce. Spanie na monitorze w ciągu 20min. Będę pracowal etatowe godziny jestem wyspa by efektywny w pracy miły dla pasażera z czego Port będzie zadowolony.
Leszek, 19 marca 2016, 14:41 | odpowiedz
Obecnie jest dużo ludzi w konsalnecie i jest dużo nadgodzin. Więc w jaki sposób acs ma ogarnąć kontrolę bezpieczeństwa mniejsza liczba ludzi i mniejsza liczba roboczogodzin??? Tutaj już nie warto komentować czy będą nadgodziny
LeszekCiekawe kto i kiedy proponuję 4200 brutto, wczoraj byłem na spotkaniu i nawet nie ma mowy o takiej kwocie, chyba że dowódca albo zastępca dowódcy. I jaki etat 168 h? Jak oni nie wiedzą jak będzie wyglądał etat, czy 168 h czy w sezonie nadgodziny, jaką pracę, czy po 8 h czy po 12 hKompletnie nie mają pojęcia co ma byćNie ma regulaminu pracyNarazie szukają jeleni do pracyI wg mnie jak pójdziesz podpisać umowę albo na spotkanie to się Rozczarujesz że nagle inne masz warunki
SpaSzereg warunków do zdobycia premi-wykrywalnosc TIP 80-100%-jak najmniej absencji chorobowe.-nieuzasadnionych skarg od pasażerówNaprawdę duże wymagania:-) źródło dyrektor na spotkaniu.Jeżeli masz umowę o pracę przysługuje Ci urlop którego nie było w firmie obecnej, jeżeli złapie Cię chorobą będziesz miał płacone a teraz jak zachorowalem dostałem 50zl.Mnie interesuje pracować etat wziąść 4200brutto =2900netto.Ja mam rodzinę i wolnych chwilach chce przebywać z nią A nie na Porcie i pracować po200-300 godzin jak ma to miejsce. Spanie na monitorze w ciągu 20min. Będę pracowal etatowe godziny jestem wyspa by efektywny w pracy miły dla pasażera z czego Port będzie zadowolony.
Max, 19 marca 2016, 14:44 | odpowiedz
Byłem na spodkaniu zaproponowana została mi taką kwota. Podpisana umowa. Kierownicy emeryci z SG dawno podpisali umowy. Nie zapominaj ze Porty mialy juz kontrole i wiedza jak to wyglada.
Spa, 19 marca 2016, 14:45 | odpowiedz
Byłem na rozmowie, nie potrzebują ludzi z wieloletnim doświadczeniem,tylko tanich, ugadali się z firmą która dała ciała, że kadra przechodzi z Konsalnetu do ACS z automatu, tak tak , ta sama która dała ciała...
amatorszczyzna, 19 marca 2016, 14:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
kpt_morganCzy ja dobrze rozumiem, ze lotnisko mają ochraniać ci sami ludzie, którzy nie sprostali wymogom bezpieczeństwa podczas kontroli tylko, że z mniejsze pieniądze? Znaczy się cała szopka z bezpieczeństwem miała doprowadzić do tego aby było taniej? „Dobra zmiana”
przeciez to był zarzut wyssany z palca konsalnet został załozony przez byłych ubeków i w IV RP jako taki nie mógł funkcjonować po prostu kolejna #dobrazmiana#
becek, 19 marca 2016, 14:55 | odpowiedz
Te zielone ludziki, to była pierwsza i ostatnia profesjonalna, i dobrze opłacana ekipa.W Bajki o profesjonaliźmie SG i Konsalnetu nikt kto zna temat nie wierzy...
amatorszczyzna, 19 marca 2016, 14:59 | odpowiedz
Przecież te zielone ludziki są w konsalnecie
amatorszczyznaTe zielone ludziki, to była pierwsza i ostatnia profesjonalna, i dobrze opłacana ekipa.W Bajki o profesjonaliźmie SG i Konsalnetu nikt kto zna temat nie wierzy…
Ar, 19 marca 2016, 15:47 | odpowiedz
Nie rozumiem, warunki ACS są uczciwe, przynajmniej na podstawie tego co czytam w komentarzach. 4200 brutto to pensja jak z kosmosu. Do tego jeszcze premie. Nie do wiary. To kupa kasy! O co tu chodzi. A warunki uzyskania premii prawie żadne. Wykrywalność tipów na poziomie 80%? To standard dla każdego OKB. Brak absencji chorobowej? Pewnie najlepiej byłoby dostawać 5 tysi za siedzenie w domu na chorobowym. A skargi od pasażerów? Ludzie którzy nie potrafią profesjonalnie obsługiwać pasażerów w ogóle nie powinni pracować. Zarzut że ACZ to firma sprzątająca? Ludzie! A Konsalnet to nie? Zauważcie kilka podstawowych faktów. Uczciwa umowa. Doliczcie dodatki za pracę w godzinach nocnych i w dni świąteczne. Urlop za który wam zapłacą tak jak byście byli w pracy, a nie 1200zł. I wiele, wiele innych. W czarnuchach tego nie ma. I wszyscy o tym wiedzą.
Flips, 19 marca 2016, 16:29 | odpowiedz
Jesteś śmieszny Nie na Żadnej umowy na 4200 brutto. 4200 brutto możesz otrzymać raz na 3 miesiące wraz ze wszystkimi dodatkami, za noce, za premie itd. Jest to max kwota jaką można otrzymać jako wzorowy pracownik przy wzorowej pracy i to w dodatku raz na 3 miesiące. Także to już nie jest takie super. Bo podstawowa pensja co miesiąc wynosi 2100 bądź 2400 do ręki
FlipsNie rozumiem, warunki ACS są uczciwe, przynajmniej na podstawie tego co czytam w komentarzach. 4200 brutto to pensja jak z kosmosu. Do tego jeszcze premie. Nie do wiary. To kupa kasy! O co tu chodzi. A warunki uzyskania premii prawie żadne. Wykrywalność tipów na poziomie 80%? To standard dla każdego OKB. Brak absencji chorobowej? Pewnie najlepiej byłoby dostawać 5 tysi za siedzenie w domu na chorobowym. A skargi od pasażerów? Ludzie którzy nie potrafią profesjonalnie obsługiwać pasażerów w ogóle nie powinni pracować. Zarzut że ACZ to firma sprzątająca? Ludzie! A Konsalnet to nie? Zauważcie kilka podstawowych faktów. Uczciwa umowa. Doliczcie dodatki za pracę w godzinach nocnych i w dni świąteczne. Urlop za który wam zapłacą tak jak byście byli w pracy, a nie 1200zł. I wiele, wiele innych. W czarnuchach tego nie ma. I wszyscy o tym wiedzą.
Zdzich, 19 marca 2016, 16:39 | odpowiedz
A ty filip to chyba z konopi... Nic takiego nie ma
FlipsNie rozumiem, warunki ACS są uczciwe, przynajmniej na podstawie tego co czytam w komentarzach. 4200 brutto to pensja jak z kosmosu. Do tego jeszcze premie. Nie do wiary. To kupa kasy! O co tu chodzi. A warunki uzyskania premii prawie żadne. Wykrywalność tipów na poziomie 80%? To standard dla każdego OKB. Brak absencji chorobowej? Pewnie najlepiej byłoby dostawać 5 tysi za siedzenie w domu na chorobowym. A skargi od pasażerów? Ludzie którzy nie potrafią profesjonalnie obsługiwać pasażerów w ogóle nie powinni pracować. Zarzut że ACZ to firma sprzątająca? Ludzie! A Konsalnet to nie? Zauważcie kilka podstawowych faktów. Uczciwa umowa. Doliczcie dodatki za pracę w godzinach nocnych i w dni świąteczne. Urlop za który wam zapłacą tak jak byście byli w pracy, a nie 1200zł. I wiele, wiele innych. W czarnuchach tego nie ma. I wszyscy o tym wiedzą.
Guu, 19 marca 2016, 16:40 | odpowiedz
Zapomniałeś dodać naruszenia lub uchybienia zauważone przez SG, któa stoi za Toba i nadzoruje kontrolę. Oczywiście nowi, niedoświadczeni pracownicy za 2100 netto nie będą popełniali żadnych błędów. Powodzenia. Żeby mieć niecałe 2800 netto (w tym są wliczone 2 premie, cykl = 1. miesiąc - 2800, 2 miesiąc - 2800, 3 miesiąc - 3500) musisz mieć 2 lata stażu jako operator kontroli, około połowa obecnych pracowników może sięjedynie pochwalić takim stażem, reszta to młodzi operatorzy, którym proponuje się 2100 netto + wątpliwa premia. Jeśli wierzysz w coś, czego nie dostałeś na papierze to musisz być naiwny, umów jeszcze nie ma i nie będzie przez najbliższy czas. Nie jest jeszcze określony regulamin pracy, nie ma konkretów w związku ze świadczeniami socjalnymi. Jeśli liczysz na 2900 netto (faktycznie 2800 netto) to nisko się cenisz. Jeśli masz uprawnienia i wiesz jak wygląda praca na ciągach pasażerskich w sezonie to na prawdę nisko. Przy 200h, czyli przy niewielkim wysiłku i zmęczeniu, zarobisz dużo więcej niż oferuje firma sprzątająca. Co więcej nie ma ludzi do pracy, aby każdy pracował tylko i wyłącznie 168h, oni zdają sobie z tego sprawę i w rachubę wchodzą tzw. dodatki. Tak czy siak ten kto będzie chciał to będzie miał nadgodziny, więc tak samo jak w Konsalnecie, tak i w spółce "państwowej" będzie więcej niż etat. Ktoś tam chyba nie zrozumiał, zielone ludziki to obecnie Konsalnet. Ludzie nie potrafią obsługiwać pasażerów, a ludzie potrafią się zachować jak należy? Nie potrafią, niestety, niejednokrotnie trafiają się chamidła, złośliwości, nie uzasadnione oczywiście bo nigdy wcześniej człowieka nie widzieli a już jest negatywnie nastawiony. ACS to firma sprzątająca, a Konsalnet ochoniarska, różnica jest. Umowa może być uczciwa, natomiast warunki pracy przy nieznośnych pasażerach, nie myjących się, chorych, mających problemy ze skórą, ze stomią, agresywnych nie są uczciwe, płaca za nic w świecie nie jest adekwatna do obowiązków i odpowiedzialności w czasach tak wysokiego zagrożenia terrorystycznego. Godziny nocne to w przybliżeniu 106 zł brutto gdyby ktoś nie wiedział.
leon, 19 marca 2016, 16:44 | odpowiedz
nie wiem co napisac..? Zal mi Was wszystkich!!!! Jestescie tylka kupa choloty, ktora nie potrafi trzymac sie razame!!!! Umiecie krzyczec i wychodzic szybko z sali konferencyjnej, by potem biec na rozmowe z nowymi pracodawcami. Zenada!!! miejcie jaja i postawcie sie!!!
kali, 19 marca 2016, 16:45 | odpowiedz
W konsalnecie dają 3700 netto na rękę za 200h. Masz normalnie płacone urlop i chorobowe. ACS nie przedstawił jeszcze nikomu żadnej umowy/regulaminu pracy. Wszystkie panie które prowadzą rekrutację mówią każdemu co innego. Mało tego nie wiem jak wy chcecie wyżyć za 3 tysie na rękę zwlaszcza że wi€kszość osób albo dojeżdża z bardzo daleka albo wynajmuje w wawie. A robi to tylko dlatego ze konsalnet pozwalal zarobić. Odliczcie 1500zł za wynajem od 3000 za małą kawalerkę. To lepiej wrócić w swoje strony żeby nie wynajmować i robić sobie spokojnie za 1500zł i masz to samo bez dużej odpowiedzialności. No i niech jeszcze wprowadza system 8-kowy mkowy śmiech na sali.
elva, 19 marca 2016, 16:45 | odpowiedz
Ludzie, co za bzdury piszecie. Faktem jest, że płacą nam 4200 zł brutto ale miejcie jaja i określcie się w końcu. Bo większość z was poszła i zadeklarowała się do przejścia do ACS!!!
kail, 19 marca 2016, 16:52 | odpowiedz
4200 brutto chyba cie głowa boli, nie siej fermentu
kailLudzie, co za bzdury piszecie. Faktem jest, że płacą nam 4200 zł brutto ale miejcie jaja i określcie się w końcu. Bo większość z was poszła i zadeklarowała się do przejścia do ACS!!!
Ase, 19 marca 2016, 16:58 | odpowiedz
A odnośnie słabej jakości ochrony konsalnetu. Ktoś puścił famę że przeniesiono przedmioty niebezpieczne (atrapę broni) podczas testu kontroli. Ale sprostowania juz nikt nie naglosnil. http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarzenia/0/199/szczegoly.html Radzę puknac sie w czolo i poukladac sobie ze konsalnet dostal wypowiedzenie w tym samym czasie co zmienila sie wladza w rzadzie i razem z tym stanowiska kierownicze objeli inni ludzie. A ludzie wszystko lykaja...banda ignorantow.
elva, 19 marca 2016, 17:16 | odpowiedz
Stawka obecna jest 17zł na godzinne chyba ze jesteś z SG to jest większa, albo jest umowa o prace za 1860 zł. jeżeli ACS proponuje 4200 to chyba jest lepiej niż w obecnej firmie. Nie rozumień tego poruszenia. trzeba skończyć gimnazjum i podstawowa wiedze z matematyki. Były dyrektor obecnej firmy nie pomylił się w piśmie pisząc po jednym z audytów ze większość pracowników OKB posiada "gangrenę mózgu i nie potrafią policzyć do 10". czytając komentarze 4200 brutto jest naprawdę większe niż 1860 brutto dla tych co nie potrafią zliczyć do 10 podpowiadamy jest więcej.
zyczliwy, 19 marca 2016, 17:24 | odpowiedz
Tu zapewne chodzi o bezpieczenstwo a nie o pieniadze he he. Dwa tysiace za bezpieczenstwo. Mowia ze super warunki, miedzynarodowe srodowisko i te inne duperele. Chyba ktos wzial kase i chce zaoszczedzic dla siebie. Szkoda komentowac. Ale pekla opona Prezydenta wielki bum a jak beda spadac samoloty ciekawe kto beknie chyba ten operator kontroli bezpieczenstwa ktoremu placa 2 tys.
Okb, 19 marca 2016, 17:32 | odpowiedz
Dodam moze jeszcze tyle ze, ze w poniedzialek Pan Szpikowsi ma sie spotkac sie z Ministrem Adamczykiem, i ma mu przedstawic faktyczny stan osobowy..... A takowego nie posiada!!! Na stan dzisiejszy ludzie ida tam by dowiedziec sie jakie warunki pracy im stawiaja... a to co im mowia to po prostu ZENADA!!!!! Mlody pracownik mimo tego iz jest dobry w tym co robi ma dostac 1950 zl na reke!!! to jest po prostu smieszne majac na uwadze ogrom pracy jaki trzeba wykonac. To naprade cieszki kawalek chleba... Ludzie sa nararzeni na stres, jak i na wykonczenie fizyczne.Pasazerowie, ktorzy tu sie wypowiadaja na forum, to chyba jacys furiaci, ktorzy nie maja pojecie o kontroli bezpieczenstwa. Jestesmy ostatnia lina miedzy samolotem a pasazerami... I jak widac, jak na razie Jestesmy w tym Dobrzy, bo nie zamknieto tego lotniska!!! Nie bylo takiego faktu, by wnoszono bron czy co kolwie, a operatorzy tego nie wykryli... to bdura i [pomuwienia\!!! Ludzie, ktorzy lataja dosc czesto chwala Nas za profesjonalizm. Sam spotkalem sie z tym ze pasazer z Izraela stwierdzil ... ze kontrrola jest wnikliwsza niz w Teiawiwie.
kali, 19 marca 2016, 17:35 | odpowiedz
Nie ma czegoś takiego jak 4200 brutto, otwórz oczy. Tak, Konsalnet płaci za etat 1860 zł tylko, że każdy ma dodatkowo zlecenie. Tak działają firmy cieciowskie i tego nie przeskoczysz. Faktem jednak jest to, że na tym zleceniu dają zarobić i to znacznie więcej niż proponuje ACS (ACS też nie jest święty bo zamiast dać podstawową tyle ile wynosi z premiami to oszczędzają dając mniej podstawy a dodając premie, których możesz nie zobaczyć - jeszcze w ACS nikt nie widział premii). Z matematyki póki co powinieneś podszkolić się Ty. Nikt z przyjezdnych za takie pieniądze nie przeżyje, nawet jeśli to jest wszystko na umowie o pracę. Konsalnet dawał zlecenia i można było zarobić - bo w ogólnym rozrachunku liczy się to co masz w kieszeni, a nie to, że możesz pochwalić się, że masz Umowę o prace, ale ledwo Ci na wszystko starcza. Dodam tylko tyle, że ACS dostał 10 mln dofinansowania od Portów na "rozkręcenie" projektu. PS. Ludzie z "ulicy" dostają jeszcze mniej niż 2100 na rękę Oczywiście, że beka operator, puszczasz prawdziwą bombę i idziesz siedzieć, bez dyskusji. Za jedyne 2100. Doszło do tego, że Państwo oszczędza na bezpieczeństwie. Co za kraj.
leon, 19 marca 2016, 17:39 | odpowiedz
Dla tych co wiedza tyle co nic. Ogolnie ktos puscil fame ze cos sie stalo a czego tak naprawde nie bylo. Jakis pretekst musial byc dla nowego rzadu to se wymyslili. Kto w temacie ten wie o co chodzi. Popsuc komus opinie latwo. A sprostowania nikt nie naglosnil. Ludzie zawsze beda niezadowoleni z kontroli bo jest to wkraczanie w strefe osobista. http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/aktualnosci-i-wydarzenia/0/199/szczegoly.html
elvaa, 19 marca 2016, 17:45 | odpowiedz
Czy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
zyczliwy, 19 marca 2016, 17:48 | odpowiedz
leonNie ma czegoś takiego jak 4200 brutto, otwórz oczy. Tak, Konsalnet płaci za etat 1860 zł tylko, że każdy ma dodatkowo zlecenie. Tak działają firmy cieciowskie i tego nie przeskoczysz. Faktem jednak jest to, że na tym zleceniu dają zarobić i to znacznie więcej niż proponuje ACS (ACS też nie jest święty bo zamiast dać podstawową tyle ile wynosi z premiami to oszczędzają dając mniej podstawy a dodając premie, których możesz nie zobaczyć – jeszcze w ACS nikt nie widział premii). Z matematyki póki co powinieneś podszkolić się Ty. Nikt z przyjezdnych za takie pieniądze nie przeżyje, nawet jeśli to jest wszystko na umowie o pracę. Konsalnet dawał zlecenia i można było zarobić – bo w ogólnym rozrachunku liczy się to co masz w kieszeni, a nie to, że możesz pochwalić się, że masz Umowę o prace, ale ledwo Ci na wszystko starcza. Dodam tylko tyle, że ACS dostał 10 mln dofinansowania od Portów na „rozkręcenie” projektu.PS. Ludzie z „ulicy” dostają jeszcze mniej niż 2100 na rękęOczywiście, że beka operator, puszczasz prawdziwą bombę i idziesz siedzieć, bez dyskusji. Za jedyne 2100. Doszło do tego, że Państwo oszczędza na bezpieczeństwie. Co za kraj.
kali, 19 marca 2016, 17:58 | odpowiedz
Wygląda na to, że Twoim celem jest zbieranie kasy za leżenie w domu. Nisko się cenisz mając wszystkie uprawnienia i doświadczenie (zakładam, że je masz). Nie pojmujesz jednej ważnej rzeczy. Wychwalasz firmę sprzątającą i akceptujesz warunki, które Ci proponują, a za miesiąc lub dwa możesz wywalczyć więcej, gdybyś się cenił. Ale po co? Pierwszy raz umowę o pracę na większą kwotę niż najniższa dostaniesz, że takie wg Ciebie korzystne warunki są? Ja tylko mówię, że Konsalnet płacił lepiej niż obecnie proponuje ACS. Za tą pracę oferta finansowa jest poniżej pewnego poziomu, na który Ty się godzisz. Umówmy się, jesteśmy warci więcej niż to co proponują, każdy chce pracować ale nie za takie wynagrodzenie.
leon, 19 marca 2016, 17:59 | odpowiedz
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
elva, 19 marca 2016, 18:00 | odpowiedz
Obecna firma miała wziąć 120milionów za trzy lata bycia na lotnisku to było ją stać na t żeby dać większa stawkę bądź umowę o prace na godnych warunkach. A nie pajdy dyrektora po 1000zł.
spa, 19 marca 2016, 18:01 | odpowiedz
Buraku Filipie!!!!! Widze ze chyba nie znasz specyfiki pracy jako OKB. Dla mnie jestes ignorantem, lub jednym z emerytow, ktorzy pracuja na Lotnisku!!!!? Nie mam zamiaru robic kreciej roboty, ale musze przyznac ze jest wsrod Nas sporo osob... emerytow,rencistow, osob w podeszlym wieku, ktore nie widza co im lata w kuwetach!!! I tacy ludzie beda pracowac, bomaja jeszcze emeryture!!! Ccyba tez jestes emerytem?
kali, 19 marca 2016, 18:12 | odpowiedz
elva
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
Firma k. napewno nie płaci stawki godzinowej na zwolnieniu lekarskim na urlopie zgadzam się płacą. Będąc na l-4 dostałem 32 zł ponieważ miałem tylko zlecenie i uważasz że to jest wporzadku firma która wygrała przetarg za 120 milionów. Dlaczego nie walczycie o lepsze warunki w obecnej firmie tylko godzinki walucie ponieważ tak jest łatwiej prawda?
zyczliwy, 19 marca 2016, 18:13 | odpowiedz
łatwiej jest zgodzić się na proponowane wynagrodzenie przez ACS zamiast wywalczyć coś więcej czekając do końca?
leon, 19 marca 2016, 18:18 | odpowiedz
Acs spółka ppl, was (welcome airport service) również, mają zapisane premie w umowach,lecz nigdy ich nie Widzieli i to samo Będzie tutaj w acs w kontroli. Także niech porty i ministerstwo Oszczędzaja na bezpieczeństwie a skutki będą jak Za granicą. Ogólnie istnieje Teza : Lepiej przeciwdziałać niż leczyć Ale tutaj ppl i ministerstwo działa na odwrót
leonłatwiej jest zgodzić się na proponowane wynagrodzenie przez ACS zamiast wywalczyć coś więcej czekając do końca?
Lech, 19 marca 2016, 18:28 | odpowiedz
Brawo Lechu!!!!!!! Masz jaja zeby to napisa!!!! Oczywiscie ze bedzie tak, jak piszesz. Ludzie stwierdza tak.... Leci wszystko procz broni., siekiery i bomby!!! Ja juz to przrerabialem z ludzmi. Teraz zozstaje pytanie do Pana Ministra Adamczyka, czy chce lotnisko bezpieczne czy nie? Pan Dyrektor Szpikowski mysle ze nie informuje Pana Ministra o stanie faktycznym!!! A akt jest taki zeza takie pieniadze jakie proponuje acs poleci wszystko!! I TO JEST SMUTNE, A NAWET TRAGICZNE!!! LUDZIE W RZADZIE NIE ROZUMIEJA CO TO KONTROLA BEZBIEZENSTWA!!!
kali, 19 marca 2016, 18:47 | odpowiedz
Nie znoszę lotniska WAW, wiecznie naburmuszona, niemiła ochrona. W dodatku nieznająca angielskiego i krzycząca na obcokrajowców w języku polskim. Przecież to jest kompromitacja.
niezadowolon, 19 marca 2016, 20:09 | odpowiedz
zyczliwy
elva
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
Firma k. napewno nie płaci stawki godzinowej na zwolnieniu lekarskim na urlopie zgadzam się płacą. Będąc na l-4 dostałem 32 zł ponieważ miałem tylko zlecenie i uważasz że to jest wporzadku firma która wygrała przetarg za 120 milionów. Dlaczego nie walczycie o lepsze warunki w obecnej firmie tylko godzinki walucie ponieważ tak jest łatwiej prawda?
A to jak masz tylko zlecenie to po 1 albo tak chciales od poczatku albo po 2 nie wywalczyles sobie umowy albo po 3 jestes nowym pracownikiem :) . Jak masz umowe i zlecenie to placa 80% ze stawki godzinowej na l4. Jak nie wiesz to popytaj. Jak dajesz sie robic w konia i nie znasz swoich praw to twoja strata. I teraz widac dlaczego zadowalasz sie marnym 4200 brutto hahah.
elva, 19 marca 2016, 20:57 | odpowiedz
masakra ludziom chcą dać 2100 2400 2700 netto bez dodatków jakie ma SOL i wogóle czysta goła pensja i "spadaj cieciu" niech zrozumią że kontrola bezpieczeństwa portu lotniczego powinna stać na najwyższym poziomie pracownicy powinni być skupieni cały czas a nie jaja se robić i mieć wyjebane bo co? bo dostaja pensje głodowe średnia pensja na europejskim lotnisku na nasze wynosi pow. 8 tys złotych proponuje żeby w końcu przejrzał na oczy nowy dyrektorek i dał ludziom połowe netto!! Pozdrawiam
solow, 19 marca 2016, 21:02 | odpowiedz
Za te $ to minimum 50% operatorów pójdą na zwolnienie na całe wakacje ?
Okb, 19 marca 2016, 22:12 | odpowiedz
elva
zyczliwy
elva
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
Firma k. napewno nie płaci stawki godzinowej na zwolnieniu lekarskim na urlopie zgadzam się płacą. Będąc na l-4 dostałem 32 zł ponieważ miałem tylko zlecenie i uważasz że to jest wporzadku firma która wygrała przetarg za 120 milionów. Dlaczego nie walczycie o lepsze warunki w obecnej firmie tylko godzinki walucie ponieważ tak jest łatwiej prawda?
A to jak masz tylko zlecenie to po 1 albo tak chciales od poczatku albo po 2 nie wywalczyles sobie umowy albo po 3 jestes nowym pracownikiem . Jak masz umowe i zlecenie to placa 80% ze stawki godzinowej na l4. Jak nie wiesz to popytaj. Jak dajesz sie robic w konia i nie znasz swoich praw to twoja strata. I teraz widac dlaczego zadowalasz sie marnym 4200 brutto hahah.
Tak wolę dostać 4200 brutto niż jak niewolnik pracować po 300 godzin.i wy się operatorami kontroli bezpieczeństwa nazywacie po tylu godzinach pracy i piszecie że najwyższych standardach bezpieczeństwa śmieszni jesteście.Prawda jest taka że i tak przyjedziecie do ACS
zyczliwy, 19 marca 2016, 22:25 | odpowiedz
Tak wolę dostać 4200 brutto niż jak niewolnik pracować po 300 godzin.i wy się operatorami kontroli bezpieczeństwa nazywacie po tylu godzinach pracy i piszecie że najwyższych standardach bezpieczeństwa śmieszni jesteście.Prawda jest taka że i tak przyjedziecie do ACS
zyczliwy, 19 marca 2016, 22:28 | odpowiedz
SpaSzereg warunków do zdobycia premi-wykrywalnosc TIP 80-100%-jak najmniej absencji chorobowe.-nieuzasadnionych skarg od pasażerówNaprawdę duże wymagania:-) źródło dyrektor na spotkaniu.Jeżeli masz umowę o pracę przysługuje Ci urlop którego nie było w firmie obecnej, jeżeli złapie Cię chorobą będziesz miał płacone a teraz jak zachorowalem dostałem 50zl.Mnie interesuje pracować etat wziąść 4200brutto =2900netto.Ja mam rodzinę i wolnych chwilach chce przebywać z nią A nie na Porcie i pracować po200-300 godzin jak ma to miejsce. Spanie na monitorze w ciągu 20min. Będę pracowal etatowe godziny jestem wyspa by efektywny w pracy miły dla pasażera z czego Port będzie zadowolony.
Co to za głupoty , proszę w takim razie udostępnić nowym pracownikom regulamin pracy , płacy Acs , ile zostało w ostatnim roku wypłaconych premi obecnym pracownikom . Hymm a to ze dostają sto złoty za nie chodzenie na zwolnienia w którym kodeksie pracy jest uwzględnione , a jak ktoś jest chory za dużo razy do nie zwalniacie ludzi !!! Myślenie nie boli , przemysł co piszesz !!! W konsalnecie ludzie chodzili i chodzą na urlopy , nie zarabiają 1800 , smieszne pomysł troche. 4200 to dobre he he to dajcie tyle czekam na tel. Moze napisz ze sa to koszy pracodawcy , brutto to jest około 3400 a netto to 2400 , a premie sa obłożone waszymi upodobaniami nawet godziny nocne zryczałtowaliscie , a staży pracy nie liczycie !!!! Ile klas podstawówki skonczylaś/eś. Względy bezpieczenstwa macie w dup.. , wam chodzi o kasę tylko i wyłącznie , zwiększanie ilośc lotów -kierunków , sami ich sprawdzajcie jak tak dobrze płacicie- jak to było " GODNE WYNAGRODZENIE" Myślicie ze jest ktoś w stanie wykonywać prace poprawnie za taką kasę . Oby nikt nie wpadł na pomysł jak ochrona z Egiptu ( jak jestes tak w temacie bedziesz wiedziec o co chodzi -POWODZENIA ha ha ha
Myszka, 19 marca 2016, 22:45 | odpowiedz
śmieszny to akurat jestes Ty, cenisz się tak nisko, że nie ładnie tutaj to porównać. Ty się za 4200 brutto (w tym 2 premie) będziesz nazywał tanim operatorem, będziesz się jeszcze cieszył z tego jak Cie na kase będą przekręcać. Takich pracowników właśnie potrzebuje ACS. Oby było ich jak najmniej bo wstyd przynosicie, tym, którzy zwyczajnie chcą za etat godziwe pieniądze a nie jakiś ochłap po to, żeby wszyscy wyżej od Ciebie mogli się z Ciebie śmiać i liczyć ile na Tobie zaoszczędzili. Skoro już teraz się godzisz na wynagrodzenie 4200-widmo to współczuję. Tak jak ktoś napisał, będą ludzie na zwolnieniach w trakcie wakacji a potem tylko się zwolnią. Nikt nie jest tak naiwny, żeby dać się oszukać.
leon, 19 marca 2016, 22:46 | odpowiedz
zyczliwyTak wolę dostać 4200 brutto niż jak niewolnik pracować po 300 godzin.i wy się operatorami kontroli bezpieczeństwa nazywacie po tylu godzinach pracy i piszecie że najwyższych standardach bezpieczeństwa śmieszni jesteście.Prawda jest taka że i tak przyjedziecie do ACS
A dajecie 4200 na rękę ???? Czy 2400 dla osoby z doświadczeniem a ci co mają mniej niż dwa lata papiery 2100 , oczywiście ze przyjdą emeryci , a nie ludzie wartościowi z papierami. Nawt staży pracownicy PPL dziwią sie tym pieniądza co proponujecie , nie wybielajcie sie . To co proponujecie to katastrofa , to jest prawda i to ze tak jak nie mieliście ludzi tak nie macie w dalszym ciagu . A te wasze karteczki czy ktoś chciałby współpracować nic wam nie dadzą , termin bliski . Uwijajcie sie bo sami będziecie stać na trzepaku.
Myszka, 19 marca 2016, 23:00 | odpowiedz
SpaNie wiem do jakich szkół chodziliscie ale 168 godzin za które obecna firma wam płaci to 1860 bo tyle macie na umowie o pracę. ACS płaci wam 4200 i macie wszystko na umowie.
Acs proponuje 2100 -2400 na rękę . Proszę nie kłamać , ośmieszasz sie !!! Kto był na rozmowie to wie ludziom z miasta proponujecie 1800 na rękę . Skąd to 4200 , czyżby koszty pracodawcy he he kogo interesują koszty pracodawcy , napisz prawdę . Wydzwaniacie po ludziach którzy zrezygnowali z tej pracy i blagacie o to by chodź przyjechali na rozmowy . Nie macie ludzi i z takim podejściem ich nie będziecie miec , uświadomić to sobie , czas leci na wasza niekorzyść .
Myszka, 20 marca 2016, 6:39 | odpowiedz
zyczliwy
elva
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
Firma k. napewno nie płaci stawki godzinowej na zwolnieniu lekarskim na urlopie zgadzam się płacą. Będąc na l-4 dostałem 32 zł ponieważ miałem tylko zlecenie i uważasz że to jest wporzadku firma która wygrała przetarg za 120 milionów. Dlaczego nie walczycie o lepsze warunki w obecnej firmie tylko godzinki walucie ponieważ tak jest łatwiej prawda?
Życzliwy a ty z ktorej choinki sie urwałeś . A kto Ci powiedział ze z kon nikt nie walczył , ludzi mierzysz własna miarką buuuu Tu jest poruszana inna kwestia ogarnij sie !
Myszka, 20 marca 2016, 6:48 | odpowiedz
A szkodliwe promieniowanie i bialaczka gratis czy acs to interesuje chyba nie pracownik tylko jak uciac ludziom kase. Bo Straz Graniczna odchodzila na emeryture po 15 latach. No coz zapewne te stare RTG sa bezpieczne.
Okb, 20 marca 2016, 7:46 | odpowiedz
Zapomnialem dodac o bezplodnosci w wyniku ciaglego promieniowania pracujac przy RTG
Okb, 20 marca 2016, 8:29 | odpowiedz
Czytam wasze posty z pewnym przerażeniem firma która ma przejąć kontrolę bezpieczeństwa od czerwca proponuję 4200 brutto na etacie dla pracowników z doświadczeniem czyli ok.2900 netto ,a dla pracowników bez doświadczenia 2100-2300 netto .Obecna firma płaci wam podobne wynagrodzenie ale możecie pracować dużo więcej godzin,dobrze rozumiem i dlatego zarabianie więcej.Jezeli 2900 :168 godz.to stawka godz.wychodzi ok.17 zł netto i w tej nowej firmie będzie można pracować tylko etat,a w obecnej firmie możecie pracować nawet po 300 godzin.300 razy 17 to wychodzi 5100 zł to rzeczywiście jest więcej ale za ile godz.nawet trudno to sobie wyobrazić że można pracować tyle godz.przy tak odpowiedzialnej pracy. Podsumowując jeżeli nowa firma pozwoliłaby wam pracować dużo więcej godzin to duża większość z was zgodziła się na nowego pracodawcę i to jest przerażające.Ja mam nadzieję że nowa firma znajdzie osoby które chcą pracować tylko etat i to jest normalne bo jeżeli ktoś pracuje 300 godzin i piszę że on dba o bezpieczeństwo pasażerów to sam się oszukuje myślę że takimi osobami czy firmami powinno się kończyć współpracę ponieważ to jest chore .
pasażer, 20 marca 2016, 9:11 | odpowiedz
Nikt nie proponuje 4200 brutto, proszę czytać ze zrozumieniem. Po drugie przerażające jest to że za tak odpowiedzialna pracę porty lotnicze w porozumieniu z ministrem infrastruktury chcą płacić marne grosze i nie dbać o coś niezwykle ważnego czym jest bezpieczeństwo
pasażerCzytam wasze posty z pewnym przerażeniem firma która ma przejąć kontrolę bezpieczeństwa od czerwca proponuję 4200 brutto na etacie dla pracowników z doświadczeniem czyli ok.2900 netto ,a dla pracowników bez doświadczenia 2100-2300 netto .Obecna firma płaci wam podobne wynagrodzenie ale możecie pracować dużo więcej godzin,dobrze rozumiem i dlatego zarabianie więcej.Jezeli 2900 :168 godz.to stawka godz.wychodzi ok.17 zł netto i w tej nowej firmie będzie można pracować tylko etat,a w obecnej firmie możecie pracować nawet po 300 godzin.300 razy 17 to wychodzi 5100 zł to rzeczywiście jest więcej ale za ile godz.nawet trudno to sobie wyobrazić że można pracować tyle godz.przy tak odpowiedzialnej pracy. Podsumowując jeżeli nowa firma pozwoliłaby wam pracować dużo więcej godzin to duża większość z was zgodziła się na nowego pracodawcę i to jest przerażające.Ja mam nadzieję że nowa firma znajdzie osoby które chcą pracować tylko etat i to jest normalne bo jeżeli ktoś pracuje 300 godzin i piszę że on dba o bezpieczeństwo pasażerów to sam się oszukuje myślę że takimi osobami czy firmami powinno się kończyć współpracę ponieważ to jest chore .
Waldek, 20 marca 2016, 10:17 | odpowiedz
PROPONUJA 4200 brutto mi i wielu innym kolegom. Nazywanie się profesjonalistami A przypomnieć wystarczy początki to tak nie dawno było przepychanie bagażu niewiedza z obsługi urządzenia zalogowanie wylogowani rozszczelnienie strefy bopasazerowie do strefy wchodzą bez kontroli nie wspomnę o zafogach. Kierownik do pracy z nabojem w plecaku podwazaja decyzje pracownika ze usunął przedmiot niebezpieczny albo szampon 500ml aby nie bylo skargi rabiac z pracownika debila. Jak wy to nazywacie umundurowanie szmaty koszula plastikowa lososiowy krawat spodnie podczas kontroli pekaja na du..jedzenie picie na urzadzeniach nie wspomnę o puszczaniu pustych pojemników żeby podnieść TIP i paranoje. Chowanie bylych mundurowych na trazytach sortowniach bo nie odruznia telefonu od kluczy. Do tych ludzi to tylko przemowi 300godzini i stawką bo takie kryterium było przyjęcia w obecnej firmie nie wiedzą co mają robić w wolnym czasie podpowiem połóż i odpocznij wyspij się żebyś nie spał w pracy na kartonie w socialu.
Zyczliwy, 20 marca 2016, 11:37 | odpowiedz
FlipsNie rozumiem, warunki ACS są uczciwe, przynajmniej na podstawie tego co czytam w komentarzach. 4200 brutto to pensja jak z kosmosu. Do tego jeszcze premie. Nie do wiary. To kupa kasy! O co tu chodzi. A warunki uzyskania premii prawie żadne. Wykrywalność tipów na poziomie 80%? To standard dla każdego OKB. Brak absencji chorobowej? Pewnie najlepiej byłoby dostawać 5 tysi za siedzenie w domu na chorobowym. A skargi od pasażerów? Ludzie którzy nie potrafią profesjonalnie obsługiwać pasażerów w ogóle nie powinni pracować. Zarzut że ACZ to firma sprzątająca? Ludzie! A Konsalnet to nie? Zauważcie kilka podstawowych faktów. Uczciwa umowa. Doliczcie dodatki za pracę w godzinach nocnych i w dni świąteczne. Urlop za który wam zapłacą tak jak byście byli w pracy, a nie 1200zł. I wiele, wiele innych. W czarnuchach tego nie ma. I wszyscy o tym wiedzą.
widać że nie w temacie człowieku !! z tego co powiedziałeś będziesz miał tylko nocne czyli ochłap 20% świątecznych stażowych nic! nie bedziesz miał widać że jakimś idiotą Jesteś jak nie znasz warunków albo nagadywaczem hahah bajkopisarz
nexu, 20 marca 2016, 12:52 | odpowiedz
Powtarzamy jeszcze raz, nie ma czegoś takiego jak 4200 brutto. Co Ty z PPL jesteś, że takie głupoty piszesz? Jeśli komuś zaproponowali takie pieniądze to takich ludzi jest garstka, a jeszcze mniej takich, którzy to zaakceptują bo masa osób dojeżdża i nie opłaca się za taką sumę. W tym 4200 zawarte są 2 premie, których prawdopodobnie nikt nigdy nie zobaczy (nikt w ACS premii nie widział jeszcze). Mówisz o 300h w pracy, tylko, że część osób nie pójdzie do nowej spółki więc trzeba będzie pracować ponad etat bo nikt tych pasażerów nie obsłuży, w całej Polsce jest za mało operatorów. Niewielu ludzi chce brać na siebie taką odpowiedzialność za niskie wynagrodzenie. Oczywiście Konsalnet pozwalał zarobić, a skoro taka możliwość była to ludzie pracowali ile byli w stanie. Dlaczego? Bo to nadal nie było wystarczająco za tą pracę. W tym momencie pracownik z krószym stażem, który dzień w dzień pracuje na ciągach pasażerskich i ma tam większe doświadczenie niż ktoś z większym stażem ale na sortowni, dostaje propozycje 2100. To jest śmiech na sali. 0,5-1 rok wystarczy na ciągach, żeby poznać się na tej pracy. Ok, mówisz o chowaniu ludzi, to teraz pomyśl logicznie. Część osób odpadnie bo się nie nadaja do pracy bądź nie opłaca im się dojeżdżać lub uznają poprostu, że jest to za mała płaca. Ile takich ludzi zostanie? Będziesz w sezonie robił za trzech a pasażerowie i tak będą pisać skargi bo się spóźniają. Nie rozumiem, jak można się tak nisko cenić. Jak prostytutka za przeproszeniem
leon, 20 marca 2016, 13:28 | odpowiedz
leon sam sobie zaprzeczasz napisałeś że nie ma 4200 a zaraz ze dostała taką propozycję garstka ludzi. Jestem w tej garsce co dostała bo mam staż większy niż Ty i to 7 krotnie bo twierdzisz że rok czasu to wystarczy żeby być znawcą w KB błąd. ACS ma wejść i wejdzie bo wiem że w czerwcu nie będziesz mógł sobie pozwolić na bezrobocie. Nie zapominaj o takich osobach jak PDO i projekt. PS w tych 4200 nie ma premi bo jest kwartalna i uznaniowa i nie liczę na nią. Ja nie dojezdzam i nie pracuje już na ciagach bo nie mogłem przepatrzec jak emeryci leżą i biura większą stawkę A z tego co Ty piszesz to robisz na ciagach piecze Cię
Zyczliwy, 20 marca 2016, 14:14 | odpowiedz
Gówno prawda z tymi atrapami rzekomo wniesionymi przez audytorów na lotnisko, niedoinformowane pismaki coś tam usłyszeli, resztę sobie dopisali i zrobili aferę. Audyty są przeprowadzane ciągle, Konsalnet wypada w nich lepiej niż robiąca to wcześniej Straż Graniczna i Straż Ochrony Lotniska, wiem, bo pracuję w Konsalnecie a wcześniej pracowałem w SOL. Fakt jest taki, że Konsalnet wywalają ze względów politycznych, bo prezesi to byli Ubecy, a nam proponują mniejsze pensje za więcej roboty. Robota bardzo odpowiedzialna, jak coś schrzanię, to mam na sumieniu cały samolot ludzi. Nie chcemy Bóg wie czego, pensji adekwatnej do odpowiedzialności, a nie jest to prosta robota. PPL chce eksperymentować w okresie, kiedy rusza sezon turystyczny, szczyt NATO, Światowe Dni Młodzieży, będzie co robić, może być wesoło.
Screener, 20 marca 2016, 15:05 | odpowiedz
To jak nie pracujesz na ciągach to pewnie schowali Cię na tranzytach, bo nic nie widziałeś na monitorze i robiłeś kichę, więc ukryli Cię daleko od ludzi, gdzie nie narobisz wstydu. Skoro masz taki staż to pamiętasz ile zarabiali Solowcy? Młody w Solu miał 3000 do ręki, a tu Operator, nie Młodszy, tylko Operator 2780. Sol miał tyle 4 lata temu, a nic nie tanieje, wtedy przepustowość Portu to było 10 mln pasażerów, dziś 11,5 mln. I to jest ok?
Screener, 20 marca 2016, 15:20 | odpowiedz
Jak takie głupoty pisze jakiś niedowartosciowany pedant i pedryl, wymyśla sobie jakieś kwoty albo robią z niego osła i dalej myśli że dostanie 4200 brutto Ale takich tepych jak dzida ludzi im potrzeba Brawo ty
ScreenerTo jak nie pracujesz na ciągach to pewnie schowali Cię na tranzytach, bo nic nie widziałeś na monitorze i robiłeś kichę, więc ukryli Cię daleko od ludzi, gdzie nie narobisz wstydu. Skoro masz taki staż to pamiętasz ile zarabiali Solowcy? Młody w Solu miał 3000 do ręki, a tu Operator, nie Młodszy, tylko Operator 2780. Sol miał tyle 4 lata temu, a nic nie tanieje, wtedy przepustowość Portu to było 10 mln pasażerów, dziś 11,5 mln. I to jest ok?
Mistrz za 4200, 20 marca 2016, 15:56 | odpowiedz
I tak ACS wejdzie i wy razem z nim na ciagach
Zyczliwy, 20 marca 2016, 18:21 | odpowiedz
zyczliwy
elva
zyczliwy
elva
zyczliwyCzy ty wiesz co to jest L4? dzięki umowie o prace dostane 80% kwoty. W obecnej firmie dostane ze twojego zleceni 50zł i to co z etatu jak masz. Chyba ze jesteś emerytem z SG to możesz pracować na zlecenie i wychwalać firmę K.
Jak masz umowe na 1850 i zlecenie do tego. Konsalnet placi za urlopy i l4 od stawki godzinowej a nie samej umowy o prace na 1850.
Firma k. napewno nie płaci stawki godzinowej na zwolnieniu lekarskim na urlopie zgadzam się płacą. Będąc na l-4 dostałem 32 zł ponieważ miałem tylko zlecenie i uważasz że to jest wporzadku firma która wygrała przetarg za 120 milionów. Dlaczego nie walczycie o lepsze warunki w obecnej firmie tylko godzinki walucie ponieważ tak jest łatwiej prawda?
A to jak masz tylko zlecenie to po 1 albo tak chciales od poczatku albo po 2 nie wywalczyles sobie umowy albo po 3 jestes nowym pracownikiem . Jak masz umowe i zlecenie to placa 80% ze stawki godzinowej na l4. Jak nie wiesz to popytaj. Jak dajesz sie robic w konia i nie znasz swoich praw to twoja strata. I teraz widac dlaczego zadowalasz sie marnym 4200 brutto hahah.
Tak wolę dostać 4200 brutto niż jak niewolnik pracować po 300 godzin.i wy się operatorami kontroli bezpieczeństwa nazywacie po tylu godzinach pracy i piszecie że najwyższych standardach bezpieczeństwa śmieszni jesteście.Prawda jest taka że i tak przyjedziecie do ACS
O standardach ochrony to ty malo wiesz a do 300h nikt cie nie zmusza. Twoj wybor czy robisz etat / dorabiasz/ czy robisz nadgodziny. Zaloze sie ze nawet nie wiesz co to okb
elva, 20 marca 2016, 18:41 | odpowiedz
O jakich standardach ty piszesz w ochronie jedyny standard to za jaką stawkę przyjdziesz czym mniejsza stawka tym lepszym jesteś pracownikiem ponieważ wtedy musisz pracować więcej godzin i jeszcze umowa smiecowa bo wtedy nie należy się nic ani urlop czy I jeszcze nie mieć swojego zdania bo może być odmienne od twojego przełożonego i będziesz niewygodny.Jak spełniasz te kryteria to jesteś idealnym "pracownikiem" dla agencji ochrony.
qwert, 20 marca 2016, 19:13 | odpowiedz
Wiadomo że porty chcą jak najmniej wydać na kontrolę a wiadomo co za tym idzie Loty podwyższonego ryzyka
Airport, 20 marca 2016, 20:12 | odpowiedz
7 lat stażu i cieszy się z niecałych 2800 netto. Dobry jesteś, na prawdę dobry. Ty tania siło robocza, dzięki takim jak Tobie ppl się cieszy bo może Cię rżnąć na kasę. Naiwność nie zna granic, jesteś jej dobrym przykładem.
leon, 20 marca 2016, 21:30 | odpowiedz
7 lat stażu a jednak nie pracuje na lotnisku, także jego staż jest o dupe potluc ale osioł to zawsze będzie osioł i będą nim ORAC pole
leon7 lat stażu i cieszy się z niecałych 2800 netto. Dobry jesteś, na prawdę dobry. Ty tania siło robocza, dzięki takim jak Tobie ppl się cieszy bo może Cię rżnąć na kasę. Naiwność nie zna granic, jesteś jej dobrym przykładem.
Wizjoner, 20 marca 2016, 21:36 | odpowiedz
Niestety nowy dyrektor PPL nie ma bladego pojęcia o zarządzaniu na lotnisku w dalszym ciągu realizuje program poprzednika Kaczmarzyka czyli ciągnie firmę w doł jak i poprzednie dwie które zbankrutowały pod wodzą p. Szpikowskiego
Lotczik, 20 marca 2016, 22:32 | odpowiedz
NIE ROZUMIEM po jaką cholerę rozwalono Służbę Ochrony Lotniska? To była najlepsza ochrona, firma państwowa, prawdziwe szkolenia, osoby z pozwoleniem na broń, sprawdzane wcześniej przez ABW, znające języki, wykształcone, nie na emeryturach! Wiadomo było, że wszystkie raporty o błędach Konsalnetu nie były wypuszczane na światło dzienne, bo dyrektor lotniska ułożył się z nimi, że dostaną kontrakt. Oficjalnie powiedziano, że ludzi z SOL zwalnia się, żeby ochrona była lepsza i tańsza. W rezultacie dopuszczono ludzi, którzy nie rozpoznają bomby, nawet jak im saper zademonstruje wybuch! Po audycie, w wyniku którego okazało się, że pracownicy Konsalnetu wpuszczą na pokład wszystko (nawet karabiny maszynowe), zapowiedziano, że będzie powrót do sprawdzonej kontroli bezpieczeństwa przez Służbę Ochrony Lotniska. Ale widocznie tak byłoby za dobrze, za bezpiecznie, więc trzeba było znowu przekazać tą funkcję kolejnym nieudacznikom. A jakby co- będziemy palić świece i układać piosenki jak po 11 września... Bo tylko to najlepiej potrafimy!!!!!!!!!!!
żona solowca, 21 marca 2016, 1:45 | odpowiedz
Bo osiołki przychodząc do obecnej firmy w 2013 r mówili za co tyle kasy SOL bierze przecież to taką łatwą pracą pod dachem i na lotnisku prestiżowy obiekt pracowali nawet po 12 zł za godzinę. I wtedy mogli pomyśleć co robią. Mówili SOL co to za dziwny twór A teraz chcieliby pracować za takie pieniądze. Teraz to za późno.
Zyczliwy, 21 marca 2016, 7:47 | odpowiedz
Zanim zaczniesz cokolwiek pisać to naucz się interpunkcji, tymczasem myślę, że zasługujesz na 2 tys do ręki i nie więcej.
leon, 21 marca 2016, 9:57 | odpowiedz
Niby zona, a jednak glupiutka Cały sol pracuje w konsalnecie Także pisz i czytaj ze zrozumieniem
żona solowcaNIE ROZUMIEM po jaką cholerę rozwalono Służbę Ochrony Lotniska? To była najlepsza ochrona, firma państwowa, prawdziwe szkolenia, osoby z pozwoleniem na broń, sprawdzane wcześniej przez ABW, znające języki, wykształcone, nie na emeryturach! Wiadomo było, że wszystkie raporty o błędach Konsalnetu nie były wypuszczane na światło dzienne, bo dyrektor lotniska ułożył się z nimi, że dostaną kontrakt. Oficjalnie powiedziano, że ludzi z SOL zwalnia się, żeby ochrona była lepsza i tańsza. W rezultacie dopuszczono ludzi, którzy nie rozpoznają bomby, nawet jak im saper zademonstruje wybuch! Po audycie, w wyniku którego okazało się, że pracownicy Konsalnetu wpuszczą na pokład wszystko (nawet karabiny maszynowe), zapowiedziano, że będzie powrót do sprawdzonej kontroli bezpieczeństwa przez Służbę Ochrony Lotniska. Ale widocznie tak byłoby za dobrze, za bezpiecznie, więc trzeba było znowu przekazać tą funkcję kolejnym nieudacznikom. A jakby co- będziemy palić świece i układać piosenki jak po 11 września… Bo tylko to najlepiej potrafimy!!!!!!!!!!!
Maz, 21 marca 2016, 12:02 | odpowiedz
Kiedyś porty lotnicze mogły sobie pozwolić na selekcje pracowników kontroli, gdyż za poprzednie wynagrodzenie to każdy chciał pracować i nie trafiał tam byle kto, a teraz za takie stawki to biorą wszystkich nawet bez certyfikatów bo nikt nie chce za takie stawki pracować
Szef, 21 marca 2016, 12:34 | odpowiedz
Takie były debeściaki w SOLu? Tam, jak i tu były przypadki ślepych, głuchych i no abla po angielsku mówiących pracowników. Dawny SOL może i spełniał wyższe kryteria, ale to co było później w żaden sposób nie przewyższało obecnego standardu. Jak zaczynałem pracę w SOL, też myślałem, że są kozakami, a z czasem przekonałem się, że niekoniecznie. W Konsalnecie jest mnóstwo wartościowych, znających się na robocie ludzi, nie wszyscy oczywiście, znających języki na wyższym poziomie niż dawni Solowcy. Nie ma żadnej przewagi Solu nad Konsalnetem jeżeli chodzi o kontrolę bezpieczeństwa, tym bardziej, że mnóstwo dawnych Solowców pracuje obecnie w Konsalnecie. Byli to po prostu tacy sami fachowcy jak w tej chwili, z tym, że lepiej opłacani i to jest nie w porządku. Co za tym idzie, skoro poziom nie odbiega od dawnych standardów, to dlaczego mamy zarabiać mniej? Pasażerów, czyli roboty przybywa.
Screener, 21 marca 2016, 14:20 | odpowiedz
niezadowolonNie znoszę lotniska WAW, wiecznie naburmuszona, niemiła ochrona. W dodatku nieznająca angielskiego i krzycząca na obcokrajowców w języku polskim. Przecież to jest kompromitacja.
No, bo przecież po 12 godzinach użerania się z wiecznie zdziwionymi pasażerami, że trzeba wyjąć komputer, zdjać kurtkę i kozaki???? Jak to , takie chamstwo tylko w Warszawie, gdzie w kolejce stoi się 10-15 minut. Na zachodzie czeka się tylko 40 min. do godziny. Powinni tryskać uśmiechem, robić kawę pasażerom, zamiast zdejmować-czyścić buty, a do chińczyków nie znających żadnego języka oprócz chińskiego, mówić poezją śpiewaną po kantońsku. Coś się chyba Szanownemu Pasażerowi porąbało, to nie kółko dyskusyjne, tylko punkt kontroli bezpueczeństwa, gdzie muszę mieć oczy wkoło głowy przez 12 godzin, skupiać się na wielu szczegółach, o których nie macie pojęcia. Potem prezchodzi taki niezadowolony i prawi, jak to we Frankfurcie jest super a u nas blee..., po czym wyjmuję z jego walizki 10 centymetrowy nóż taktyczny, który przywiózł ze sobą z zajebistego Frankfurtu i tam go nikt nie zauważył. Nie macie Państwo pojęcia, jaka to wbrew pozorom trudna praca, oprócz codziennych trudności musimy czasem wysłuchiwać i wasze fochy, a to całe zamieszanie jest dka was, po to, żebyście bezpiecznie dotarli do celu. To jest cyrk!
Sreener, 21 marca 2016, 15:50 | odpowiedz
ZyczliwyBo osiołki przychodząc do obecnej firmy w 2013 r mówili za co tyle kasy SOL bierze przecież to taką łatwą pracą pod dachem i na lotnisku prestiżowy obiekt pracowali nawet po 12 zł za godzinę. I wtedy mogli pomyśleć co robią. Mówili SOL co to za dziwny twór A teraz chcieliby pracować za takie pieniądze. Teraz to za późno.
Zyczliwy święte słowa,można powiedzieć że ten wpis obrazuje całą sytuację. Osiołki wolą godziny robić w konsalnecie niż wywalczyć o godną stawkę i teraz się dziwią, samo życie.
osiołek, 21 marca 2016, 15:59 | odpowiedz
Jak juz mowimy o stawkach to jak na firme sprzatajaca to i tak duzo daja. Jak na firme sprzatajaca powtarzam..
Okb, 21 marca 2016, 17:08 | odpowiedz
Oj żono Solowca, młody SOL znał języki, ze starych max 3-4 na zmianę. Ja z konsalnetu odchodzę i wolę na załogach jeździć a gdy przyjdzie stawka minimalna to z bronią na mieście 13 - 15 zł będzie standardem. A co do nadgodzin to Ci którzy przejdą do ACsresu będą zmuszeni na miescie dorabiać i tacy z nich będą wartościowi pracownicy. Teraz pracując 32h ponad normę zarabia się ponad 4 tyś na rękę i to nie jest jakiś niesamowity wysiłek. Nawet nie palca a dłoń daje sobie odciąć że w wakacje porty stoją. Morale upadło, żałosne zarobki więc co? L4 się kłania. Powodzenia wszystkim którzy spróbują w sezonie za takie $ pracować.
Nieżyczliwy, 21 marca 2016, 17:22 | odpowiedz
Znowu PIS
rrr, 22 marca 2016, 8:26 | odpowiedz
hey, a dzisiaj wybuchy w Brukseli w strefie odlotów, 11 zabitych 25 rannych....a przed nami Światowy Dzień Młodzieży i Szczyt Nato.....jak to się ma do oferty ACS dla pracowników, jak mają rzetelnie pracować za 2400zł?
hey, 22 marca 2016, 9:38 | odpowiedz
heyhey, a dzisiaj wybuchy w Brukseli w strefie odlotów, 11 zabitych 25 rannych….a przed nami Światowy Dzień Młodzieży i Szczyt Nato…..jak to się ma do oferty ACS dla pracowników, jak mają rzetelnie pracować za 2400zł?
I kto teraz się podnieca super stawką ACS ? No i niech ci teraz pasazer powie ze skarge zlozy bo zostal wylosowany przez system do kontroli albo bo musi buty zdjac.... Tylko czekac az cos stanie sie w Polsce z takim podejsciem. Moze jak pierdolnie to sie dopiero ludzie ogarna tylko ze wtedy bedzie juz za pozno.
elva, 22 marca 2016, 10:10 | odpowiedz
Ludzie przez wy jestescie powazna grupa zawodowa, nie mozecie sie godzic na taki wyzysk! Ja gdybym mial swiadomosc ze moi koledzy z solu za lzejsza prace w patrolu maja lepsze swiadczenia i pensje w zyciu bym nie pracowal dla jakiejs smiesznej spolki sprzatajacej! Przeciez praca na ciagach jest o wiele odpowiedzialniejsza i ciezsza! Jako grupa powinniscie postawic twarde warunki moim zdaniem 4000 netto to minimum! A skad oni wezma ludzi do pracy bez przeszkolenia? Juz widze ta armie chetnych na kurs i egzamin panstwowy z perspektywa 2400 bez socjalu. Za takie pieniadze lepiej lezec do gory brzuchem w grupie interwencyjnej.
niko, 22 marca 2016, 11:29 | odpowiedz
Avatar użytkownika
AAANie można wszystkich pracowników mierzyć jedną miarą, są też tacy, którzy nigdy nie mieli tzw. wpadki z ULC czy Bezpieką, również nie mieli zatargów z pasażerami. Co do firmy ACS: oferują nędzne grosze, porównywalne do tych jakie zarabia Sprzątaczka. Czego się spodziewają, że za tak nędzne wynagrodzenie ludzie będą się starali, utrzymywali standardy? Wątpię. Obudzą się gdy coś pier…. tylko wtedy będzie już zapóźno. To kłamstwo, że wszyscy Konsalnetowcy przechodzą do ACS, znam wielu takich, którzy mimo wieloletniej pracy w SOL nie pracowali na Ciągach i nadal się tam nie widzą, zwłaszcza za takie pieniądze. ACS jest w czarnej d…. bo nie mają ludzi do pracy i dlatego ogłosili nabór. Praca jako OKB (operator kontroli bezpieczeństwa) jest bardzo trudna niewdzięczna i odpowiedzialna, niektóre z osób nie wytrzymują napięcia, zwłaszcza z tymi trudnymi pasażerami (a tacy też bywają) i poprostu odchodzą czasem po pierwszym dniu pracy. Powiem tylko, że życzę powodzenia nowej firmie ACS, zwłaszcza że ludzie w tej firmie nie mają bladego pojęcia o kontroli bezpieczeństwa.
Patryk Górski, 22 marca 2016, 15:42 | odpowiedz
posłuchajcie ludzie ja jako kontroler bezpieczństwa mam zarabiać 2400 na miesiąc tak> a pPaństwo krytykujący kntrolę są w tej sytuacji że żądaja indywidualnego podejścia po 4 tyś pas. a jakie jest wasze podejście pasazerowie? chamstwo..bo kupiłem bilet to mam prawo do bycia chamem?...Do Pana WAW...nie wie Pan co to znaczy obsłużyć kilkanaście tysięcy Panu podobnych paksów...gdyby Pan odpowiedział uśmiechem i odrobiną empatii dostałby Pan to samo...ja tam jestem po to by Pana nie wysadzono a nie po to by Panu buty czyścić...i jeszce jedno jak Pan słyszy że przed Panem komuś poleca się wyjęcie elektroniki z bagażu to zamiastgapć się powinien Pan zrobic to samo a nie liczyć że mi się uda albo dyskutowa 3 min o zasadności zdjęcia obuwia...Pasażerowie sami sobie życie ułatwiajcie ja jestem od tego żeby was tego życia nie pozbawiono
raffi, 23 marca 2016, 13:43 | odpowiedz
Szkoda tylko że nikt z ACSu nie pokwapił się żeby choć porozmawiać z ludźmi z Babimostu. Jak było tak jest.... Praca za najniższą krajową i wielkie obiecanki.... Ale to za jakiś czas.... JAKIŚ. Bez nowych umów, bez żadnej wiedzy, bez konkretów, egzystencja z dnia na dzień zastraszanych pracowników.
IEG, 25 marca 2016, 21:04 | odpowiedz
Konsalnet wykonywał swoje obowiązki dobrze, żadnej wtopy na kontroli ULC nie było, to plotka. Jest to decyzja polityczna, po zmianie rządu prezesi Konsalnetu stali się persona non gratta, a po dupie dostają jak zwykle szeregowi pracownicy. Pismaki szukają dziury ale nie wiedzą gdzie, PPL chce zaoszczędzić na kontroli bezpieczeństwa, to wszystko. A narzekający pasażerowie- na zachodzie stoją cichutko jak myszy po 40 minut w kolejkach, nikt się tam z nimi nie patyczkuje, ale u nas oczywiście wszyscy źli, podobno tylko w Warszawie każą zdejmować buty i bluzy! To szok! Jak można? A gdzie kawa, drink, lodzik? To nie kawiarnia, tylko punkt kontroli bezpieczeństwa, tu się kontroluje pasażera i bagaż po to, żeby coś nie pierdyknęło jak będziecie parę kilometrów nad ziemią. I swoje fochy wylewajcie na swoich bliskich w domu, a nie na ludzi, którzy robią co mogą przez 12 godzin dziennie żeby chronić wasze dupy.
Operator, 19 maja 2016, 15:41 | odpowiedz
żona solowca NIE ROZUMIEM po jaką cholerę rozwalono Służbę Ochrony Lotniska? To była najlepsza ochrona, firma państwowa, prawdziwe szkolenia, osoby z pozwoleniem na broń, sprawdzane wcześniej przez ABW, znające języki, wykształcone, nie na emeryturach! Wiadomo było, że wszystkie raporty o błędach Konsalnetu nie były wypuszczane na światło dzienne, bo dyrektor lotniska ułożył się z nimi, że dostaną kontrakt. Oficjalnie powiedziano, że ludzi z SOL zwalnia się, żeby ochrona była lepsza i tańsza. W rezultacie dopuszczono ludzi, którzy nie rozpoznają bomby, nawet jak im saper zademonstruje wybuch! Po audycie, w wyniku którego okazało się, że pracownicy Konsalnetu wpuszczą na pokład wszystko (nawet karabiny maszynowe), zapowiedziano, że będzie powrót do sprawdzonej kontroli bezpieczeństwa przez Służbę Ochrony Lotniska. Ale widocznie tak byłoby za dobrze, za bezpiecznie, więc trzeba było znowu przekazać tą funkcję kolejnym nieudacznikom. A jakby co- będziemy palić świece i układać piosenki jak po 11 września… Bo tylko to najlepiej potrafimy!!!!!!!!!!!
Jeżeli chodzi o wymogi, są dokładnie takie same jak w SOL,ba,większy procent ludzi zna języki obce. Pracowałem w SOL, pracuję w Konsalnecie, mam porównanie. Nasłuchała się Szanowna Pani głupot od rozżalonego zwolnieniem z pracy męża i powtarza bzdury. Owszem, nie musieli rozbijać Solu, bo to działało, ale PPL lubi realizować nowe, głupie projekty kosztem pieniędzy z budżetu państwa i kosztem ludzi, którzy tą ciężką robotę wykonują. Takim kolejnym pomysłem jest zamiana Konsalnetu na Acs. Znów pójdzie kilkanaście milionów w błoto, ale firma bogata, co tam.
Operator, 19 maja 2016, 16:10 | odpowiedz
smiechu warte ze firma sprzatajaca ochrania LOT.rzenada
erni, 9 września 2016, 12:18 | odpowiedz
srzantaczki chronia LOT,z mopami i scierami
erni, 9 września 2016, 12:22 | odpowiedz
qwert Panie redaktorze firma ACS proponuje pracownika konsalnetu 4200 brutto za etat a w konsalnecie mają 1860 brutto na umowie o pracę to nie wiem jakim cudem firma ACS chce przejąć pracowników za mniejsze wynagrodzenie problemem jest to że w ACS będzie można pracować tylko etat czyli 168 godz.a w konsalnecie można pracować 400 za 17zł na godz. na umowie sieciowej.Ps. I teraz proszę sobie zadać pytanie czy taki pracownik może zapewnić prawidłową kontrolę bezpieczeństwa gdy pracuje tyle godzin.
Ernest, 7 grudnia 2016, 21:45 | odpowiedz
To bzdura bo ACS nie chce zatrudniac bylych pracownikow konsalnetu.i nawed nie chca rozmawiac jak slysza ze sie pracowalo w konsalnecie.Powiem krodko dlamnie to zenada ze by taka firma ochraniala lotnisko.ale jak dyrektor lotu dostal dole od ACS.to wszystko wyiasnia sprawe i tu nie ma co sie oszukiwac to jest prawda.
Erni, 7 grudnia 2016, 21:50 | odpowiedz
Jestem na bieżąco. Wczoraj odprowadzałam córkę na lotnisko. A tu we mnie zapanował szok. Tłumy ludzi oczekujących na kontrolę i przejście na lotniko . Okazuje się ,że są tylko czynne trzy wejścia,które obsługują dziadki emeryci . I my piszemy i stale mówimy o bezpieczeństwie ? Co u nas się dzieje/ Przecież to totalna rozpierducha. Rozmawiałam z emerytem z tej firmy. ,który stoi przy bramce wpuszczającej do kontroli na podstawie biletu lotniczego. Dziadkom nie zależy na pracy bo mało płacą ,no to się,pochorowali i dlatego takie kolejki. W lokalu Poczty Polskiej normalny sklep ,brakuje jeszcze tylko szynki i masła. W metrze ochroniarzami są emeryci zgwizdkiem . I taki to mamy kraj .
Ktoś, 16 maja 2017, 16:49 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »