Fly4free.pl

Aerosvit bankrutem! Przewoźnik złożył wniosek o upadłość!

Ukraińskie Linie lotnicze Aerosvit złożyły do sądu w Kijowie wniosek o upadłość. Powodem było ogromne zadłużenie. Na koniec 2012 roku strata tego przewoźnika wyniosła ponad 4 miliardy UAH co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę ponad 1,5 miliarda złotych.Postanowienie sądu w Kijowie >>Złożony do sądu w Kijowie wniosek został pozytywnie zaopiniowany. Kolejne posiedzenie dotyczące upadłości zostało wyznaczone na 23 stycznia.

Upadek Aerosvit to przede wszystkim problem dla pasażerów, którzy wykupili bilety. Na razie nie wiadomo ilu pasażerów nie będzie mogło odbyć zaplanowanych lotów. Aerosvit operował m.in. z Warszawy.

Nie zapominajmy, że PLL LOT dzierżawi od Aerosvit jeden z samolotów. Zastąpił on uszkodzonego Boeinga 767, który 1 listopada 2011 roku awaryjnie (bez wysuniętego podwozia) lądował w porcie Chopina w Warszawie. Po tym wydarzeniu, aby zapewnić płynność długodystansowych operacji lotniczych, LOT zdecydował się na wynajęcie samolotu.

Aktualizacja

Jak podaje serwis avianews.com część tras po Aerosvit przejmą Ukraine International Airlines. Loty rozpoczną się od 31 marca. Aerosvit pozostanie wyłącznie jako wirtualny przewoźnik, który będzie tylko sprzedawać bilety.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Ooo, a nasza kochana Alitalia ma przeszło 2,5mld :)
adriano84, 3 stycznia 2013, 23:20 | odpowiedz
Jaki lot... już jest po Locie do prywatyzacji jakiś kolega Tuska kupi dostanie nowe Dreamlinery prawie za darmo.
mrk, 3 stycznia 2013, 23:29 | odpowiedz
Co teraz zrobić jeżeli mamy już wykupiony bilet na luty tego roku? Jak odzyskać pieniądze? Czy może loty wykupione zostaną zrealizowane? Wiadomo coś więcej?
Wujo, 3 stycznia 2013, 23:32 | odpowiedz
przepadly bilety zero szans
miki, 3 stycznia 2013, 23:38 | odpowiedz
Dzwonilem na infolinie. Mam leciec 12.01 do bangkoku, mowili ze narazie wszystko bez zadnych zmian. Myslicie ze jest szansa na lot? Powrot mam 24.01 mozna przeciez dzialac w trakcienpost. Upadlosciowego.. jaka jest praktyka innych linii? Jesli kupilo sie bilet przez polskiego agenta mozna dostac kase z powrotem?
lukas, 3 stycznia 2013, 23:42 | odpowiedz
szykuje się cudowny piątek w pracy
irm, 3 stycznia 2013, 23:42 | odpowiedz
@mrk powielasz idiotyczny stereotyp, że LOT posiada (zakupił) dreamlinery... LOT leasinguje te maszyny, płacąc wielki haracz, prawie 1 milion PLN miesięcznie. A jeśli przestanie płacić, to maszyny odlecą tak samo, jak piękne maszyny OLT... (literki też podobnie ustawione;) może przeczytaj sobie np. to http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/661508,dreamlinery_poprawia_sytuacje_lot_u_jeden_rejs_to_nawet_900_tys_zl_przychodu_z_biletow.html
man4business, 3 stycznia 2013, 23:45 | odpowiedz
Jeśli płaciliście kartą (nie dotyczy mTransferu w mBanku!) to możecie starać się o chargeback. Ja tak odzyskałem kasę od OLT Expressu. http://blog.goku122.li
Goku122, 3 stycznia 2013, 23:49 | odpowiedz
ad miki ad wujo jak upadl OLT pierwsze co zadzwonilem i zlozylem dyzpozycje zwrotu money za bilet po kilku dniach mialem hajs na koncie ad adriano no niektorzy do japonii moga nie poleciec za 300 zl..
aaabbbccc, 3 stycznia 2013, 23:51 | odpowiedz
ad irm robisz w locie??
aaabbbccc, 3 stycznia 2013, 23:51 | odpowiedz
Aaabbbccc Gdzie zadzwoniles? Placiles karta?
lukas, 4 stycznia 2013, 0:00 | odpowiedz
@aaabbbccc - w przypadku OLT Expressu w ramach reklamacji firma zwróciła kasę tylko paru pierwszym osobom, aby resztę uciszyć. Na pozostałe osoby firma się wypięła. Tak czy siak - posiadacze niezrealizowanych biletów w Aerosvit powinni jak najszybciej złożyć do przewoźnika reklamację. Zwłaszcza, jeśli płaciliście kartą. Zachowajcie sobie kopię maila, którego wysyłacie. Procedurę chargeback można uruchomić tylko w momencie, gdy wyczerpane zostały wszelkie kroki związane z procedurą reklamacyjną u usługodawcy.
Goku122, 4 stycznia 2013, 0:13 | odpowiedz
Przegladasz sobie internet i przez przypadek dowiadujesz sie, ze stracilem prace. Zajebiste uczucie :/
Magik, 4 stycznia 2013, 0:26 | odpowiedz
alitali ma ponad 4 mld zł czyli ponad 1 mld euro
mediolan, 4 stycznia 2013, 0:49 | odpowiedz
Na stronie Aerosvitu dalej można kupować bilety. W takiej sytuacji mogliby już nie naciągać ostatnich klientów! Z pozdrowieniami!
koncentrator, 4 stycznia 2013, 1:01 | odpowiedz
Dziwne bo na ich stronie nic nie mogę znaleźć na ten temat i nadal można kupić bilet:) http://europe.aerosvit.com/pl.html?__utma=75541066.710960130.1357260326.1357260326.1357260326.1&__utmb=75541066.1.10.1357260326&__utmc=75541066&__utmx=-&__utmz=75541066.1357260326.1.1.utmcsr=europe.aerosvit.com|utmccn=%28referral%29|utmcmd=referral|utmcct=/eu.html&__utmv=-&__utmk=55139821
remo, 4 stycznia 2013, 1:48 | odpowiedz
Ad lukas rozmawiałem na chacie z pania z aeroswit tyle się dowiedziałem że jak narazie nie mają żądnych informacji dotyczących bankructwa firmy i nie potwierdzają tego 5 dni przed terminem jeśli lot nie będzie anulowany to oznacza że się odbędzie trzeba sprawdzać na stronie aeroswit Jeśli masz bilet na 21 to gdzieś 15 -16 powinieneś go sprawdzić Pozdrawiam załączam rozmowe poniżęj ID: 4900-28510796 19:47 Хмельницкая Тамара Агент %operator_name% с Вами в чате, чем могу Вам помочь? 19:47 You Is it true that Aerosvit reported for bankruptcy? whether flights will be the January?or not? 19:50 Хмельницкая Тамара by that time we don`t have confirmation of this information now flights are not canceled but if you have ticket contact us in a few days and confirm that flights are not canceled or changed 19:53 You ok thank you very much for infotmation good night 19:53 Хмельницкая Тамара you are welcome thank you!
remo, 4 stycznia 2013, 2:03 | odpowiedz
I tak prawie wszyscy z uporem godnym lepszej sprawy, wbrew logice i przyzwoitości utrzymywać będą, że bilety po 1zł, 8 zł i po 300 zł (do Japonii) to "model biznesowy". Dopiero jak lont się u tyłka zapali zaczynają się...czerczbeki. Ano wiara w zupę za darmo to jeden z zabobonów (jak zapewne napisałby o.Bocheński) powszechnie panujących.
zapinio, 4 stycznia 2013, 3:19 | odpowiedz
@ remo gdzie w Twojej rozmowie jest info o tych 5 dniach? dodajesz cos od siebie czy moze nadinterpretujesz? a moze few=five?
goldziak, 4 stycznia 2013, 8:46 | odpowiedz
Jak ja dzwonilem to milaem identyczna informacje.. Dzieki. Dzis powinno sie wyjasnic
lukasz, 4 stycznia 2013, 8:56 | odpowiedz
Radze sie spytac Aerosvitu juz dzis czy lot zostal zmieniony. Mialam leciec 17 stycznia z przesiadka i zmienili mi pierwsza czesc lotu na 18 stycznia, czyli totalnie bez sensu.
AWit, 4 stycznia 2013, 9:30 | odpowiedz
@zapinio. Mam bilet do Osaki za <300zł. Czytam to forum prawie od początku i żywię głębokie przekonanie, iż znakomita większość jego użytkowników daleka jest od stwierdzenia, iż taka cena do Japonii jest wynikiem "modelu biznesowego". Gdybyś zrobił sondę, kliknęlibyśmy raczej na "błąd systemowy". Dzięki nim właśnie latamy w niesamowite miejsca. Co więcej, gdybyś był bardziej świadomy i obeznany, a mniej zgryźliwy, marudny i gotowy wszystkie plagi tego świata zwalić na rząd (niestety wraz ze wzrostem popularności f4f przybywa właśnie takich czytelników) wiedziałbyś, że ludzie, którzy kupili te bilety, nie będą płakać nawet jeśli nie polecą, bo kasę i tak dostaną (chargeback), wielkich wydatków przed wylotem przezornie nie czynią, śpią na kanapach. A generalnie wychodzą z założenia, że jeśli nie ta promocja, to inna, jeśli nie Tokio teraz, to Karaiby albo Rio za góra pół roku :) Grunt to otwarta głowa i pozytywne nastawienie, czego ci z serca życzę, bo raczej obu masz niedostatek.
arexande, 4 stycznia 2013, 10:04 | odpowiedz
zmienia ci jeszcze ten lot to u nich typowe wiec nic sie nie martw
kaska, 4 stycznia 2013, 10:14 | odpowiedz
może mnie ktoś poprawić, ale tak na chłopski rozum "złożenie wniosku o upadłość" nie jest równoznaczne z "ogłoszeniem upadłości"... może trochę na siłę, ale próbuje jakoś sam siebie uspokoić
Wujo, 4 stycznia 2013, 10:28 | odpowiedz
Tak samo jako włożenie głowy pod gilotynę nie jest równoznaczne ze ścięciem głowy. Powodzenia:)
xxv, 4 stycznia 2013, 10:39 | odpowiedz
LOT juz nie dzierżawi maszyny od VV
Dominion, 4 stycznia 2013, 10:52 | odpowiedz
@ kaska: Dziekuje Kasiu za uspokojenie, masz racke, zaproponowali nowe loty czyli jesczez lataja :) Tylko ze te daty przez nich zaprponowane juz mi nie pasuja, czy spotkalas sie z opcja zwrotu pieniedzy w takim wypadku? Dziekuje!
AWit, 4 stycznia 2013, 11:06 | odpowiedz
Wujo: jasne, że masz rację. Sąd (mówię o polskim prawie, oczywiście, nie wiem jak jest w innych systemach) np. może oddalić wniosek o upadłość. Zgłoszenie wniosku dopiero rozpoczyna postępowanie. Mimo wszytko to niezbyt pocieszające :(
jmk, 4 stycznia 2013, 11:16 | odpowiedz
może i bedą latac ale od 12.50 już nie polecą z Kijowa... http://www.kyivpost.com/content/ukraine/boryspil-airport-from-jan-4-suspends-servicing-of-aerosvits-flights-due-to-absence-of-payments-318427.html czy Wy naprawdę wierzycie że polecicie ?
tartal, 4 stycznia 2013, 11:17 | odpowiedz
nie wiedzialem ze tylko kilku pierwszym osobom zwrocili hajs za bilety. swoja droga ten amber gold to niezly przekret. zycze szczescia w odzyskaniu monies
aaabbbccc, 4 stycznia 2013, 11:21 | odpowiedz
Niestety pewnie bedzie jak z Malevem, Spanairem i slynnym OLT - najpierw niby tylko wniosek, nic nie wiadomo, prosze dzwonic i sie dowiadywac na biezaco, ale jak tylko rozpocznie sie procedura upadlosciowa to koniec - po biletach i po kasie, paru osobom zwrocą kase, niektorzy moze wywalczą chargeback, a pozniej jak zawsze strona zniknie, infolinia przestanie dzialac... ehhh przykre to...
Magma, 4 stycznia 2013, 11:35 | odpowiedz
szkoda linii, lecialem nimi kilka razy, wysoki standard uslug - duuzo lepszy niz w LOT i tylko troche gorzej, niz w Aeroflocie....
jery13, 4 stycznia 2013, 11:37 | odpowiedz
@Magma Chargebacka nie trzeba "wywalczać"... Należy się jak psu zupa i działa! Trwa to długo (po glebie OLT zwrot na kartę WBK przyszedł w listopadzie, a na Citi w grudniu) ale jest skuteczne. I nie trzeba mieć nawet niezbitych dowodów że kontaktowaliśmy się uprzednio z usługodawcą. Nam w obu przypadkach wystarczyło oświadczenie, że dzwoniliśmy na infolinię.
arexande, 4 stycznia 2013, 11:43 | odpowiedz
Z tego co pisza tu na fre4free i innych portalach i forach to PLL LOT dostal 20 grudnia 400 mln zl pozyczki, ale w praktyce doatcji, bi chyba nikt nie wierzy ze LOT splaci, obleci tu i tam i bedzie po pieniadzach, gdyby nie te 400 mln zl to juz byloby po LOTcie, ale jeszcze chce 600 mln dotacji od Skarbu panstwa, razem wiec 1 mld zl. Co wypada srednio na Polaka po 15 zl skladki na lot, a narodzine 4 osobowa to 100zl w praktyce na rok? Z tym ze pracujacych w Polsce jest ok 15 mln wiec na kazdego pracujacego w Polsce to po ok 66zk. Dla pary to 132zl skladki przmusowej poprzez podatki wszelakie na LOT. Za 1 mld zl moznaby rozdac ludzia 1 mln biletow po 1000 zl, czy 2 mln biletow po 500 zl, czy 10 mln biletow po 100 zl. Wolalbym taka opcje a bilety zakupic w innych liniach. Jesli chodzi o BANKRUCTWA TO PO OLT EKSPERS, AEROSVIIT ostatnio, mysle ze kolejny kandydaci z tych u wspominanych za max 1-2 lata to Alitalia i PL LOT, bo era Narodowych przewoznikow juz mija sa za bardzo kosztowne, Jesli chodzi o LOT to szkoda, mysle ze panstwo tez wroci kase gdyby LOT za 1-2 lata splajtowal wiec bilety mozna kupowac, jesli chodzi Alitaie to nie jestem pewien czy napewno bedzie z czego kase wydusic? Podobnie jak z OLT, Pozostaje wiec Ryanair, Wizzair, na dalsze Lufthansa, Aeroflot, Quatar, KLM, AIR Berlin, Norwegian, Canadian ztych bardziej znanych bezpiecznych jak narazie i moze nie zagrozonych upadloscia w ciagu 1,5 roku chociaz,
hol2, 4 stycznia 2013, 11:45 | odpowiedz
@arexande Mam nieco inne zdanie na ten temat- moze dlatego, że od 3 miesiecy walcze o chargeback (wypozyczalnia samochodow Hertz postanowila mnie okrasc na 200Euro i sie do tego nie przyznaje) Infolinia, maile do oddzialow w Polsce, we Włoszech i centrali plus wysylanie korespondencji, umowy, rachunkow do banku... to troche jak walka, mam nadzieje, że nie okaze sie walka z wiatrakami, jesli Ty dostales te zwroty to moze i mnie sie uda. Natomiast wszystkim podejmującym wyzwanie zyczę powodzenia i wytrwalosci. Pozdrawiam.
Magma, 4 stycznia 2013, 12:12 | odpowiedz
Moim zdaniem najwyzszy standard jest w Turkish Airlines
Adem, 4 stycznia 2013, 12:22 | odpowiedz
czy poki co macie potwierdzenia swoich lotow?
kaska, 4 stycznia 2013, 12:34 | odpowiedz
Ja już w ubiegłym roku pisałem, żeby nie kupować biletów na Aerosvit; sam latałem nimi często ale ostatnio poleciałem do Azji Emirates. W tej chwili lotnisko Boryspol wstrzymało obsługę rejsów Aerosvit. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=528990323786198&set=a.276587329026500.74197.260987383919828&type=1&theater Generalnie to widzę, że samoloty i trasy przejdą pod kontrolę MAU (Ukraine International) co potwierdzają zmiany udziałowców w MAU sprzed dwóch tygodni. Bankructwo Aerosvit to prosty wałek Kołomojskiego - czyli jak nie oddać kilkuset milionów dolarów należności a działać dalej w innej strukturze. Współwłaścicielem MAU jest Aaron Mayberg - współzałożyciel Aerosvitu i kilka innych struktur, o których niewiele wiadomo. Krótko mówiąc Aerosvit zniknie, trasy zostaną i będą obsługiwane przez inną linię a kasy z Aerosvitu nikt nie dostanie. No może tylko Polacy - poprzez chargeback.
Trurl, 4 stycznia 2013, 13:07 | odpowiedz
Ja już w mbank złożyłem reklamację i czekam na jej rozpatrzenie. Miałem lecieć do Bangkoku w marcu.
Michał, 4 stycznia 2013, 13:40 | odpowiedz
@Magma Rozumiem Cię, masz inną sytuację. Istnieje niezgodność stanowisk pomiędzy Tobą a usługodawcą co do faktu wykonania usługi albo zasadności ściągnięcia płatności (np Hertz może twierdzić że zarysowałaś im auto i ściągać od ciebie z karty za naprawę). W przypadku bankructwa linii takich wątpliwości nikt nie ma. Niemniej jednak życzę Ci powodzenia!
arexande, 4 stycznia 2013, 13:46 | odpowiedz
do michal : a masz juz potwierdzenie od aerosvitu ze masz odwolany marcowy lot??
kaska, 4 stycznia 2013, 13:49 | odpowiedz
nie mam, ale skoro linie zgłosiły wniosek o bankructwo a sąd przychylił się do tego wniosku to raczej mało prawdopodobne jest to że lot się odbędzie zwłaszcza, że już dzisiaj loty na lotnisku w Kijowy loty zostały zawieszone bo Aerosvit nie płacił lotnisku. na mlinii pytali tylko dlaczego chcę zgłosić reklamację i stwierdzenie, że linie lotnicze ogłosiły bankructwo im wystarczyło. Chcieli tylko jeszcze daty i na jakich lotniskach miałem być. Wolę już teraz zgłosić reklamację niż później miałoby się okazać, że do Bangkoku się dostałem, ale nie mam jak wrócić do Polski :) Jestem tylko ciekaw kiedy dostanę odpowiedź na złożoną reklamację.
Michał, 4 stycznia 2013, 14:40 | odpowiedz
@Michał, Sąd do żadnego wniosku się nie przychylił - po prostu go przyjął a będzie rozpatrywał 23.01. W tej chwili Aerosvit zapłacił lotnisku Boryspol i jak czytam do 9.01 będzie na tym lotnisku obsługiwany. Jednocześnie lotnisko na swojej stronie informuje, że jeśli nie otrzyma kolejnych przedpłat obsługa lotów zostanie ponownie wstrzymana 09.01 z godziną 12.00 Wątpię czy ktoś uzna Ci reklamację bo od wniosku do wstrzymania lotów i bankructwa jest daleko ale możesz próbować to zrobić. Napisz co z tego wyszło bo jestem ciekaw. Przy okazji - białoruskie linie lotnicze Bielavia na wieść o złożonym wniosku przez Aerosvit przestały sprzedawać bilety (mieli code-share) Na stronie Aerosvitu oczywiście piszą, że Aerosvit na chwilę obecną nie jest bankrutem i działa zgodnie z planem a wniosek ma służyć sanacji i zwiększeniu dochodów firmy. Tak jak napisałem wyżej - w związku ze zmianami udziałowców w MAU i oddawaniem im rejsów - dla mnie to wałek wyczuwalny z daleka.
Trurl, 4 stycznia 2013, 15:07 | odpowiedz
Michał: W przypadku OLT Mbank wypłacił mi kasę błyskawicznie. Z tymże oni robią chargeback dopiero po dacie, w którym miała być wykonana usługa. U mnie to wyglądało tak: reklamacja w dniu ogłoszeniu bankructwa OLT (żadnych szczegółów nie żądali typu kontakty z przewoźnikiem, itp.) Rejs miał być 15 sierpnia i chyba już 20-go miałem kasę na koncie nawet bez żadnego kolejnego telefonu.
Ahalem, 4 stycznia 2013, 15:12 | odpowiedz
LOT nie używa już od jesieni Boeinga Aerosvitu.
Kot, 4 stycznia 2013, 15:15 | odpowiedz
Jak tylko będę miał jakieś dodatkowe informacje z banku to napiszę tutaj. Jak oddadzą kasę to dobrze a jak nie to spróbuje polecieć zgodnie z planem a jak jednak odwołają lot to będę liczył na to że uda mi się jeszcze kupić w rozsądnej cenie bilety gdzie indziej.
Michał, 4 stycznia 2013, 16:53 | odpowiedz
A ja zadzwoniłam dziś na mlinię (mam lot 28/01), i Pani powiedziała, że nie przyjmie mi reklamacji dopóki jestem przed datą wylotu. Dopiero jak lot się nie odbędzie, będzie podstawa do reklamacji..
mm, 4 stycznia 2013, 16:59 | odpowiedz
Mam lot pod koniec lutego z waw do bkk, powrót w marcu. Co robić? Kupować nowe bilety inną linią póki ceny jeszcze w porządku? Czekać, bo może się poleci? Procesy upadłościowe mogą chwilę trwać, ale z drugiej strony nie chcę polecieć i... zostać. Informacje strona polska i ukraińska podaje podobne - NA RAZIE wszystkie loty są zgodnie z planem. Dziś podobno miało się odbyć spotkanie w centrali, być może czegoś nowego dowiem się jutro. Profilaktycznie uruchomiłem procedurę chargeback, ale bank nie potrafi mi powiedzieć ile jest szans na zwrot kasy. Dają sobie na to dwa tygodnie. Ktoś testował pod tym względem Aliora?
Kamil, 4 stycznia 2013, 17:05 | odpowiedz
Jak widać wszystko zależy od konsultanta na jakiego się trafi. Może zbyt dużo osób zaczęło reklamować zakup biletów w Aerosvit i dlatego wstrzymali przyjmowanie wniosków do czasu wyjaśnienia przez nich sytuacji przewoźnika.
Michał, 4 stycznia 2013, 17:13 | odpowiedz
mm: można złożyć reklamację wcześniej tylko zaczynają ją rozpatrywać dopiero po dacie wylotu. A to różnica. No chyba, że procedury zmienili.
Ahalem, 4 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
Kupiłem bilety do BKK na marzec, płaciłem przelewem. Jak wygląda procedura zwrotu pieniędzy w przypadku bankructwa i czy w ogole jest szansa na ten zwrot.. Pan na mlinii powiedział mi, że można złozyć reklamację - odzyskanie przelewu - niestety nie potrafił mi powiedzieć czy uda się odzyskać pieniążki.
lolo, 4 stycznia 2013, 18:20 | odpowiedz
Bledy systemowe to maja niektorzy ale w swoich glowach, liczac ze powtarzajace sie pseudookazje Alitali to bledy dzialu informatykow.
Bolo, 4 stycznia 2013, 19:28 | odpowiedz
Wszystkie loty odbędą się, ale będą zrealizowane przez inną linię. Chargeback z tego tytułu nie przysługuje.
pasazer, 4 stycznia 2013, 21:18 | odpowiedz
Nieźle ich icek załatwił heh. Chyba już czas na ALITALIĘ
yunior, 4 stycznia 2013, 21:25 | odpowiedz
Pytanie! Mam planowany wylot na 4 luty, co jeżeli zgłoszę chargeback, a lot jak na złość się odbędzie, a ja nie stawię się na ten lot, ponieważ zaklepię sobie już inny? Czy w takim przypadku - tłumacząc jak chłopu na granicy - nie stawiłem się na wylot, który się odbył, otrzymam zwrot pieniędzy z reklamacji? Czy wystarczającym argumentem jest szum medialny związany z informacją o upadłości (miałem realne podstawy sądzić, że lotu nie będzie), czy zostanie to potraktowane jako zwykłe moje gapiostwo/mój pech, że nie stawiłem się na lot, który doszedł do skutku i przez to mogę pożegnać się z pieniędzmi z reklamacji?
Wujo, 4 stycznia 2013, 22:17 | odpowiedz
Co sądzi o całej sytuacji Aerosvit system rezerwacyjny biletów w Emirates? Dzisiaj do godz. 01 w nocy ceny na loty (mnie interesujące -połowa lutego wylot ,początek marca powrót) na trasie WWA-BKK była 2 560 zł o 14 :00 2760 zł ,obecnie 2 956 zł... Jakieś wnioski?
jks, 4 stycznia 2013, 22:42 | odpowiedz
polecam przeczytać rzetelny artykuł na ten temat: http://www.ekonomia24.pl/artykul/705493,966670-Ukrainskie-linie-lotnicze-bankrutuja.html
Marcin, 4 stycznia 2013, 22:59 | odpowiedz
@Wujo Na zdrowy rozsadek stawiam, ze w takim przypadku kasa Ci przepadnie. Na jakiej podstawie bank/przewoznik mialby Ci oddac kase, skoro lot sie odbyl a Ty sie na niego nie stawiles? Probowales reklamowac lot u przewoznika?
Szpiegu, 4 stycznia 2013, 23:40 | odpowiedz
@jks - jedyny wniosek to taki, że za długo czekałeś z kupnem biletu; za kilka dni będą jeszcze droższe. @Marcin - w ubiegłym roku kilka razy pisałem na forum, żeby nie kupować biletów na Aerosvit. Właścicielowi Igorowi Kołomojskiemu zbańczyły już trzy linie lotnicze w Europie a sytuacja w firmie była od dawna "na krawędzi". Przed złożeniem wniosku o bankructwo nagle zmieniły się struktura własnościowa w liniach UAI - Ukraine International Airlines (pojawiła się cypryjska spółka), chwilę później Aerosvit oddał UAI część swoich tras i lotów, i dopiero potem złożono wniosek o bankructwo. Tak czy inaczej Kołomojskiemu nic się nie stanie; Aerosvit został wydmuszką; jeśli dojdzie do bankructwa z likwidacją wydymani zostaną wierzyciele i pasażerowie. Kołomojskiemu oprócz udziałów w UAI ( i milionach zaoszczędzonych na wierzycielach ) zostanie jeszcze parę firm: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9,_%D0%98%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%8C_%D0%92%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%80%D1%8C%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87
Trurl, 5 stycznia 2013, 2:06 | odpowiedz
Drodzy właśnie siedzę na lotnisku w Boryspil terminal D (super zerznirty z naszego Chopina), niestety sprawa nie jest prosta. Kupując bilet zawarliśmy umowę i jesteśmy w tej niekorzystnej sytuacji, ze cancelowac biletu nie możemy, owszem ale zwrot będzie bardzo mały oczywiście zależy od taryfy s jakiej kupiliśmy, jak kupiliśmy w tej najtańszej to musimy lecieć. Zjawiamy sie na lotnisku i tu moze zacząć sie gehenna. Naszego lotu nie ma ale tu sa dwa wyjścia gdy lot jest cancell lub gdy przewoźnik opóźnia wylot. Czekamy na lotnisku co naraża nas na ogromny stres. Gdy jest cancell trzeba natychmiast poczynić kroki zmierzające do egzekwowania kasy nie czekać. Żeby egzekwować trzeba na lotnisku potwierdzić biliet ze lot został anulowany i z tym potwierdzonym bilietami walczymy o zwrot kasy. Proszę zapomnieć o jakiś hotelach nz koszt przewoźnika. Jak mamy dużo szczęścia to przewoźnik moze nam zaproponować inna trasę do celu i to trzeba przyjąć. Uprzedzam w Kijowie panie z Obslugi sa już ostro zmęczone i czasami nie maja cierpliwości. Język dobrze znać ten rosyjski ale jak go nid znacie to lepiej słowa sie nie odczuwać. Po dacie 31 stycznia moze byc ich koniec. I tak sie podzielilem zapiskami z podróży. Aerosvift przy okazji jest właścicielem 75 % Ukrainien Internstional Airlines które podobno dobrze stoją. Loty do kijowa i z powrotem lepiej nie ryzykować nowych lotów. Dla posiadaczy karty miles and more żaden rajwoch ( nie dają mil za bilet ) a dla posiadaczy Citibanku tak samo nie ma zniżek na te bilety bo nie lotu.
Romario39, 5 stycznia 2013, 8:32 | odpowiedz
wlasnie.dostalem.depesze.z.ukrainy.jutro.oficjalny upadek lini aerosvit.krokiet
krokiet, 5 stycznia 2013, 10:41 | odpowiedz
Z informacji, które można znaleźć w sieci i z tego co piszecie tutaj w komentarzach, to tak na chwilę obecną nie można zrobić nic, tylko czekać... czekać, aż rzeczywiście oficjalnie zostanie ogłoszona upadłość aerosvitu, bo: -złożę chargeback, ale jednak jakimś cudem lot się odbędzie, to kasy nie dostane -kupić inny lot u innego przewoźnika... j/w tzn. będę mieć dwa bilety i może okazać się, że oba będą ważne Wczoraj miałem przyjemność porozmawiać chwilę na spokojnie z pracownikiem banku i mówić, że cały dzień nie robią nic innego, tylko odbierają telefony z wnioskami o chargeback, czyli rozumiem, że te rzesze ludzi stawiają wszystko na jedną kartę i liczą, że rzeczywiście przewoźnik nie wywiąże się z usługi tzn. nie będzie samolotu aerosvitu i również nie zapewnią innego dogodnego połączenia. Czy może można złożyć "tak na wszelki wypadek" wniosek o chargeback jakby rzeczywiście miało się wszystko posypać, ale pomimo złożonego chargebacku pojechać na lotnisko (jakby jakimś cudem jeszcze podnieśli aerosvit) i polecieć na wakacje?
Wujo, 5 stycznia 2013, 11:46 | odpowiedz
Poczekajmy do 12/13 stycznia. Wtedy tez wyjasni sie sprawa z Alitalia.
pepe, 5 stycznia 2013, 12:11 | odpowiedz
Trochę z innej beczki, ale zawsze mnie śmieszą te lajki fejsbukowe ;) Wyszło, że 179 osób lubi upadłość Aerosvitu. Nie ma dislajków, zatem chciałbym podkreślić: ja nie lubię upadłości Aerosvitu ;-)
Grzegorz40, 5 stycznia 2013, 14:18 | odpowiedz
I wrote to Aerosvit at online@aerosvit.com and asked if I can cancel the tickets and get a refund. They said "sure!". Here's what they wrote: "Good day! Your request is complete. Funds received in the amount of 996.88 EUR on the card XXXX-XXXX-XXXX-5236 within 5-10 banking days. -- Best Regards, Anna Peterson Aerosvit online sales department web: http://aerosvit.com/ mail: online@aerosvit.com phone: +380 44 496-79-46 phone: +380 56 740-70-00
Steve Jones, 5 stycznia 2013, 14:37 | odpowiedz
Witam Właśnie siedzę w domku w Legionowie a, powinienem już być na pokładzie linii aerosvit do Bankoku z kijowa , niestety lot z Warszawy do Kijowa o 9:35 się nie odbył ponieważ samolot został wczoraj po przylocie do Wawy zatrzymany :( . Siedzieliśmy na lotnisku do 11:30 bez żadnej konkretnej informacji .... Wywalczyliśmy wylot na jutro liniami KLM z Wawy do Amsterdamu a póżniej do Bangkoku :) niestety były tylko 3 miejsca a nas czterech .. :( kolega zakupił bilet za gotówkę w innej lini lotniczej na jutro :(((( brak słów jestem Ciekaw czy wszystko pójdzie tak jak należy ... btw wracamy 4 lutego ale nie mam pojęcia czy ten Aerosvit będzie jeszcze istniał ... :((((
mikol, 5 stycznia 2013, 18:28 | odpowiedz
@mikol miałeś pecha, Aerosvit KBP-BKK odleciał dzisiaj z 3-godz. opóźnieniem. Widocznie dzisiejszy lot VV208/LO5753 skasowano za brak opłat wobec lotniska w Polsce. Można to było już wczoraj sprawdzić na stronie lotniska; może się komuś przyda: http://kbp.aero/ Zabezpieczcie sobie kasę na powrót; bo jeśli w międzyczasie dojdzie do likwidacji Aerosvitu to na lotnisku w BKK ... możecie być nieco zaskoczeni, to prywatna linia i nikt Wam w niczym nie pomoże w razie draki. Póki co i tak macie farta, że przepisali Wam bilety. Tak czy inaczej lecicie - więc przyjemności :)
Trurl, 5 stycznia 2013, 19:14 | odpowiedz
ja dostalam info od aerosvitu ze moge sie juz starac o zwrot kasy za bilety. czego chcialam zaznaczyc nie moglam zrobic jeszcze pare dni temu... wyslalam request i pieniazki powinnam miec za 5-10 dni roboczych na koncie polecam mysle ze im szybciej tym lepiej
kaska, 5 stycznia 2013, 19:25 | odpowiedz
@kaska a na kiedy miałaś termin wylotu? i powiedz mi w jaki sposób się z nimi kontaktowałaś, bo ja dzisiaj próbowałem cokolwiek ustalić przez ten ich live chat, ale za dużo nie zdziałałem
Wujo, 5 stycznia 2013, 19:48 | odpowiedz
Trulr : na bieżąco śledziłem odloty i przyloty na stronie lotniska w kijowie a status cancelled pojawił się dużo póżniej od informacji jaką dostałem na lotnisku ... aaaa Btw na 99 % samoloty z Wawy do Kijowa nie polecą do poniedziałku ( jest jakieś święto na ukrainie ) i brak kasy na karcie pilota za jakieś opłaty lotniskowe poza tym wszystkie loty aeosviftu działają w miare normalnie oprócz Warszawy i Kopenhagi :( Czy zwrot kasy za lot kolegi który się nie odbył należy zgłosić do pośrednika w tym przypadku Opodo ( niestety nie działają w weekendy) czy bezpośredio do Aerosviftu ( zero kontaktu przez telefon ) :) usługa była rezerwowana przez mbank tranfer ... :( Jutro z rana muszę coś zadziałać w związku z jego rezerwacją ?
mikol, 5 stycznia 2013, 19:56 | odpowiedz
dokladnie to samo bedzie z lotem, gdyby nie kroplowka w postaci 400mln i pozniejsze 600mln lot skladalby wlasnie wniosek o upadlosc... niestety to nastapi dopiero za rok, niestety bo 1 mld z naszych podatkow wyrzucony na sredniowieczna linie ze sredniowiecznym zarzadem
aka, 5 stycznia 2013, 20:38 | odpowiedz
mikol: ja dostalem odpowiedz z aerosvit ze odnosnie zwrotu nalezy zglosic sie do biura w ktorym sie rezerwowalo, w moim przypadku airtickets24. Mam podobny problem, mialem leciec 9 stycznia do Bkk przez Kijow i naprawde nie wiem co robic, czy bukowac bilet na inne linie i modlic sie zeby aerosvit nie wylecial w srode czy tez czekac do ostatniej chwili. Niebezpieczenstwo jest takie ze w srode doleciec do Kijowa moze mi sie uda jesli aerosvit poderwie sie z Warszawy jednak nie wiem jak z lotem do BKK o 14:00 bo do 12:00 aerosvit ma deadline odnosnie platnosci za serwis Borispolowi.
rostocker, 5 stycznia 2013, 21:45 | odpowiedz
@mikol akurat wybraliście chyba najgorszy sposób opłaty za bilety - przelew do pośrednika; pośrednik zawsze będzie się wykręcał; dzwońcie do Aerosvitu ale na Ukrainie Boże Narodzenie - jutro jest Wigilia ale ... wszystko jedno próbować trzeba. Spróbuj dzwonić też na taki nr: +380-44-496-28-81 Przeczytaj też ten wątek ( na chat z nimi szkoda czasu na pisanie ) www . fly4free . pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=17732&start=0 (popraw tylko adres bo tu jakiś filtr antyspamowy jest, który mnie do szału doprowadza)
Trurl, 5 stycznia 2013, 22:28 | odpowiedz
@mikol Wielka prośba. Opisz jak zrobiłeś to z tą zmianą linii ewentualnie podaj jakiś link do procedury czy porady jak to ogarnąć. Wielkie dzięki
Hubert, 5 stycznia 2013, 22:55 | odpowiedz
@Hubert Przeczekalem szturm ukraińców , pojawil sie nawet konsul z ambasady ukraińskiej ktory probowal cos zalatwic.... biuro BGS na pietrze lotniska chopina zalatwia wszystkie sprawy linii aerosvift i pogadalem z dziewczynam :-D
mikol, 5 stycznia 2013, 23:22 | odpowiedz
czy ktoś z Was już próbował anulować bilet? Mi napisali, że będzie mnie to kosztowało 150 EUR i teraz się zastanawiam, czy czekać (4.02 mam wylot do Bangkoku), czy jednak odzyskać przynajmniej większość kasy?? @ Steve Jones: I was wondering if they can still give back the money?? I also received information that I can cancell my ticket and I'll be charged with 150 EUR but I still don't know what to do.. If I should wait and pray for my flight to be done (4.02) or cancell it and get back at least most of the money... I heard that they can't do any financial transactions that's why i wonder if they are able to refund a cancelled ticket.
anaklucz, 6 stycznia 2013, 0:10 | odpowiedz
ja rezerwowalam bilet bezposrednio na ich stronie wiec kontaktowalam sie z nimi przez maila. wylot planowy mialam 9 stycznia w warszawy przez kijow do ho chi minh i powrot ta sama trasa na 1.02 a ze kupilam klase super saver i mozliwe bylo oddanie biletow robcie to jak najszybciej poki sie da
kaska, 6 stycznia 2013, 0:30 | odpowiedz
@mikol Wielkie dzięki. My mamy wylot 14 więc jest jeszcze czas. Postanowiliśmy czekać przynajmniej do czwartku. Mam nadzieję że uda się polecieć. A Tobie życzę udanej wycieczki. Oby to ostatnie kłopoty z załatwianiem i pobytem. Pozdrawiam Hubert
Hubert, 6 stycznia 2013, 1:21 | odpowiedz
@Hubert, ja zamieniłbym bilet póki (jeśli) jest taka możliwość i póki na Ukrainie jest Boże Narodzenie; nie liczyłbym na to, że "będzie dobrze" Jeden z samolotów Aerosvitu (UR-VVM) został na wniosek amerykańskiej firmy leasingowej "aresztowany" już z miesiąc temu w Tel-Awiwie, drugi stoi w W-wie, o trzecim poczytasz tutaj: http:// nyhederne.tv2. dk/article.php/id-62480887:fly-tilbageholdes-i-k%C3%B8benhavns-lufthavn.html Podkreślę jeszcze raz - to żadne bankructwo układowe tylko planowy "wał" Kołomojskiego (właściciela Aerosvitu), nie pierwszy zresztą; zarządcą komisarycznym ustanowionym przez Sąd został niejaki Leonid Talan. Tak się jakoś składa, że ten człowiek wcześniej przeprowadzał bankructwo bardzo dużego zakładu stalowego na Ukrainie i sprzedał go Kołomojskiemu a ten zaraz sprzedał zakład rosyjskiemu koncernowi. Można o tym tutaj przeczytać: http://www .epravda.com. ua/columns/2013/01/5/354513/ Ja mieszkam we Lwowie i mam nieco dokładniejszy "ogląd sytuacji"; zwyczajnie dopłaciłbym, żeby mieć spokojne wakacje. (w linkach usuńcie przerwy, nie wiem dlaczego to tak działa)
Trurl, 6 stycznia 2013, 2:09 | odpowiedz
Okecie (podobnie jak lotnisko w kopenhadze) "aresztowalo" samolot aerosvitu, w ramach umowy code-share juz nie akceptuja inne linie biletow aerosvitu. To juz chyba po ptakach :-(
jjkk, 6 stycznia 2013, 9:29 | odpowiedz
Niestety z prawnego punktu widzenia osoby, ktore mają bilety VV musza czekać - odradzam zakupowanie innych biletów, zwracanie biletów ukraińskich u pośredników/VV czy zgłaszczanie chargeback dopóki sprawa albo konkretnego lotu (jego odwołanie) albo w ogóle przewoźnika (wstrzymanie działalności, rezygnacja z konkretnej trasy)się nie wyjaśni.
marek2011, 6 stycznia 2013, 9:45 | odpowiedz
@ Anaklucz: I think if you want any chance of a refund, now is the time. They are still operating now so therefore are still theoretically able to refund the ticket. As soon as the court in Kiev decides to close their operations, you will not be able to cancel and get a refund - it will be physically impossible.
Steve Jones, 6 stycznia 2013, 10:40 | odpowiedz
a co w przypadku kiedy ktoś już poleci i będąc na urlopie linia zbankrutuje ? czy ubezpieczenie pokryje koszt powrotu ? czy można liczyć na pomoc polskich placówek dyplomatycznych ?
roccobarocco, 6 stycznia 2013, 17:11 | odpowiedz
@roccobarocco W tej sprawie rozmawiałem z Mbankiem bo ich kartą płaciłem za bilety. Pani powiedziała że jeżeli tak będzie trzeba będzie wrócić na własny koszt ale chargeback liczy się na cały zakup więc jak dojdzie do zwrotu za bilety w obie strony. Bo to jest jedna usługa. Więc jak coś zwrot będzie też za przelot do miejsca docelowego:-D @marek2011 Ja mam zamiar poczekać do czwartku czy loty VV będą z Warszawy, jak nie zacznę się martwić ale jeśli niedostaniem info że lot odwołany będziemy walczyć o lot zastępczy jak "mikol" który miał lecieć w sobotę a leci w niedzielę innymi liniami (więcej info wyżej) jak to nie poskutkuje to decydujemy się na chargeback i lecimy w marcu albo zamiast ciepłych egzotycznych krajów pojedziemy na zimowe szaleństwo w alpy. Pożyjemy zobaczmy, nie ma co się stresować. Tylko na przyszłość wybierać pewnego przewoźnika.
Hubert, 6 stycznia 2013, 18:13 | odpowiedz
@ Steve Jones: let us know if you received the money ;) My flight is on 4.02 so maybe i will still decide to loose 150 EUR but save the rest... Anyway, buying a new ticket for the same dates is almost impossible for similar price :( @ kaska: daj znac, jak otrzymasz zwrot kasy :) Moze wtedy i ja sie zdecyduje... Najgorsze, ze ich polaczenie do Bangkoku bylo super szybkie, teraz ciezko znalezc cos rownie sprawnego za podobna cene. Ktos z Was szukal juz jakiegos polaczenia w miare szybkiego z Wwy do Bangkoku jeszcze w lutym-marcu? Qatar i Emirates to zwykle loty z nocowaniem na lotnisku :/
anaklucz, 6 stycznia 2013, 22:30 | odpowiedz
Proszę o kontakt osoby, które zakupiły bilet do Bangkoku w Airtickets. Razem łatwiej, może wymienimy pomysły. doctanna@poczta.onet.pl
Anna, 7 stycznia 2013, 20:00 | odpowiedz
Witajcie, ja również jestem w gronie "szczęścliwców", którzy chcą polecieć Aerosvitem do Bankoku (rejs przez Kijów 18 lutego). Za bilety zapłaciłam kartą Inteligo, kupiłam bezposredno u przewoźnika. Dzisiaj złożyłam reklamację/ prośbę o chargeback w Inteligo, która została przyjęta. Martwi mnie jednak to, że ludzie na infolinii nie przestają mnie uprzedzać, że "zrobią co w ich mocy, ale niczego nie gwarantują, bo konta mogą zostać zablokowane itp.". Przecież chargeback powinien być standardową procedurą ... Napiszcie co wiecie na ten temat ... Należy się jak"psu micha" czy nie?
Marta, 7 stycznia 2013, 22:12 | odpowiedz
@Marta: czyli jednak mozna juz uruchamiac chargeback zanim jeszcze dojdzie do anulowania lotu?? Wszedzie sa sprzeczne informacje :( A co jesli anuluje swoj bilet, bedzie mi sie nalezala czesc ceny biletu, ale linie juz mi tego nie wyplaca? Czy w takiej sytuacji tez mozna dostac kase od banku w ramach chargeback?
anaklucz, 7 stycznia 2013, 22:26 | odpowiedz
anaklucz: Pani na infolinii Inteligo powiedziała mi, że im wcześniej tym lepiej. Dla nich moje wytłumaczenie było wystarczające. Zasygnalizowałam problem i będą się zastanawiać co z tym zrobić. Ja mam ich na bieżąco informować jak zachowuje się Aerosvit i dawać znać, jeśli będą się ze mną kontaktować i składać mi propozycje lub informować o tym, że lot się nie odbędzie. Równolegle napisałam też do Aerosvitu - zobaczymy co odpowiedzą. Mam bilet w taryfie economy saver bez możliwości zwrotu, ale zapytałam czy moge anulować lot wobec doniesień medialnych. Ja nie wiem jak to jest z tym chargebackiem ... Może ktoś mądry nam podpowie. W moim rozumieniu kasę wypłaca mi Mastercard, bez względu na to czy przewoźnik ma pieniądze czy nie. Chyba na tym to polega, nie?
Marta, 7 stycznia 2013, 22:52 | odpowiedz
@Marta: jesli ja dobrze rozumiem, to tak, podobno jest to juz problem banku, on powinien nam zwrocic kase w ramach chargeback. Ja jedynie patrze na to mega negatywnie, bo chyba jestem hiper pechowcem, bo juz mialam leciec OLT i nie polecialam... a kasy bank nadal nie oddal... :/ Coz, chyba w tej sytuacji tez juz zaczne robic lament w banku...
anaklucz, 7 stycznia 2013, 23:31 | odpowiedz
@anaklucz: współczuje, ile czekasz już na kasę za OLT? To by pokazywało, że chargeback nie działa u nas jak powinien :( ...
Marta, 8 stycznia 2013, 7:29 | odpowiedz
Biedak, faktycznie masz pecha. Czyli wychodzi na to, że chargeback u nas nie działa :(( Ile czekasz na kasę?
Marta, 8 stycznia 2013, 7:33 | odpowiedz
Hej. Przyznam sie ze nie wiedzialem- jak bukowalem o ich sytuacji finansowej. Bankrtu? Przeciez na trasach dlugich wolne miejsca gyly tylko w buisness class. Wypelnione samoloty po brzegi, nawet na ostatnim locie do bkk chwalilem ich catering, ktory zdecydowanie sie poprawil. Ce a i genialna przesiadka w Kbp. Dlatego lot do delhi czy bangkoku jest dla nas atrakcyjny. Lepsze przesiadki ma tylkk Turkish, ale chyba w 1 strone. Co do lotu to mam leciec w sobote. Niestety moj agent kart nie przyjmuje i kaze mi czekac. Mam tak wazne spotkanie i czuje ze przez agenta bede musial bukowac lot za 4500 albo wiecej. Czy ktos moze powiedziec czy moge skladac reklamacje na infolinii, czy tylko agent moze to zrobic? Wyleciec chyba szans nie ma, bo Boryspol ma oplacone lotytylko do 9.01
Lukasz, 8 stycznia 2013, 8:10 | odpowiedz
@anaklucz: rozmawiałam dzisiaj z Panią od reklamacji z PKO BP - niestety dopóki nie zostanie oficjalnie ogłoszona upadłość Aerosvitu lub mój lot się nie odbędzie, nie będą mogli uruchomić procedury charge back. Co ważne procedurę taką uruchamiają wtedy, gdy: - przewoźnik nie zaproponuje mi jakiejś alternatywy, - przewoźnik nie uwzględni mojej reklamacji. Czyli najpierw trzeba wykorzystać do maksimum kontakt z przewoźnikiem. Na wszystko trzeba mieć podkładkę na piśmie (dlatego warto pisać maile, nie rozmawiać przez tel. jakby co). Oczywiście jeśli przewoźnik nie będzie się w ogóle odzywał również mogę zwrócić się do banku z prośbą o uruchomienie charge-backu, załączając całą swoją korespondencję. W moim przypadku (bilety bez możliwości zwrotu) pozostaje zatem czekać :(
Marta, 8 stycznia 2013, 11:09 | odpowiedz
Na dzisiaj aerosvit odpowiada następująco: Dear passenger! At that moment these flights will be operated on schedule. XXXXXXXXXXX MR(ADT) 2.XXXXXXXXX MS(ADT) 3 VV 208 R 10FEB 7 WAWKBP HK2 1520 1745 *1A/E* 4 VV 171 R 11FEB 1 KBPBKK HK2 B 1400 0430+1 *1A/E* 5 VV 172 R 28FEB 4 BKKKBP HK2 0600 1140 E* 6 VV 207 R 28FEB 4 KBPWAW HK2 B 1355 1430 E* Best regards! mail: info@aerosvit.com phone: +380 56 740-70-00 phone: +380 44 496-79-46 wiem, że marna to pociecha, ale na razie nie ma podstaw do uruchomienia charge back. Więc czekam pozdr
Pawel w, 8 stycznia 2013, 15:06 | odpowiedz
@Pawel w: good news, ja lecę 18-go lutego i wracam 3 marca - chyba też do nich napiszę :)
Marta, 8 stycznia 2013, 15:49 | odpowiedz
Pawel w : Bzdury piszą...wlasnie dostalem maila z airtickets24 ze lot powrotny VV207 z Kijowa do Warszawy w dniu 25.01 zostal odwolany z powodu "not operate" wiec zakladam ze 10 luego po aerosvit pozostanie juz tylko brzydki zapach.
rostocker, 8 stycznia 2013, 20:05 | odpowiedz
@rostocker- wiem, że są dwa deathline do mojej podróży: 9.01.2013- warunek Borispola i 23.01.2013 data sprawy sądowej. Post napisałem, bo podobnie jak inni myślałem również o charge-back ale wtedy musisz załączyć korespondencję z przewoźnikiem - będzie brak podstaw. Jeśli masz info od airticket24 to masz już pewien konkret. Mój konkret jest inny- kupowałem bezpośrednio z Aerosvit i czekam cytując Franca z "Psów"- do samego końca - mojego lub jej;) pozdro
Pawel W, 8 stycznia 2013, 20:43 | odpowiedz
my kupowalismy przez posrednika dlatego sytuacja jest o tyle dobra ze to z nim koresponduje i to bank z posrednikiem bedzie sie kontaktowac aby uruchomic charge back. Kazdy psioczy na posrednikow i mowi aby rezerwowac na stronach linii lotniczej. ja zawsze bylem odmiennego zdania: wole zaplacic za bilet 50zl wiecej i miec zapewniona opieke posrednika w przypadku jakichkolwiek problemow. polecam rezerwuje.pl: 50zl za rezerwacje i nigdy zadnych problemow
roccobarocco, 8 stycznia 2013, 21:03 | odpowiedz
Pawel w To rzeczywiscie twoj konkret jest inny. Ja poszedlem na spore ryzyko bo nie wytrzymale i juz w niedziele zabukowalem KLM z Amsterdamu na jutro i powiem szczerze ze codziennie modle sie o to zeby vv208 nie wylecial jutro z Warszawy. Airtickets24 poprawili mi dzisiaj troche humor tym bardziej ze na stronie aerosvitu po sprawdzeniu rezerwacji tez mam juz cancel. Teraz tylko do konca nie wiem czy cancel biletu powrotnego z Kijowa do Warszawy wystarczy do ubiegania sie o chargeback za caly przelot? bo jak narazie o Warszawa-Kijow i Kijow-BKK jutro oraz BKK-Kijow 25.01 nic nie wiadomo. Byly tu glosy ze jest to jedna usluga wiec chargeback nalezy sie za calosc bez wzgledu na etap podrozy ktory zostal odwolany, jednak osoba z airtickets24 powiedziala ze w sytaucji odwolania jednego etapu z biletu powrotnego kasa bedzie zwrocona tylko za bilet powrotny. Ktos moze potwierdzic jak to jest?
rostocker, 8 stycznia 2013, 21:10 | odpowiedz
Nowe fakty: na dzisiaj na stronie Aerosvitu przy mojej rezerwacji anulowano lot powrotny z Kijowa do Warszawy na 28 luty:wpis: "unable, does not operate", pozostałe mają status confirmed. Trzymam kciuki żeby choroba "unable, does not operate" nie rozlała się na pozostałe loty.
Pawel W, 8 stycznia 2013, 22:05 | odpowiedz
@Pawel W: Oł noł. Piszesz do nich co zamierzają w związku z tym?
Marta, 8 stycznia 2013, 22:18 | odpowiedz
@Pawel W: u mnie to samo :( Dzwonię do banku, niech oni mi powiedzą co mam robić.
Marta, 8 stycznia 2013, 22:22 | odpowiedz
@rostocker Mi na infolinii Mbanku pani powiedziała że to jedna oferta. Ale może na airtickets24 nie kupują łącznie lotów w tą i powrotem. Tylko najpierw w jedną i oddzielnie powrotny to w tedy będzie się liczyły oddzielnie
Hubert, 8 stycznia 2013, 23:03 | odpowiedz
@Marta: na kase za OLT czekamy od bankructwa OLT czyli jakos od sierpnia... bank nas zwodzi, ale teraz przypuscimy szturm i wystawimy im rachunek za wszystko razem :/ Moj lot z Kijowa do Wwy (wracamy z Bangkoku) tez juz jest odwolany, psiakrew. Zupelnie bez sensu... wolalabym zeby juz wszystko odwolali, mozna byloby normalnie zaczac zyc!
anaklucz, 9 stycznia 2013, 0:20 | odpowiedz
Jeszcze jedno, jesli ktos z Was wie: czy chargeback jest zalezny od tego, czy karta kredytowa miala ubezpieczenie na taka okolicznosc? Czy jest to cos przypisanego do karty czy do banku?? Gdzie szukac informacji i zapisow dotyczacych tej procedury (jakies regulaminy dotyczace karty??). Wielkie dzieki za pomoc!
anaklucz, 9 stycznia 2013, 0:42 | odpowiedz
@anaklucz: z tego co czytałam chargeback dotyczy wszystkich kart bez względu na rodzaj, przypisane cechy czy bank. W sieci dostępne sa przewodniki po chargebacku wydane przez Visę i Mastercard (wpisz do googla np. Mastercard chargeback guide).
Marta, 9 stycznia 2013, 7:26 | odpowiedz
@Marta: bardzo dziękuję!:) A z nowości to dostałam info, że mogę prosić o zmianę lotu lub full refund. Próbuję się z Panią z infolinii dogadać jednak jakoś po angielsku, ale idzie jej słabo i generalnie nadal nie wiem na co mogą mi zamienić ten lot ani co oznacza full refund... Chyba przejdę na Ukraiński w korespondencji... :|
anaklucz, 9 stycznia 2013, 10:50 | odpowiedz
@anaklucz: Super! Sami się do Ciebie odezwali? Kontaktowałaś się z nimi mailowo? Z jakiego ich adresu e-mail korzystałaś?
Marta, 9 stycznia 2013, 11:55 | odpowiedz
@Marta: pierwszego maila napisałam do nich na ich stronie, teraz już wymieniam się mailami na call.centre@dniproavia.com.ua. Super to na razie nie jest jeszcze, bo nie udzielają mi żadnych konkretnych informacji, ciągle ogólniki bez info chociażby ile kasy zwrotu mogę dostać, wysyłam już kolejnego maila z mega konkretnymi pytaniami i dostaję w odpowiedzi te same ogólniki. masakra. to dostałam teraz: In case of changes you will be informed by your travel agency. In case of cancellations you will be offered a full refund, or if it will be possible to rebook to other airlines. For reboking you can conatc call center by phone 0038 044 490 3 490 Bzdura jakaś... Zero konkretu :/ Jaka travel agency, skoro bilet kupowałam bezpośrednio z ich strony... ech...
anaklucz, 9 stycznia 2013, 12:55 | odpowiedz
Właśnie dzwoniłem do Tripsty, gdzie kupowałem bilety WAW-KBP-BKK (powrotny). Miałem ruszyć pod koniec lutego, ale już dziś miła pani z Tripsty powiedziała mi, że odcinek lotu WAW-KBP jest anulowany, więc mogę się starać o całkowity refund. Szanse na to wg niej są bardzo duże, bo AeroSvit jeszcze nie ogłosił upadłości, kasa ma być na koncie w ciągu 60 dni. Oczywiście trzeba wysłać maila z reklamacją do Tripsty. Równolegle mój bank prowadzi procedurę chargeback. Zgłosiłem ją w momencie informacji o newralgicznym wniosku AS. Rad jestem bo wreszcie wiem na czym stoję - dziś kupuję nowe bilety, w nowej linii.
Kamil, 9 stycznia 2013, 13:14 | odpowiedz
@Kamil: A jaki miałeś bilet, w sensie taryfy - taki, który możesz zwrócić? Jaki bank cię obsługuje - moja reklamacja na bazie wniosku została anulowana, bo nie jest podstawą do uruchomienia procedury ...
Marta, 9 stycznia 2013, 13:33 | odpowiedz
@Marta Bilet miałem bez żadnych zabezpieczeń, ubezpieczeń etc. Najprostszy, najtańszy. Mój bank to Alior. Wniosek o chargeback przyjęli ode mnie bez zastrzeżeń - choć argumentacja opierała się tylko na informacjach o wniosku o upadłość AS. Teraz doniosę im jeszcze podparcie mojej argumentacji - rozmowę na czacie z pracownikiem AS. Potwierdził on info o odwołaniu lotu, powiedział, że dostanę full refund, ale zwrócić się muszę do pośrednika. Nic czego nie wiedziałem wcześniej, ale chcę być kryty.
Kamil, 9 stycznia 2013, 13:50 | odpowiedz
@Kamil: czyli jeśli jeden odcinek jest odwołany, to należy składać reklamację i dostanie się zwrot kasy za cały bilet (wszystkie 4 odcinki)? Pozostałe 3 odcinki wtedy ja mam anulować, czy reklamacja to już uwzględnia? Jeśli bilety kupiłam bezpośrednio na stronie Aerosvit to działa to tak samo? Niestety nadal nie uzyskałam w tej kwestii odpowiedzi z ich infolinii... Czy komuś przebukowano w związku z odwołaniem jednego odcinka cały lot w obie strony na innego przewoźnika? Chyba wolałabym takie wyjście niż czekanie na kasę od Aerosvitu, która nigdy już może nie przyjść... To, że jeszcze nie ogłosili bankructwa to chyba żadna gwarancja, że oddadzą kasę :/
anaklucz, 9 stycznia 2013, 13:59 | odpowiedz
@anaklucz Jezeli wszystkie loty masz na jednym bilecie to odwolanie jednego odcinka daje Ci mozliwosc starania sie o full refund. Reklamacje skladasz tam, gdzie kupowalas bilet. W Twom przypadku musisz zwracac sie do AS.
Kamil, 9 stycznia 2013, 14:21 | odpowiedz
@KAMIL PISZESZ:"Szanse na to wg niej są bardzo duże, bo AeroSvit jeszcze nie ogłosił upadłości, kasa ma być na koncie w ciągu 60 dni." Zazwyczaj pośrednik zrobi refund jeśli otrzyma refund z aerosvit inaczej swoich nie odda, jak mniemam, bo powie, że on co najwyżej prowizję zwróci. Bo tylko tyle wziął. I teraz rysuje mi się taki scenariusz: Czekasz na zwrot (do 60 dni) oni padają teoretycznie zanim zwrócą pośrednikowi. Pośrednik nie zwraca bo nie dostał od nich. Charge back nie pójdzie bo nie ma podstaw, bo wystąpiłeś o full refund, W tym czasie śpiąc spokojnie kupiłeś nowe bilety. Podsumowując może wyjść że kasa nie wróci a Ty kupisz już nowe.(kasa wydana podwójnie). Nie wiem czy jest jakaś słabość w scenariuszu ?. Ja osobiście wyjazd mam zabukowany na luty i wielkich nadziei w nim nie pokładam, ale wolę czekać do końca i mieć pewny chargeback niż teoretycznie sprawę pochytaną, że bank przetwarza (odpowiedź jaką dostaniesz możesz sam sobie wymyśleć: brak podstaw do charge back bo to klient wystąpił o full refund a nie firma nie dotrzymała warunków), Poprawcie jeśli scenariusz jest niemożliwy. I tak prywatnie to wolałbym wymienić się z Tobą wspomnieniami z Tajlandii po naszych podróżach niż by miałby się spełnić mój scenariusz.
Pawel w, 9 stycznia 2013, 15:44 | odpowiedz
@Paweł w: wydaje mi się, że Twój scenariusz jest bardziej prawdopodobny, ja tylko dlatego jeszcze nie anulowałam sama swojego lotu... ALE po pierwsze nie uznawałabym chargeback za "pewny" (mi za OLT nadal kasy nie udało się odzyskać) a po drugie jesteś pewien, że w przypadku jeśli to ja anuluję rezerwację, to nie mogę wystąpić o chargeback? Przecież usługodawca nie dopełnił warunków, jeśli należała mi się kasa za zareklamowane bilety i jej nie dostałam, to czy de facto nadal nie istnieją podstawy do chargeback? Ja sama nie wiem, ale kombinuję, bo od banku też ciężko uzyskać wiążącą odpowiedź :/ Nie próbujesz przebukować na inną linię?
anaklucz, 9 stycznia 2013, 16:25 | odpowiedz
Rozmawiałam z bankiem. Logika jest taka, że anulowali nam jeden odcinek lotu, więc cała usługa nie będzie wykonana prawidłowo. Kontaktujemy się z usługodawcą (linią, pośrednikiem) i prosimy o zwrot kasy (lub lot zastępczy jeśli ktoś woli). Załóżmy, że przewoźnik się na to zgadza (trzeba to mieć na piśmie). Jeśli nie przeleje pieniędzy w podanym terminie lub alternatywny lot się nie odbęzie możemy śmiało iść do banku. Wtedy bank razem z providerem karty negocjują zwrot w naszym imieniu w ramach procedury charge back (tak powiedziała mi pani w banku). Przyjmuję to do wiadomości, ale nadal nie ogarniam, że charge back zależy od wypłacalności i dobrej woli usługodawcy tj. pieniędzy możemy już nie zobaczyć.
Marta, 9 stycznia 2013, 17:16 | odpowiedz
Paweł: "Charge back nie pójdzie bo nie ma podstaw, bo wystąpiłeś o full refund" ale zeby dostac charge back, musisz najpierw sie ubiegac o full refund, i mieć udokumentowanie, ze nie dostałeś zwrotu? bo jeżeli nie, to jaka jest inna podstawa charge backu?
mm, 9 stycznia 2013, 17:24 | odpowiedz
@ Paweł Miałem okazję rozmawiać na ten temat z prawnikiem. Jego pierwsze pytanie dotyczyło tego, u kogo kupowałem bilety. Okazało się, że to bardzo dobrze, że u polskiego pośrednika, bo jeśli w AS - utonąłbym w ukraińskim prawie. Prawnik zasugerował, by uruchomić wszystkie możliwe alternatywy - reklamacja u pośrednika i chargeback w banku. Teraz mam bardzo dobre podstawy, by podejmować działania tego typu, więc je podjąłem. Po co czekać? Czy cokolwiek polepszyłoby moją sytuację gdybym czekał do dnia wylotu z WAW do KBP? Wątpię. Do tego czasu AS może już być bankrutem. Logiczne jest, że lepiej o kasę się starać gdy firma jeszcze nie może się wypiąć na długi, co? Czekałem z kupnem nowych biletów na oficjalny fakap AS - żeby zmniejszyć ryzyko wydania kasy na dwa loty, które się odbędą. Dziś możliwość starania się o zwrot potwierdziła zarówno tripsta.pl jak i AeroSvit. Teraz nie ma ryzyka, że lot AS się odbędzie.
Kamil, 9 stycznia 2013, 17:38 | odpowiedz
chciwy 100 x traci buhahahaha
czechu, 9 stycznia 2013, 18:23 | odpowiedz
@czechu ale o co ci chodzi?
Wujo, 9 stycznia 2013, 20:47 | odpowiedz
właśnie dostałem od nich SMSa, że wylot 4 lutego został anulowany i podobnie powrót 21... tak tak, sami z siebie się ze mną skontaktowali
Wujo, 9 stycznia 2013, 20:59 | odpowiedz
Do tycch co czekaja dlugo na chargeback za OLT - piszcie skarge do organizacji wydajacej karte [visa. mastercard,amex] ze bank nie chce rozpatrzec waszego wniosku tylo ociaga sie z zwrotem kasy.
Bolo, 9 stycznia 2013, 21:15 | odpowiedz
@Bolo Dzieki wielkie, to bylo m.in. do mnie :)
anaklucz, 9 stycznia 2013, 22:46 | odpowiedz
No to czym lecicie w zastępstwie? Mnie również anulowali waw-kbp i kbp waw teraz szukam rozsądnej alternatywy -10 luty do 27 luty
Pawel w, 10 stycznia 2013, 10:39 | odpowiedz
@Paweł w Ja nadal nie wiem, czy żądać od nich przebukowania na inną linię (podobno jest to możliwe w zakresie lotów na trasie wwa-kijów) czy składać reklamację... Czy ktoś otrzymał zwrot kasy od AS??
anaklucz, 10 stycznia 2013, 14:13 | odpowiedz
Na zwrot kasy, tak jak już ktoś wyżej wspomniał AS przewiduje 60 dni ( ciekawe co bądzie jak w tak zwanym międzyczasie bankructwo rzeczywiście zostanie orzeczone..?)W moim przypadku AS wczoraj potwierdził, że należy się refund za całość, bo przelot na trasie WAW-KPB został już odwołany, mimo że miałam lecieć 06/03. Poczekamy, zobaczymy, ale chyba trzeba szukać alternatywnych biletów...
Karina Ka, 10 stycznia 2013, 14:30 | odpowiedz
Zamiast kupionych w lipcu za 2 100 zł biletów do Bangkoku Aerosvitem zakupiłem za 2 600 zł - 5 stycznia na termin lutowy Emirates. Chargeback złożony po potwierdzeniu anulowaniu lotów .
jks, 10 stycznia 2013, 14:59 | odpowiedz
a co z trasami Kijow Bkk ? tez anulowane ?
roccobarocco, 10 stycznia 2013, 17:22 | odpowiedz
ja mialem bilet z biura podróży na trase warszawa-kijow-erewan na 12 stycznia. biuro podrozy proponowalo albo zwrot pieniedzy albo bilet na inne linie.wykupilem nowy bilet na belawia,troche drozsze.
koszt, 10 stycznia 2013, 18:04 | odpowiedz
@jks: bank zdecydował się na charge back zanim poprosiłeś AS o zwrot kosztów? Co to za bank? Skąd wzięło się 60 dni? Mnie obiecali zwrot w ciągu 5-10 dni roboczych.
Marta, 10 stycznia 2013, 18:07 | odpowiedz
We wtorek wysłałem maila do AS o zwrot kosztów biletu WAW - HCMC i nazad 9 lutego - 8 marca. Oczywiście loty zostały odwołane. Do dzisiaj czyli czwartku mail zwrotny jeszcze nie dotarł, jakiekolwiek próby nawiązania kontaktów z konsultantkami kończyły się olewką z ich strony. Nie wiem, być może są zajęci odpowiadaniem na pytania albo rozmowami na czacie ze znajomymi. Dzisiaj złożyłem podanie o chargeback do pekao z żubrem. Musiałem wypełnić formularz reklamacji operacji kartą płatniczą banku, jako załączniki dołączyłem szczegółowy opis sytuacji (daty zakupu biletów, kwoty, odbiorca, nadawca, numery kart, kont, info o kłopotach AS oraz sprawozdanie z bezowocnych z nim kontaktów), wydruki rozmów z AS, potwierdzenie rezerwacji otrzymane po zakupie oraz wydruk statusu lotu z informacjami o zawieszeniu połączeń. W uzasadnieniu napisałem formułkę o upadłości przewoźnika i nie wywiązaniu się przez niego z warunków transakcji. Miła pani pokręciła łbem, wniosek przyjęła, dała namiar na inną panią prowadzącą sprawę i kazała czekać do miesiąca na kontakt z ich strony oraz postraszyła półrocznym terminem oczekiwania na zwrot hajsu. Równolegle postanowiłem męczyć jednak AS i przed chwilą udało mi się nawiązać połączenie z konsultantem płci męskiej dla odmiany, który poprosił o cierpliwość 3-4 dni odnośnie maila zwrotnego. A zapytany o szanse na full refund odpowiedział - of course. Być może równoległe nękanie banku oraz aerosvit może przynieść skutki pozytywne. W każdym bądź razie nie należy odpuszczać, a walczyć o swoje.
Berger, 10 stycznia 2013, 23:01 | odpowiedz
Chciałam uprzejmie donieść, że na moje konto wpłynęły dzisiaj pieniądze od Aerosvitu :) Zwrot całej kwoty :) Wychodzi na to, że najbardziej opłaca się kupować bezpośrednio w linii lotniczej, wtedy zwrot jest ekspresowy.
Marta, 11 stycznia 2013, 9:39 | odpowiedz
@Marta Czyli ile czekałaś dni roboczych od momentu reklamacji/chargebacku?
Wujo, 11 stycznia 2013, 10:11 | odpowiedz
@Marta Jak udało ci się skontaktować z Aerosvitem? Ja się do nich dodzwoniłem, ale przez telefon nic się nie da załatwić. Za każdym razem mówią żeby napisać maila na online@aerosvit.com, ale niestety od 4 dni nie dostałem odpowiedzi zwrotnej. Czy Aerosvit wysłał tobie maila, że otrzymasz zwrot pieniędzy?
Marcin, 11 stycznia 2013, 10:27 | odpowiedz
@Wujo, Marcin: pierwszego maila na adres info@aerosvit.com wysłałam do nich od razu jak zobaczyłam, że anulowali mi jeden odcinek lotu. Od razu zapytałam co oni na to i czy mogę skasować rezerwację/ get the full refund. Odpowiedzieli mi po kilku minutach. Po krótkiej wymianie maili (na zasadzie a może zechce Pani w to miejsce lot z PLL LOT i mojej odmowie) potwierdzili, że mogę otrzymać zwrot kasy. Następnego dnia, już z adresu call.center@dniproavia.com.ua dostałam standardową formułkę (po ukraińsku), że mój wniosek jest kompletny, a kwota XXX zostanie zwrócona na kartę XXXX w ciągu 5-10 dni roboczych. Potwierdziłam tę informację jeszcze na live chacie tego samego dnia. Kasę dostałam dzisiaj rano, czyli w ciągu 2 dni.
Marta, 11 stycznia 2013, 11:46 | odpowiedz
@Marta Super, dzięki za odpowiedź. Gratuluje pomyślnego rozwiązania sprawy. Ja mogę mieć tylko nadzieję, że odpiszą na któregoś z emaili.
Marcin, 11 stycznia 2013, 12:19 | odpowiedz
Jak wynika z wyciągu z konta AS wykonał przelew tego samego dnia, w którym dostałam maila z potwierdzeniem, że mój wniosek jest kompletny, a kwota XXX zostanie zwrócona na kartę XXXX w ciągu 5-10 dni roboczych. Czyli mój bank przetwarzał i księgował transakcję 2 dni.
Marta, 11 stycznia 2013, 12:20 | odpowiedz
Trzymam kciuki, na razie zachowują się ok, więc bombardujcie mailami na wszystkie możliwe adresy, do momentu w którym dostaniecie takie samo potwierdzenie - wszystko wskazuje na to, że jest ono równoznaczne ze zleceniem przelewu.
Marta, 11 stycznia 2013, 12:22 | odpowiedz
Nie wiem czy ktoś jeszcze zainteresowany jest tym tematem ale napiszę. Dzisiaj rano udało mi się wreszcie skontaktować z kompetentną osobą na liveczacie. Kompetentną oznacza władną dokonywać operacji, a nie infobotem. Rzeczywiście takie osoby urzędują chyba na linii w godzinach roboczych, a na peweno z samego rana. W moim przypadku o godz. 9:00. Po wytłumaczeniu na czym polega mój problem (maile na temat zwrotu hajsu bez odpowiedzi) wyżej wymieniona osoba poprosiła o numer rezerwacji oraz ticket ID zgłoszenia, a po chwili odpowiedziała, że mail zwrotny dotrze do mnie w ciągu ok 2 godz. Mail rzeczywiście dotarł od razu z adresu online@aerosvit.com z informacją podobną jak u Marty. Czyli, że prośba została spełniona (request complete) oraz, że kasa w wysokości takiej i takiej zostanie zwrócona na konto takie i takie w ciągu 5-10 dni. Różnica również jest taka, że moja rezerwacja została wycofana. Po prostu nie ma jej już w systemie, co mam nadzieję oznacza, że kasa już poszła na konto i "księguje się". Więc jeśli ktoś nie otrzymał odpowiedzi na maila niech dokonuje zmasowanych ataków na liveczacie. Oni maile chyba ignorują lub nie mają czasu odpowiadać na nie..
Berger, 13 stycznia 2013, 11:52 | odpowiedz
@Berger: czyli wszystko ok - moja rezerwacja też wtedy od razu zniknęła z systemu :)
Marta, 13 stycznia 2013, 14:41 | odpowiedz
Mnie dzisiaj (w niedzielę) zaksięgowali zwrot pieniędzy na kartę kredytową. Cała operacja trwała 5 dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia reklamacji na maila. Nowy bilety oczywiście już kupiony, także do zobaczenia w Tajlandii ;]
Wujo, 13 stycznia 2013, 15:12 | odpowiedz
Ja również dzisiaj dostałem maila z informacją, że pieniądze zostaną zwrócone na moją kartę kredytową (mail z automatu). Co ciekawe mail ten był odpowiedzią na emaila wysłanego w środę (9 stycznia) na adres: call.centre@dniproavia.com.ua Od soboty, na stronie głównej Aerosvit jest dostępny formularz do zwrotu pieniędzy. Wypełniłem go wczoraj, może to miało wpływ na szybszą reakcję. Ciężko powiedzieć. Link do formularza: http://www.aerosvit.ua/eng/refund.html Koniec końców linie Aerosvit nadal działają, można się do nich dodzownić, rozmawiać na live chat i co najważniejsze zwracają pieniądze. Tylko czas reakcji na maile jest obecnie tragiczny. W każdym razie na pewno poczynają kroki żeby zwrócić pieniądze, w końcu dostaliśmy potwierdzenie w weekend kiedy teoretycznie się nie pracuje... Na pewno wygląda to dużo lepiej niż w przypadku OLT :)
Marcin, 13 stycznia 2013, 18:40 | odpowiedz
jestem pozytywnie zaskoczony jak sprawy z aerosvitem i zwrotem za bilety sie potoczyly. po przejeciu lotow przez UIA pewnie skorzystam do Bkk
roccobarocco, 14 stycznia 2013, 7:45 | odpowiedz
Czy ktos z Was czeka na zwrot za bilety zakupione za pośrednictwem airtickets24? a może ktoś z Was otrzymał taki zwrot? Anulowałam bilety w airtickets24 pięc dni temu i nie dostałam jeszcze maila z tzw. "autoryzacją" Aerosvitu co do zwrotu, a tylko info od airtickets24, że przysługuje mi zwrot 100%; jednocześnie nie ma już w systemie Aerosvitu mojej rezerwacji (wcześniej była). I zastanawiam się, czy czekac dalej, czy atakowac bezposrednio aerosvit?
mm, 14 stycznia 2013, 10:57 | odpowiedz
a jak sprawdzić czy w systemie aerosvit jest rezerwacja?
Michał, 14 stycznia 2013, 12:14 | odpowiedz
Zakładka "My bookings" na głównej stronie, menu po lewej
krasnal, 14 stycznia 2013, 12:27 | odpowiedz
:roccobarocco do wyjaśnienia spraw Aerosvitu daleko; cały "numer" z bankructwem to, jak piszą na Ukrainie, manewr chroniący przed próbą przejęcia biznesu przez czynniki bliskie rządowi. Ba! Kołomojski (właściciel Aerosvitu) zagroził zawaleniem kursu waluty i finansowym kolapsem jeśli się od niego nie od... . A ma ku temu możliwości w postaci potężnego instrumentu jakim jest PrivatBank. Ale jeśli sprawa się wyjaśni to będzie można polatać czymś lepszym niż stare 767: Aerosvit B738 UR-AAN (38119) was ferried from Kiev to Istanbul/Sabiha Gokcen on 10/1 for transfer to Ukraine International as UR-PSE & returned to Kiev on 11/1. UR-AAO (38120) will also transfer to Ukraine International as UR-PSF. All the B763s are to be returned to the lessor & will be replaced by five former Air India B772s, which will join Ukraine International from March onwards. http://www.flightglobal.com/airspace/blogs/john_dyer/archive/2013/01/11/european-airline-scene-week-ending-12-01-13.aspx
Trurl, 14 stycznia 2013, 13:03 | odpowiedz
Krasnal, dzięki. Loty pomiędzy Warszawą a Kijowem w obie strony mam odwołane i zgodnie z sugestią konsultantki na live-chat napisałem na online@aerosvit.com prośbę o zwrot pieniędzy (podałem numer rezerwacji i biletu oraz nr karty kredytowej i za ok. pół godziny dostałem zwrotkę, że za 5-10 dni dostanę kasę. Kilka dni temu pisałem do nich korzystając z formularza umieszczonego na stronie i nic nie odpowiedzieli.
Michał, 14 stycznia 2013, 14:01 | odpowiedz
Ze zwrotem biletów kupionych przez pośredników sprawa wygląda gorzej. Osobiście zakupiłam je przez Tripsta.pl. AeroSvit odpisał, że owszem zwrócą 100%, ale mam się domagać refundu od swojego biura, które to wysłało formularz zwrotu do nich i każe mi czekac do 60 dni...Działam dwutorowo, maltretuję Tripsta.pl o zwrot oraz piszę z prośbą o przyspieszenie tematu do AS. Może to coś da, bo 2 miesiące czekania na kasę to chyba lekka przesada...tym bardziej, że z tego co czytam powyżej wynika że ze zwrotem kasy za rezerwacje kupione bezpośrednio na ich stronie, nawet w ciągu kilku dni Ukraińcy nie robią problemów. Aczkolwiek niestety i jedni i drudzy coraz bardziej opieszale odpowiedają na maile, nie ma co dzwonić bo i tak właściwą ścieżką jest forma pisemna. Nie dość, że pasażer nie ze swojej winy zostaje na lodzie, musi kupować " zastepcze" bilety i wydawać kolejną kasę to jeszcze robią łaskę, że się tym zajmą...i jedni typowo zwalają winę na drugich.
Karina Ka, 14 stycznia 2013, 15:32 | odpowiedz
W przypadku pośredników rzeczywiście jest jeszcze jeden pasożyt w łańcuchu, co wydłuża czas zwrotu pieniędzy. Mimo wszystko na razie można być spokojnym i praktycznie pewnym zwrotu pieniędzy. W przypadku kiedy to pośrednik stara się odzyskać pieniądze od Aerosvit, najlepszą weryfikacją tego czy Aerosvit zwrócił pieniądze jest sprawdzanie ważności rezerwacji. Rezerwacja jest robiona w systemie AMADEUS, tak więc bez problemu można ją sprawdzić na przykład tu: https://www.checkmytrip.com lub na stronie Aerosvit w zakładce "My Bookings" jak było wspomniane wcześniej. Jeżeli wyświetli się wasz lot, to znaczy, że Aerosvit jeszcze nie anulował rezerwacji i najprawdopodobniej nie zwrócił pieniędzy do pośrednika. Jak tylko rezerwacja zniknie z systemu, po ok. 5 dniach przycisnąłbym pośrednika żeby zwrócił pieniądze, które już powinien mieć na koncie.
Marcin, 14 stycznia 2013, 23:28 | odpowiedz
Info dla wszystkich czekających na zwrot kaski. W niedzielę rano po rozmowie z konsultantką otrzymałem maila z informacją o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przybliżonym czasie oczekiwania na przelew 5-10 dni bankowych. W tym samym czasie zniknęła moja rezerwacja. Dzisiaj rano (środa) na konto wpłynął hajs. Niestety po trochę gorszym kursie niż pół roku temu, ale trudno. Ważne, że jest. W sumie księgowanie w Pekao z żubrem trwało 3 dni.
Berger, 16 stycznia 2013, 8:34 | odpowiedz
@ berger Jedyne co mnie powstrzymywało przed full refund to ten kurs. Ja mimo wszystko lecę z Aerosvitem, Lot do BKK jest w siatce Ukraine International (te same godziny) więc pewność że się odbędzie wzrasta (albo chcę tak myśleć). Kupno nowych biletów odpadało z uwagi na konieczność sporej dopłaty- w moich datach dla dwóch osób nie schodziłem poniżej 5800 zł(Quatar lum Emirates)z koszmarnymi przesiadkami, gdzie jak chcesz wyjść poza strefę tranzytową to musisz jeszcze dopisać do rachunku 600 zł za wizy dla dwóch osób. Tutaj zapłaciłem 1240 USD tj wtedy ok. 4100 zł. Oczywiście pozostaje kwestia dostania się do Kijowa. Jestem z południa Polski więc poprosiłem Aerosvit o zmianę z Warszawa-Kijów-Warszawa na Lwów-Kijów- Lwów, (loty pasują jak ulał) co zrobili od ręki, Więc muszę jedynie dostać się do Lwowa- co kosztuje 220 zł od pary autobusem, i wrócić -optymalny jest pociąg sypialny do Krakowa- 400 zł od pary lub autobus 220zł. Robiłem kiedyś tą trasę więc obaw nie ma. Jak nie splajtują do reszty to powinienem utrzymać się w budżecie. pozdr
Pawel w, 16 stycznia 2013, 9:28 | odpowiedz
właśnie potwierdziłam w rozmowie z Aerosvitem, że powodem tego, że generalnie nie wiadomo, ile czasu będę czekać na zwrot, jest to, że kupiłam je u pośrednika, a nie bezpośrednio u nich:( - nauczka na przyszłość..
mm, 16 stycznia 2013, 9:54 | odpowiedz
Ja też potwierdzam, że dostałem zwrot pieniędzy na kartę kredytową. Pieniądze zostały zaksięgowane wczoraj, tak więc zajęło to jedynie 2 dni. Jeżeli chodzi o różnicę w kursie, to rzeczywiście taka występuje i jestem do tyłu 137zł. Myślę, że jest to dosyć mały koszt w porównaniu ze stresem jaki może towarzyszyć w momencie kiedyt samolot Aerosvitu nie wyleci i przepadną wakacje włącznie z zaliczkami za rezerwacje hoteli i lotów (jeżeli takie są). Złożyłem też reklamację do banku, że kwota zwrócona przez bank nie odpowiada kwocie jaką zapłaciłem za bilet (w złotówkach) i bank przyjąl reklamację bez problemu. Zostanie ona rozpatrzona przez dział Chargeback. Zobaczymy, czy uda się jeszcze z tego coś wycisnąć. Przeżyłem już raz upadek biura podróży OpenTravel jak byłem na Dominikanie i powiem szczerze, że wakacje były mocno skrócone. Wracaliśmy samolotem ubezpieczyciela. Biuro upadło w czasie pobytu na Dominikanie. Wiem, że czasami lepiej jest zapłacić 10-20% więcej i mieć większe prawdopodobieństwo bezproblemowych wakacji. Incydent z Aerosvitem jeszcze raz pozwolił mi przypomnieć o tej regule :)
Marcin, 16 stycznia 2013, 13:21 | odpowiedz
Maila z prośbą o zwrot pieniędzy wysłałem w poniedziałek ok. 13:00 (po pół godzinie dostałem odpowiedź jak wszyscy, że zwrot nastąpi w ciągu 5--10 dni). Dzisiaj rano pieniądze były już z powrotem na karcie kredytowej.
Michał, 17 stycznia 2013, 9:57 | odpowiedz
@Paweł w, Marcin Ja osobiście zgadzam się z Marcinem. Dla mnie najistotniejsze były terminy tym bardziej, że nie chciałem stracić rezerwacji biletów kupionych jeszcze w grudniowej promocji air asia już na miejscu. Pomimo tego, że nie miałem dużego pola manewru z uwagi na te azjatyckie loty to udało mi się kupić tickety w emiratach w ich najtańszej opcji niewiele droższe od aerosvitu. Paweł - emiraty oferują usługę dubai connect zapewniając hotel, koryto i wizę za darmo jeśli czas przesiadki wynosi powyżej 8h i nie ma wcześniejszych połączeń. Wystarczy do nich napisać lub zadzwonić. I rzeczywiście ma to znaczenie jeśli kupujesz kilka biletów. Lecąc do HCMC przesiadka na jakimś zapyziałym lotnisku pod Kijowem z aerosvitem wynosiła mniej więcej tyle czasu co w Dubaju, tyle, ze bez koryta, bez hotelu za to z mrozem i śniegiem, a z dodatkowym transportem do Lwowa (też mam niedaleko) cena jest prawie identyczna. Ja się nie zastanawiałem. Podobnie jak Marcin też wolę mieć pewność, że dolecę na miejsce i wrócę do domu bez komplikacji. Przy okazji pograsuję trochę po Dubaju, bo mnie tam jeszcze nie było:) Cała sprawa z aerosvitem jest też dla mnie nauczką - nigdy nie kupię już biletów u niepewnego przewoźnika na długiej trasie. A chargeback za różnicę w kursie to fajny pomysł:) W moim przypadku strata jest znaczna, bo kupiłem dwa bilety. Dzięki za podpowiedź:) @Karina, mm Z pośrednikami to na dwoje babka wróżyła. W przypadku niewypłacalności linii masz chyba większą pewność zwrotu kasy, bo to z pośrednikiem zawierałaś umowę. I to on nie dotrzymał warunków. Ale rzeczywiście wydłuża to czas oczekiwania i pozbawia Cię możliwości negocjacji warunków bezpośrednio u przewoźnika. Ja zawsze kupuję bilety bezpośrednio. Pozdr
Berger, 17 stycznia 2013, 9:58 | odpowiedz
@Berger Ja też kupiłem dwa bilety. Zapłaciłem za nie w Aerosvit ok. 4900zł na początku listopada i różnica kursu dla dwóch biletów przy zwrocie wyniosła razem 137zł. Jeżeli u ciebie jest więcej to bardzo możliwe, że masz kartę Visa, która dodatkowo bierze ok. 2% za przewalutowanie (zależy od banku). Generalnie przewalutowanie na kartach kredytowych to jest złodziejstwo. Obecnie wszystkie karty rozliczane sa w euro (chyba, że masz konto walutowe). Nie wierzcie konsultantom jak wam powiedzą, że na wyjazd do USA warto wziąć Visa bo jest rozliczana w dolarach. To jest nieprawda. Tak było kiedyś ... Ja na to się złapałem i na każdej transakcji wpadałem w podwójne przewalutowanie (USD na Euro i Euro na zlotowki) + prowizja 2% dla kart Visa. Jak tylko poczytałem na ten temat i zorientowałem się w sytuacji, natychmiast zamieniłem kartę Visa na Mastercard, który nie pobiera haraczu w postaci 2% przy płaceniu w innej walucie. W przypadku Aerosvit, za bilet płaciłem w UAH, czyli też było podwójne przewalutowanie (PLN na Euro, Euro na UAH). Po zwrocie znowu jest podwóje przewalutowanie (UAH na Euro, Euro na PLN), co jak pokazuje, praktycznie zawsze będziemy do tyłu. Kurs musiałby się zmienić bardzo dużo aby wyjśc na plus. Dlatego postanowiłem zareklamować tą transakcję. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Bank ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Co do alternatywnych biletów, to kupiłem bilety w Lufthansa z Wrocławia do Singapuru. Zapłaciłem trochę ponad 600zł więcej niż w Aerosvit, ale nie muszę jechać do Warszawy. Biorąc pod uwagę koszt dojazdu w dwie strony i stracony czas, cena wygląda na taką samą jak w Aerosvit. Musiałem trochę przeorganizować wakacje, ale przy okazji zwiedzę Malezję i Singapur czego wcześniej nie planowałem ...
Marcin, 17 stycznia 2013, 11:00 | odpowiedz
Dostałem właśnie SMS z Aerosvitu, że lot VV171 (KBP-BKK) został odwołany. Co prawda już mnie to nie dotyczy i rezerwację mam skasowaną a pieniądze odzyskane, ale widocznie mają gdzieś w bazie moje dane. Czyżby Aerosvit w ogóle przestał latać do Bangkoku?
Marcin, 17 stycznia 2013, 23:06 | odpowiedz
Dzisiaj i my doczekalismy sie radosnej nowiny o zwrocie kasy :)) Potwierdzenie dostalismy w niedziele a dzisiaj kase, wiec podobnie jak u reszty. Teraz tylko zastanawiam sie jak najlepiej dostac sie do Bangkoku jeszcze w marcu, ale bez nocy na lotniskach... :/ Najwazniejsze i tak, ze kasa wraca do bogu ducha winnych ludzi :)
anaklucz, 18 stycznia 2013, 0:23 | odpowiedz
Aerosvit oficjalnie rezygnuje z Bangkoku od 1 lutego: http://www.avianews.com/ukraine/2013/01/18_kiev_bangkok_mau.shtml Zatem kto kupił bilety nie poleci. Będzie latał MAU. Ale to inny lot, nie codeshare z Aerosvitem. MAU jak czytam będzie miał międzylądowanie; tzn. że loty będą na małych B-737; ogólnie udręka. Mają pojawić się duże B-777, ale ile w tym prawdy to nie wiadomo.
Trurl, 18 stycznia 2013, 18:21 | odpowiedz
Jak zapewnić sobie lot zastępczy w zamian za anulowany Aerosvit ? pośrednik u którego kupiłem bilet mówi, iż możliwy jest tylko zwrot. Lot Wiedeń - Kijów - Bangkok - Bangkok - Kijów - Wiedeń. został anulowany tylko jeden lot: Bangkok - Kijów gdyż pozostałe albo są realizowane przez UIA albo są potwierdzone ( Kijów - BKK). Pośrednik usprawiedliwia się tym, iż linia jest zawieszona i przestała współpracowaćz IATA i dlatego nie może zapewnić mi alternatywnego lotu: czy ma rację ? czy chce mnie wydymać na kasę aby pozbyć się problemu ?
zbyszek, 23 stycznia 2013, 13:22 | odpowiedz
Chciałem poinformować forumowiczów, że reklamacja dotycząca różnicy kursów została uznana przez bank (BZ WBK). Dzisiaj dostałem zwrot na kartę kredytową całej różnicy, czyli: 137,52 PLN. Jeżeli ktoś jeszcze nie zareklamował w banku "różnicy kursów" (pisałem wcześniej dlaczego zawsze będziemy w plecy), to polecam taką reklamację złożyć. U mnie odbyło się wszystko elektronicznie. Skończyło się na wysłaniu jednego maila do rzecznika konsumenta, po czym dostałem oficjalną formułkę z numerem reklamacji oraz informacją, że rozpatrzenie może zająć do 30 dni. W moim przypadku rozpatrzenie reklamacji zajęło nieco ponad tydzień.
Marcin, 23 stycznia 2013, 23:14 | odpowiedz
Witam Czy ktos otrzymal zwrot za bilet kupiony u posrednika ? Mnie kazali czekac
AG, 30 stycznia 2013, 11:01 | odpowiedz
Ja dostałam tylko fakturę dot. zwrotu i mam czekać 30 dni (czyli do 21 lutego). Jeżeli w tym terminie nie wpłyną pieniądze, odnowię kontakt w banku w sprawie złożonej reklamacji charge-back. Nigdy więcej nie kupię biletu przez pośrednika..
mm, 30 stycznia 2013, 11:23 | odpowiedz
Przedwczoraj dostałam zwrot od pośrednika:) mimo, że konta Aerosvitu zostały zablokowane już jakiś czas temu. Więc ostaecznie airtickets24 nie spisał się najgorzej;)
mm, 2 lutego 2013, 22:51 | odpowiedz
Czy jeszcze ktos dostal zwrot za bilet kupiony w biurze posrednika ?
AG, 11 lutego 2013, 12:57 | odpowiedz
No i niestety, my czekamy już prawie 2 miesiące na zwrot kasy, w systemie rezerwacji AeroSvit nasza "wisi" jako potwierdzona. Ukraiński film...Tripsta.pl nie współpracuje, niczego nie potrafią powiedzieć, przyspieszyć ani też przewidzieć itp...MASAKRA Z TYM POŚREDNIKIEM. Napisałam do UOKiK, ale bez rezultatu...
KarinaKa, 25 lutego 2013, 19:58 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »