Choć ubiegły rok był jednym z najbardziej niefortunnych pod względem bezpieczeństwa lotniczego w ostatnich 10 latach, ryzyko wypadku podczas podróży samolotem pozostaje bardzo niskie. 986 ofiar śmiertelnych to wynik prawie cztery razy wyższy niż w 2013 roku. Trzeba przy tym zaznaczyć, że przez cały rok wszystkie linie lotnicze świata przewiozły rekordową liczbę 3,3 mld pasażerów podczas 27 mln lotów. To oznacza jedną katastrofę na 1,3 mln rejsów.
W badaniu Airline Ratings uczestniczyło 449 linii z całego świata. Przeanalizowano m.in. wyniki audytów organów nadzoru lotniczego (takich jak IATA czy FAA), raporty rządowe i historię operacyjną. Ale eksperci nie brali pod uwagę wypadków spowodowanych przez terrorystów. Aż 149 spośród monitorowanych linii lotniczych uzyskało maksymalny wynik – siedem gwiazdek. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się te, które szczególnie wyróżniają się innowacjami dotyczącymi bezpieczeństwa.
Z kolei najnowszy ranking najbezpieczniejszych linii lotniczych według JACDEC bierze pod uwagę jedynie 60 największych przewoźników na świecie. Niemiecka organizacja bazuje na specjalnym wskaźniku Global Safety Index, wyliczonym na podstawie zebranych przez 26 lat analizach incydentów lotniczych. Im niższy wskaźnik tym linie lepiej dbają o bezpieczeństwo.
Wśród 10 najbezpieczniejszych linii według Airline Ratings znalazły się singapurskie narodowe linie lotnicze. Azjatycki przewoźnik nie zdobył jednak miejsca w ścisłej czołówce rankingu JACDEC
Początki Singapore Airlines sięgają 1947 roku, kiedy powstały Malayan Airways Limited (MAL). Pod obecną nazwą funkcjonują od 1972 r. Średni wiek samolotu należącego do floty przewoźnika wynosi 7,7 lat.
W 2008 r. Singapore Airlines jako pierwsza i jedyna komercyjna linia lotnicza zaoferowała swoim pasażerom luksusowe prywatne kabiny z podwójnymi łóżkami w Suite Class na pokładzie samolotu Airbus A380.
JACDEC Safety Index: 0,052 (2014 r, 30. miejsce)
Fot. Singapore Airlines