więcej okazji z Fly4free.pl

Największy samolot świata już wkrótce będzie latał z Warszawy! Zobacz jak wygląda A380 [ZDJĘCIA]

Zamów powiadomienia o takich ofertach
Foto: Emirates
- Polecimy z Warszawy A380. Mogę to obiecać. I wcześniej niż się pani tego spodziewa – powiedział Timothy Clark, prezes linii Emirates w rozmowie z Danutą Walewską z „Rzeczpospolitej”. To świetna, ale też dość zaskakująca informacja.

O wprowadzeniu A380 na loty do Warszawy mówiono już od jakiegoś czasu, ale raczej z pewnym rozczarowaniem. Wszystko dlatego, że linie Emirates posłały największy pasażerski samolot świata na inne lotniska w naszym regionie – od 1 maja Airbus A380 lata na trasie z Pragi do Dubaju, a od 1 lipca realizuje regularne połączenia z Wiedniem.

Jak w wywiadzie z „Rzeczpospolitą” tłumaczy Timothy Clark, decyzja ta była w pełni uzasadniona.

– To nie chodzi o to, że Czesi tak dużo podróżują. Ale bardzo dużo pasażerów chętnie lata do Pragi – z Azji, Oceanii, z Bliskiego Wschodu. Podobna sytuacja jest z Budapesztem. A Emirates ma zwyczaj przyglądania się nie tylko wielkim europejskim centrom przesiadkowym, ale również portom z mniejszym potencjałem – mówi Clark.

I za chwilę dodaje, że A380 pojawi się także w Warszawie. I to wcześniej niż ktokolwiek może się tego spodziewać.

Prawdziwy gigant

Linie Emirates, które codziennie latają z lotniska Chopina na trasie Dubaj-Warszawa-Dubaj, już teraz operują największym samolotem na polskim niebie. Od listopada regularne loty  wykonuje Boeing 777-300 ER, który zabiera na pokład 427 pasażerów.

Ale Airbus A380 jest od niego znacznie większy – według specyfikacji Emirates na pokład może wejść do 517 osób (w 3 klasach podróży).

Już jego parametry budzą szacunek – samolot ma 24,1 m wysokości i 72,7 m długości, a całkowita rozpiętość skrzydeł wynosi 79,8 metra.

Emirates mocno rośnie

Arabskie linie cały czas zwiększają liczbę pasażerów podróżujących z Warszawy do Dubaju. W zeszłym roku w obie strony na tej trasie leciało aż 172,4 tys. podróżnych – o 11 tys. więcej niż w 2014 roku.

Najnowsze dane Urzędu Lotnictwa Cywilnego wskazują na jeszcze większe wzrosty – w I kwartale tego roku z usług Emirates na tej trasie skorzystało 56,4 tys. pasażerów, rok wcześniej – „tylko” 43,3 tys. osób.

Ruch rośnie, choć bilety tego przewoźnika nie należą do najtańszych – średnia cena za lot w klasie ekonomicznej wynosi ok. 2 tys. PLN w obie strony. Jeśli chcemy zaś polecieć do Dubaju klasą pierwszą lub biznes, musimy się liczyć z wydatkiem rzędu 10 tys. PLN. Choć oczywiście będzie to wyjątkowo luksusowa podróż, zawierająca m.in. transport limuzyną na lotnisko i z lotniska do hotelu.

Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda Airbus A380 w środku.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Dziś samolot a jutro meczet!
Zbigniew, 4 lipca 2016, 16:17 | odpowiedz
A czy w Warszawie jest choć jeden Gate przystosowany do obsługi dwóch poziomów A380?
thinkinginc, 4 lipca 2016, 16:18 | odpowiedz
Polacy będą mieli więcej miejsca do stania przy punktach wydawania alkoholu... :).
Rzepa, 4 lipca 2016, 16:19 | odpowiedz
Leciałem 2 razy takim samolotem. Nie wiem czym sie podniecac ? Jakie to ma znaczenie z punktu widzenia pasazera ? Rozumiem, ze leciec B737 do Dubaju to mordega, ale B777 Czy A380. Co za różnica ? No chyba dla spottersow, ktorzy sie masturbuja za plotem Okecia na Wirazowej na sama mysl, ze zaraz przyleci taki wielki skrzydlaty ptak.
T., 4 lipca 2016, 16:21 | odpowiedz
"Samolot ma 24,1m wysokości i 72,7m wysokości" - podwójna wysokość budzi szacunek.
Karol, 4 lipca 2016, 16:27 | odpowiedz
A czy w tej klasie biznes jest open bar? Czy reglamentowane? Bo jeśli open bar to jakby dobrze policzyć to by się nawet opłacało
Janusz i szwagier, 4 lipca 2016, 16:34 | odpowiedz
fajnie to tak naprawde tylko dla kogos kto ma $ na biz lub 1st class
ss, 4 lipca 2016, 16:36 | odpowiedz
Zdj nr3 to nie toaleta w biznesie jak jest w opisie. To shower spa w first class.
Maciek, 4 lipca 2016, 17:04 | odpowiedz
Wydaje się, że ścigają się z katarskimi liniami , które puściły A330 do Warszawy
keda63, 4 lipca 2016, 17:40 | odpowiedz
powinni zabronić spożywania alkoholu na linii WAW-DXB. Niestety nasi rodacy nie potrafią się zachowywać. Poza tym warto dodać, że mentalność naszego narodu mówi " jak dają to berz" to biorą ale do oporu.
tru, 4 lipca 2016, 18:00 | odpowiedz
Zbigniew Dziś samolot a jutro meczet!
Mini meczety czyli takie małe pokoje do modlitw to oni mają na pokładzie. Podczas lotu walą allachy w stronę Mekki.
Katowiczanin, 4 lipca 2016, 18:21 | odpowiedz
Janusz i szwagier A czy w tej klasie biznes jest open bar? Czy reglamentowane? Bo jeśli open bar to jakby dobrze policzyć to by się nawet opłacało
Nie pamiętam, czy był bar - ale stewka wszystko donosi na życzenie :) Łącznie z pysznymi posiłkami na białym obrusie. Na pewno na lotnisku masz za friko (1 piętro na lotnisku w Dubaju - dla business klasy): drink bar do bólu, restaurację ze stołem szwedzkim, do tego pokój prysznicowy dla odświeżenia po/pomiędzy podróży/ą i transport do/z lotniska limuzyną. I tu uwaga - mimo że rezerwacje robiłam ja - kobieta i osobą do kontaktów byłam ja - kobieta, to na lotnisku szofer na tabliczce i tak miał napisanego męża - zapewne dlatego że to mężczyzna. Oczywiście ku męża uciesze, że "tam to świat jest prawidłowo poukładany!" ;)))
sia, 4 lipca 2016, 19:35 | odpowiedz
Maciek Zdj nr3 to nie toaleta w biznesie jak jest w opisie. To shower spa w first class.
Masz słuszność. Zaraz poprawie, dzieki
mariusz, 4 lipca 2016, 20:25 | odpowiedz
A widziano kiedyś nieskrzydlate ptactwo?
Pasdan, 4 lipca 2016, 21:28 | odpowiedz
thinkinginc A czy w Warszawie jest choć jeden Gate przystosowany do obsługi dwóch poziomów A380?
Może maja zamiar przebudować jeden gate, lub otworzyć schody do górnego pokładu A380
Kóbó, 4 lipca 2016, 21:35 | odpowiedz
Zbigniew Dziś samolot a jutro meczet!
trzeźwo myślisz bracie.
ala, 4 lipca 2016, 22:11 | odpowiedz
Katowiczanin
Zbigniew Dziś samolot a jutro meczet!
Mini meczety czyli takie małe pokoje do modlitw to oni mają na pokładzie. Podczas lotu walą allachy w stronę Mekki.
widzę ze są na forum normalnie myślący.
ala, 4 lipca 2016, 22:12 | odpowiedz
Ja akurat leciałem klasą ekonomiczną za równo 777 jak i A380 (oba Emirates). Akurat w jest różnica bo 777 przy węższym kadłubie ma takie sam układ siedzień 3/4/3 więc siłą rzeczy fotele są ciaśniejsze. Latałem też 777 w innych liniach przy układzie 3/3/3 i tu było bardzo komfortowo (Singapore/Turkish). W każdym razie w A380 czuć więcej przestrzeni a jak się popatrzy na skrzydło z wewnątrz to robi wrażenie. Jest gigantyczne. Ale suma sumarum najlepsze jest to, że jaki by nie był samolot to żarcie i obsługa w Emiratach pierwszorzędna:)
Tommy, 4 lipca 2016, 22:20 | odpowiedz
thinkinginc A czy w Warszawie jest choć jeden Gate przystosowany do obsługi dwóch poziomów A380?
Owszem jest
A380, 5 lipca 2016, 8:43 | odpowiedz
Mam pytanie, czy żarówkach w bokasach w 1 klasie są ledowe czy energooszczędne? Bo jak nie są ledowe to ja nie latam z nimi, bo energooszczędna wali po oczach.
Bożena, 5 lipca 2016, 11:01 | odpowiedz
A380 pojawi się w Warszawie może dopiero wtedy gdy Emirates dostaną planowany dwuklasowy A380 ;)
Kja, 5 lipca 2016, 15:04 | odpowiedz
Janusz i szwagier A czy w tej klasie biznes jest open bar? Czy reglamentowane? Bo jeśli open bar to jakby dobrze policzyć to by się nawet opłacało
Polak przelicza wszystko na alkohol?;) Teroetycznie nie ma ograniczeń, ale w A380 jest lepiej: w klasie biznes jest zwykły bar, gdzie można podejść i zamówić coś przy ladzie. plus kilka wygodnych foteli obok. uprzedzając pytania: nie płaci się. ale bilet w klasie biznes i tak się nie zwróci, nawet gdyby ktoś pił bardzo dużo ;) w klasie pierwszej na dłuższych trasach (nie wiem czy WAW-DXB też, to znów nie tak długa trasa) jest dodatkowo możliwość zamówienia pełnego posiłku w dowolnym momencie. czyli można jeść bez końca. ale nie chciałbym być świadkiem takiej sytuacji.
Kja, 5 lipca 2016, 15:11 | odpowiedz
leciałem w styczniu 2015 liniami Qatar takim byczkiem a380 z doha do bangkoku coś pięknego ,polecam wszystkim
krzysztof, 6 lipca 2016, 1:07 | odpowiedz
To nie jest największy samolot świata.
Miszkolc, 6 lipca 2016, 13:05 | odpowiedz
thinkinginc A czy w Warszawie jest choć jeden Gate przystosowany do obsługi dwóch poziomów A380?
Nie. Odpowiedni rękaw może zostać zakupiony, jeśli ktoś będzie z niego korzystał. Ale A380 można obsłużyć już teraz.
KarLag, 21 grudnia 2016, 17:13 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »