Fly4free.pl

Do Zakopanego pojedziemy szybciej i wygodniej. PKP postawi tu nowoczesne pociągi

Foto: PKP Intercity
PKP Intercity chce od przyszłego roku wypuścić pociągi Flirt na trasach do Zakopanego i Nowego Sącza. Wszystko zależy jednak od zgody odpowiednich instytucji – czytamy w „Rynku Kolejowym”.

Według informacji „Rynku”, PKP Intercity rozmawia z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w sprawie objęcia Zakopanego siatką połączeń IC realizowaną nowoczesnymi pociągami Flirt3. Zgoda CUPT jest konieczna, bo Flirty zostały kupione z unijnych dotacji i każda zmiana ich trasy wymaga akceptacji.

„Rynek Kolejowy” podaje, że na początek Flirty miałyby być puszczone na trasę Intercity z Łodzi Kaliskiej (przyjazd do Krakowa ok. 9.40) oraz z Olsztyna przez Warszawę (przyjazd do Krakowa o 12.30).

Intercity chciałby też pociągnąć trasę Flirta do Nowego Sącza.

Prawdopodobnie oba połączenia ruszą dopiero w przyszłe wakacje. Kolejarze czekają bowiem na zakończenie budowy łącznic kolejowych w Krzemionkach i Suchej Beskidzkiej, które skrócą czas podróży z Krakowa do stolicy Tatr przynajmniej o 30 minut.

Nowoczesne pociągi Flirt wyprodukowane przez Stadlera jeżdżą po polskich torach od grudnia zeszłego roku. Klimatyzowane składy z Wi-Fi i wygodnymi fotelami mogą rozwijać prędkość do 160 km/h.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Zaczną jeździć prawdopodobnie od czerwca 2017, bo wtedy zabiorą je z Lublina gdzie będą remontować linię do Warszawy, pisaliście nawet, że przeniosą je do Łodzi..
lol, 3 września 2016, 18:18 | odpowiedz
lol Zaczną jeździć prawdopodobnie od czerwca 2017, bo wtedy zabiorą je z Lublina gdzie będą remontować linię do Warszawy, pisaliście nawet, że przeniosą je do Łodzi..
Do Lublina jeżdżą Pesy Dart :)
Marecki, 3 września 2016, 18:25 | odpowiedz
A najważniejszych informacji oczywiście w artykule brak. Daty zakończenia budowy łącznic w Krakowie i Suchej Beskidzkiej oraz maksymalnej prędkości na odcinku Kraków - Zakopane. Bo co z tego że pkp puści tam pociągi co rozwijają 160 km/h skoro na żadnym odcinku nie mogą z taką prędkością jechać.
tcw, 3 września 2016, 19:10 | odpowiedz
linia kraków-zakopane to porażka od lat, co z tego że łącznice bedą jak i itak prędkość na całej trasie to porażka, jasne będzie może i szybciej bo obecnie 3,5h-4h, pytanie o ile szybciej. Busy królują a szkoda bo prawdziwy remont linii kolejowej i prędkość 160 km/h w cywilizowanym kraju to norma, nam do tego bardzo daleko
mediafun, 3 września 2016, 19:34 | odpowiedz
tcw A najważniejszych informacji oczywiście w artykule brak.Daty zakończenia budowy łącznic w Krakowie i Suchej Beskidzkiej oraz maksymalnej prędkości na odcinku Kraków – Zakopane. Bo co z tego że pkp puści tam pociągi co rozwijają 160 km/h skoro na żadnym odcinku nie mogą z taką prędkością jechać.
Niemniej zastąpienie lokomotywy i wagonów przez EZT jakim jest Flirt, to po pierwsze oszczędność czasu na zmianie lokomotyw, które na tej trasie dokonuje się 2 razy: w Suchej i Chabówce/Rabce. Dodatkowo nowoczesny zespół trakcyjny jest w stanie efektywniej pokonywać tą trasę, zarówno ze względu na lepszy rozkład napędu niż lokomotywa z wagonami. Oczywiście cudów nie będzie, ale urwanie 2 x po 10-15 minut to już jest 0,5h krócej. Albo, a co, Intercity miało by tam dać EN57? :)
motomaniak, 3 września 2016, 20:26 | odpowiedz
To jest nic.Z Cieszyna do Zebrzydowic (przesiadka na Wiedeń,Pragę) planują remont by na niektórych odcinkach jechać 50 km/h zamiast 20 km/h.Po co taki remont?Skróci to czas o 10 min.Żal
Malpas, 3 września 2016, 21:41 | odpowiedz
Nie wiem, skąd pomysł, ze pojedziemy "wygodniej". W bezprzedziałowych Flirtach trudno o wygodę, ciszę i jakikolwiek komfort podróży,
ala, 3 września 2016, 22:15 | odpowiedz
krakow zakopane dla koleji to czas dla koleji okolo 1 godzina tak przynajmniej bylo przed 1939, wtedy nikt z krk nie bedzie sie wypyszczal samochodem do zakopca :) trzeba najlepszej zmiany zeby do tego dojsc
rumcajs, 4 września 2016, 4:36 | odpowiedz
ala Nie wiem, skąd pomysł, ze pojedziemy „wygodniej”. W bezprzedziałowych Flirtach trudno o wygodę, ciszę i jakikolwiek komfort podróży,
Większość ludzi jeździ w pojedynkę lub w parze, więc wybiera bezprzedziałowe. Zatem dla większości to będzie zmiana na plus.
jaro, 4 września 2016, 6:49 | odpowiedz
rumcajs krakow zakopane dla koleji to czas dla koleji okolo 1 godzina tak przynajmniej bylo przed 1939, wtedy nikt z krk nie bedzie sie wypyszczal samochodem do zakopca trzeba najlepszej zmiany zeby do tego dojsc
Kraków Zakopane najszybciej było planowo 2:45 przed wojną, Luxtorpedą, więc takim szynobusem, w którym nawet nie staniesz. Flirtem po budowie łącznic powinno być ok. 2:30 - nadal dłużej niż bus, ale z Łodzi, Warszawy czy Olsztyna będzie tak samo szybko albo szybciej.
kzyn, 4 września 2016, 8:10 | odpowiedz
Ech ten nasz stały festiwal malkontentów. A że niewygodnie, a że i tak powoli, a że cośtam. A ja się cieszę - bo z nowego pociągu będzie lepiej widać przez szyby niż w starym 40-letnim, z którego nawet wiosna była szara. A że dalej długo - Rome wasn't built in a day; małymi krokami ku lepszemu. Fajnie, że ciągle rozwijamy transport. Ogólnie dobry news :)
Wojtek, 4 września 2016, 8:39 | odpowiedz
Na zdjęciu jest Dart nie Flirt ...
Paweł, 4 września 2016, 14:26 | odpowiedz
Paweł Na zdjęciu jest Dart nie Flirt …
Masz łeb jak dart
kropka kreska, 4 września 2016, 19:35 | odpowiedz
Sprawdziłem przed chwilą i cena biletu Z Warszawy do Zakopanego dla dwóch osób dorosłych i dwójki dzieci to 224,94zł w jedną stronę w ofercie SuperPromo. Pociąg Tatry jedzie 6 godzin, ale do tego trzeba doliczyć czas dojazdu na dworzec i z dworca. Miesiąc temu jechałem do Zakopanego samochodem. Koszt około 250 w obie strony. Czas przejazdu to 7 godzin z przystankiem.
kaykos, 5 września 2016, 8:31 | odpowiedz
Co mnie obchodzi kiedy przyjeżdża do Krakowa? Ile ma jechać z Krakowa do Zakopanego?
sdsdsfds, 5 września 2016, 10:24 | odpowiedz
ala Nie wiem, skąd pomysł, ze pojedziemy „wygodniej”. W bezprzedziałowych Flirtach trudno o wygodę, ciszę i jakikolwiek komfort podróży,
Bardzo dziwna opinia, komfort jest nieporównalny z wagonami z którymi mieliśmy do czynienia do tej pory, jeśli chodzi o ciszę to jest przedział w którym się nie rozmawia ani nie dzwonią telefony, Pendolino też jest bezprzedziałowe, a komfort jest bardzo wysoki. Po drugie to ma być środek komunikacji, na głowę bije samochody i autobusy, natomiast jeśli sama podróż ma być przyjemnością i atrakcją samą w sobie to trzeba wybrać Orient expres albo jeśli chcemy luksusu kolejowego posmakować w Polsce to można wsiąść do rosyjskiego pociągu Moskwa Paryż ale to droga przyjemność
Mario, 30 października 2016, 18:07 | odpowiedz
Paweł Na zdjęciu jest Dart nie Flirt …
dart to produkt pesy a tu jest Stadler czyli flirt
Mario, 30 października 2016, 18:13 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »